Hoitoaika ja -maksuasiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lk

Vieras
Lapset menee pian päiväkotiin ja joudun ottamaan sen 100 % maksavan hoitoajan (eli yli 7 tuntia), mutta silti mulla on usein 6 tunnin työpäiviä. Voinko silti pitää lapset hoidossa sen yli 7 h (tai peräti 8 h), kun kerran siitä maksan, vai pitääkö hakea heti töiden jälkeen. Kyseessä on vuoropäiväkoti.

Ajattelin lähinnä sitä, että ehtisin käymään vaikka kaupassa tai salilla tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Vuoropäiväkodeissa ollaan käsittääkseni tarkempia siitä, että lasta pidetään hoidossa vanhempien työvuorojen mukaan, ei enempää kuin mitä työvuorot edellyttävät.

Sä saat siellä pitää ne kersat tasan sen verran kuin maksat. Ainahan ne yrittää, mutta pakko ei ole todellakaan hakea.

Pitää kuitenkin viedä työvuorolistat sinne, joten tietävät olenko pitänyt "yliaikaa". Mutta olen kyllä kans sitä mieltä, että jos maksan täydet, niin saan pitää täydet. Tein sinä luppoaikana mitä tahansa..

Samaa olen miettinyt kun lapsi aloittaa pk:ssa, tosin päiväryhmässä. Mulla iltavuoro alkaa puoliltapäivin ja mies pääsee hakemaan jo neljältä, tuota aamupäivää olen miettinyt...

Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Vuoropäiväkodeissa ollaan käsittääkseni tarkempia siitä, että lasta pidetään hoidossa vanhempien työvuorojen mukaan, ei enempää kuin mitä työvuorot edellyttävät.

En voinut ottaa sitä 5-7 tunnin sopimusta, kun menee peräti muutaman kerran kuussa yli tuon. Jotenkin ottaa päähän maksaa täysiä, jos useimmin kuitenkin ovat jotain reilu 6 tuntia.

Mutta saavat sit tarjota uutta sopparia, jollei käy että pidän enemmän mitä työvuorot sanoo..

No tottakai voit pitää, meneehän niihin matkoihinkin aikaa. Jos sun työpäivä on 6h, niin on ihan mahdotonta, että lapsi olisi myös hoidossa sen 6h..kyllä se sinne 7h ainakin venyy, kun työmatkoihin jne. varaa n.30min/suunta. Päiväkodissa ei kyllä tosiaan kannata mainita asiasta,niissä ei aina asiaa osata sillai ajatella. Mutta meillä on ainakin seinällä sellanen lista mihin vanhemmat merkkaavat etukäteen lapsensa hoitoajat eli koska lapsi tuodaan ja koska haetaan..tämä helpottaa päiväkodin päiväsuunnittelua kun tiedetään koska lapset tulevat ja lähtevät.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Samaa olen miettinyt kun lapsi aloittaa pk:ssa, tosin päiväryhmässä. Mulla iltavuoro alkaa puoliltapäivin ja mies pääsee hakemaan jo neljältä, tuota aamupäivää olen miettinyt...

Riippuu ihan siitä, että onko teidän hoitosopimus puolipäiväinen vai kokopäiväinen, jos kokopäiväinen, niin silloin voit hyvin viedä jo aamusta..Mutta omasta kokemuksesta voin sanoa,että ne kiireettömät aamut ovat lapsellekin luksusta..kun yleensä aina pitää aikaisin herätä ja kiirehtiä hoitoon.

Yhteistyössä