hoitajia paikalla ? ois kysymys...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
isällä on tullu allerginen reaktio jostain,ei hajuakaan mistä,siitä sitten puhkes nokkosihottuma,oli ollut tajunnan menetys lähellä,käyny kaks kertaa lääkärissä ja saanu antihistamiinia,nyt on tänää tullu pahoinvointia ja hengen ahdistusta ja hetken oli ollu ettei ollu happea saanu juur yhtään....vatsakivut on kovat mutta itepäinen ku iskä on ni hän ei uudenvuoden aattona lähe minnekkään päivystyksiin...googlesta tuli vastaan analyfaktinen (?) shokki tila,oireet on kaikki mitä siinä sanottiin mutta huolestuttaa ku siinä sanottiin että voi kuolla siihen joissain tapauksissa kun hengitys vaikeutuu...adrenaliinipiikki kuulemma auttais,mitenkä herkästi tota piikkiä annetaan ja millä ihmeellä saisin isän sinne sairaalaan...*huokaus* noh jospa se tästä mutta jos joku osais kertoa lisää tai ihan mitä vaan tollasesta tilanteesta niin kiitollinen olisin

Onko isäsi millekkään ruoka-aineelle allerginen? Kasville? Onko joulukukkia, joulukuusta sisällä? Koeta jankata isällesi, että kannattaa hyvissä ajoin liikahtaa sinne hospitaaliin...kai hän itsekkin tajuaa, että vaikea olla jos henkeä ahistaa!

jaa-a..
vähän kuin mun isä...
viime keväänä mun isä makasi selkä kivuissaan sängyssä eikä ylös päässyt..
äitini siinä häntä hoiti..
menin kylään ja soitin ambulanssin että nostivat sen ja kuljettivat hoitoon...
kiitti myöhemmin kun sai selän jumituksen auki kipulääkkeillä...
viitisen päivää maksasi sairaalassa silloin...ja ei muka isän mielestä ollu paha...
lääkärit ja hoitajat oli kyllä eriä mieleltä nimittäin puoli vuorokautta meni suoraa suoneen kipulääkettä ja selkään puudutusainetta... :|

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vauhtia jo:
soita hyvä ihminen ambulanssi...se on oikeasti vaarallinen tila.

oisin soittanu muttakun toinen melkein suuttu että hän ei lähe että katotaan huomenna...

mä ainakin soittasin...riehukoon tai suuttukoon aivan rauhassa.Ambulanssikuskit ehkä saavat järkeä hänen päähän.

Alkuperäinen kirjoittaja somebody:
Onko isäsi millekkään ruoka-aineelle allerginen? Kasville? Onko joulukukkia, joulukuusta sisällä? Koeta jankata isällesi, että kannattaa hyvissä ajoin liikahtaa sinne hospitaaliin...kai hän itsekkin tajuaa, että vaikea olla jos henkeä ahistaa!

ei ainakaan näin aikuis iällä ole mitään allergioita pahemmin ilmennyt,omenoita on syöny jota epäillään tosin niitä syönyt muutenkin mutta mitään sen kummempaa ei olla keksitty mikä ton ois aiheuttanu...ja ei oo kuusta ollenkaan ja ei taida olla kuin tulilatva joulukukkana ...joo ja kyllä se tajuaa että on vaikea olla muttakun ne antihistamiinit vie sen ahdistuksen pois hetkeks ni hän ei nyt sitte lähe,koitettiin jankuttaa että niin se on vaan väliaikanen apu ...

Tulilatva on allergisoiva kasvi, omppu aiheuttaa myös monille oireita. Mutta noi mahavaivat ei kyllä varmaan selity näillä...
Soita päivystykseen ja kysy sieltä neuvoa!!

mä oikeasti mietin joskus noit ihmisiä et miksi ne eivät soita ambulanssia?? kaverit tulee himaan antamaan ensiapua ja siinä voi säästää niin paljon aikaa...toiset lähtee kulettaa itte lekurille...
No samapa tuo mulle.Eikä liity nyt ap:hen tämä,mietin vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
mä oikeasti mietin joskus noit ihmisiä et miksi ne eivät soita ambulanssia?? kaverit tulee himaan antamaan ensiapua ja siinä voi säästää niin paljon aikaa...toiset lähtee kulettaa itte lekurille...
No samapa tuo mulle.Eikä liity nyt ap:hen tämä,mietin vaan.

Se voi olla toi ambu-kyyti sellainen, että sen haluaa tilata vain ihan äärimmäiseen hätään...liekkö potilaalla pelko, että hänen tilaansa ja vaivaansa kenties ambulanssiväki vähättelee, että ei olis tällaseen vaivaan tarvinnut tilata...Siis halutaanko varoa, että ei vaan tilata ambulanssia turhan takia?!

no mä nyt läksin kuskaamaan isää sinne lekurii ja sai adrenaliinipiikin ja kuulemma shokki vaaraa ei ollut koska elimistössä oli kortisoonia ja antihistamiinia...nyt on piikki saatu ja potilas kotona ja mä voin huokasta helpotuksesta ja toivoa että suunta on tästä vaan parempaan

Yhteistyössä