Hoitavatko pitkään imettäneet lapsen lähes yksin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä on kohta 7 kk toi poika, ja tarkoitus olis imettää vuojen ikäseksi asti... täytyy sanoa että mää hoijan ite pojan melkein yksin, mutta se ei johu siitä että haluaisin sen omia, mutta mun miehelle näyttää harrastukset olevan tärkeämpiä ku oma perhe. Kieltämättä ois itekki mukava joskus huilata lapsen hoidosta.

Eipä tuo paljoa enempää olisi pystynyt osallistumaan vaikken olisi imettänyt päivääkään. :D Eikä se imetys välttämättä vaadi että äiti olisi lapsessa kiinni 24/7, pumpatulla maidolla voi isäkin ruokkia lasta. Meillä esim. Kuopus oli alle 2kk kun aloitin puolipäiväisen kurssin, minkä ajan mies oli lasten (esikoinen tuolloin 1v5kk) kanssa kotona.

Ja kun tarkemmin mietitään niin imetin kuopusta 1v3kk ja keikkatyöt aloitin hänen ollessa 9kk, kokonaan palasin töihin lapsen ollessa 1v jolloin mies jäi puoleksi vuotta koti-isäksi. Eli tuon viimeisen 3kk imetyksen aikana mies oli se joka hoiti lasta/lapsia huomattvasti enemmän mitä minä. =)

Meillä itse asiassa isä hoitaa lapsia enemmän yhteisenä vapaa-aikana kuin äiti, vaikka molempia on imetetty pitkään, toista vieläkin. Äiti hoitelee tuona aikana kodinhoitojutut jne. kaikessa rauhassa, kun isä leikkii lasten kanssan.

No just :snotty:
Ensiksi mulla särähtää korvaan jos joku sanoo että 6kk imetetty vauva on PITKÄÄN imetetty. Pitkästä imetyksestä itse puhun vasta lapsen täytettyä vuoden.
Itse olen imettänyt esikoista vuoden ja keskimmäistä 1v 4kk. Ja meillä lapsenhoito menee aikas lailla 50-50 mieheni kanssa. Hyvin hanakasti delegoin miehelle vaipan vaihtoa, syöttöä yms mihin vaan voi suinkin osallistua. Ainoastaan se imetys on asia mihin en miestäni päästä mukaan :whistle:

Uusimmat

Yhteistyössä