Hoitajan palkkaaminen kotiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "leppis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"leppis"

Vieras
Meillä on kaksi lasta ja suunnittelemme hoitajan palkkaamista kotiimme. Palaan itse töihin lasten ollessa 1 v ja 2,5 v.

Kuulisin mielelläni muiden kommentteja hoitajan palkkauksesta.
Mitä koko kuvio kustansi, miten käytännön alkujärjestelyt sujuivat, mitä kautta hoitaja löytyi, miten arjen pyöritys sujui jne. Teittekö hoitajalle ruoan valmiiksi vai Kuuluiko se hoitajan tehtävin?

Kokemuksia kiitollisina odottaen :) .

Itsellä ei ole kokemusta, mutta naapurit palkkasi hoitajan lapsilleen. Lapset oli tuolloin 1v ja 5v. Löysivät hoitajan ystvän suosittelemana. Perheen äiti teki ruoan valmiiksi, jonka hoitaja sitten lämmitti. Tämä hoitaja on vanhempi nainen, jolla on pitkä kokemus lastenhoidosta. Kesällä hoitaja oli lasten kanssa Lapissa reissussa muutaman päivän. Lapset on nyt 3 ja 8.

Itse olen ollut nuoruudessani hoitamassa lapsia perheessä, tein ruoat ja hommat mitkä sanottiin, yleensä lasten päiväuniajaksi, eli pyykkien silitystä yms. siivooja siellä kävi erikseen. Kustannukset ovat normaalit eli palkan voi kertoa 1,5 niin saa aika hyvin kulut kasaan. Ja tietenkin kesäloman kannattaa sopia omien menojen mukaan, eli silloin kun on itse lomalla.

Monet kunnat tukevat alle kolmevuotiaiden yksityistä hoitoa melko hyvin, olisko ollut noin 500 euroa kuussa. Jäähän tosta kuitenkin melko paljon maksettavaa. Lisäksi pitää olla varahoitojärjestelmä, jos hoitaja sairastaa.

Kiitos kommenteista. Muita kokemuksia?

Olen laskeskellutkin että meidän tuntimäärillä palkka ja t-a -kuluihin saa varata vajaat 2000 € eli kallista tästä tulee! Jos löytyisi 1-2 lasta hoitorinkiin, niin sitten ei kirpaisisi niin paljon kukkarossa...

Yhteistyössä