O
odottaja
Vieras
Yritin vastata toiseen viestiketjuun...onnistumatta, joten päätin aloittaa uuden ketjun. Itse olen viimeisilläni raskaana ja seurannut mielenkiinnolla tätä tehyn touhua. Mielestäni on aivaan käsittämätöntä, että puhutaan hoitajien palkkakuopasta. Itse olen 70-luvun alussa syntynyt nainen. Hoitajat tienaavat 2000-3000 (PALKKATILASTO KUNTATYÖNANTAJAN SIVULLA) euroa kuukaudessa. Käsitykseni mukaan esim. lääkärien peruspalkat eivät ole huomattavasti tätä korkeampia. Lääkärit ovat kuitenkin tämän yhteiskunnan ns. kärkijoukkoa . Lääkikseen sisään päässeet ovat ainakin minun kokemuksieni mukaan niitä älykkäämpiä henkilöitä jo kouluajoilta asti. (sitä vastoin sairaanhoitajaksi hakeutuivat usein mieluummin ne heikommin koulussa pärjänneet) Lääkärit ovat opiskelleet erittäin vaativan tutkinnon ja ottavat viimekädessä kaiken vastuun hätätapauksissa. Sairaanhoitajille ei todellista vastuuta syystä tai toisesta anneta. Mitä tienaavat esim. terveyskeskuslääkärit, kunnalla ja valtiolla olevat hallintoviranomaiset, juristit yms. Ainakaan asiamiesten (ovat yleensä juristeja, ekonomeja, valtiotieteiden maistereita) palkat ovat alle 3500 euroa. Jos hoitajien palkat nousevat 3100 euroon, tulee mielestäni todellisen vastuun ja ammattitaitosen lääkärin tienata ainakin 3 kertaa tuo määrä ja kaikkihan me ymmärrämme, ettei yhteiskunnalla riitä rahat. Palkkaerot on hyväksyttävä. Koulutusta ja todellista vastuun kantamista on arvostettava. Jos keskiasteen koulutuksen saanut hoitaja tienaa 20 000 mummon markaa kuukaudessa...kuka haluaa enää lääkäriksi???? Kuka haluaa kantaa vastuuta? Hoitajat ovat saaneet hyvän palkkatarjouksen yli 12%.Mitä vaativat seuraavaksi lääkärit? Entä kun he irtisanoutuvat...sitten iskee todellinen paniikki!