hoitoajoista,jos toinen vanhemmista on kotona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Ap ei vaikuta siltä, että puhuis ihan totta. Ensin kauhee valitus asiasta, sitten oltiinkin yhtäkkiä vaan pari päivää hoidossa puolipäiväisenä. Sitten vielä puheenharjoitushommiakin tehdään tarhassa... yrittää varmaan vihjailla että lapsi on pk:ssa lääkärin määräyksestä. Puheentuoton ongelmiin ei tarjota tuollaista päivähoitoa ollenkaan, joten sitä on turha edes yrittää tähän valehdella..

Puheentuoton ongelmaisen kohdalla sanottiin, että vähintään neljä tuntia pitää olla päivässä ja päivien säännöllisiä. Päiväkodista saneltiin, että jos puolipäiväisenä pidetään, niin silloin haetaan pois 12.30, jolloin alkaa päivälepo, kesken lepoa ei haeta kuin pakottavissa tilanteissa (lääkäri, terapia jne). Samaten oli, että aamulla tullaan viimeistää klo 9, päiväohjelma on siten laadittu ja rutiinit ovat tärkeitä.

Onko siellä tarhassa edes kesällä niitä omia kavereita? Monet vanhemmat yrittävät järjestää kesän lapsille vapaaksi, eli ketjuttavat omat lomansa. Tehkää kaikkea kivaa muuta kesällä.... käykää puistossa sillä pyörällä (mun mielestä kuulosti kivalta ) , tehkää retkiä lähimaastoon.... Jos lapsi on koko vuoden / talvikauden päicäkodissa niin pärjää kyllä muutaman viikon kotosalla vaikka vain vanhemmat suurimmaksi osaksi seuranaan. :)

Kyllä sitä kotiäikin joskus haluaa "lomaa" itselleen jos on kotona 365 päivää lapsen kanssa. Lapsen on hyvä nähdä muitakin lapsia. Ei kotona kyllä muita näe, tarvii mennä puistoon saakka. Jos siellä puistossakaan on muita lapsia, ainakaan meidän lähipuistossa ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiitos vastauksista.olen nyt siis laiska kun haluaisin pitää lapsen hoidossa kaksi-kolme päivää viikossa 4-5tuntia päivässä,ja pitää lomalla 6viikkoa mutta ei putkeen.

Jos on vaan muutaman tunnin niin sama se kai haetaanko klo 16 vai klo 16.30.
Vai haittaako tossa se kun lapsi ei pääse enää miehen kyydillä kotiin?

sepä juuri.minun pitää nyt sitten lähteä linja-autolla hakemaan lapsi hoidosta ja odotellaan puoli tuntia että mies tulee ottaa kyytiin.

Millä viet lapsen päikkyyn?](b]Ja jos ei muuta vaihtoehtoa ole niin sitten teidän täytyy odotella se puoli tuntia että pääsette miehen kyydillä kotiin.

Tähän ei vastattu.

kiitos vastauksista.olen nyt siis laiska kun haluaisin pitää lapsen hoidossa kaksi-kolme päivää viikossa 4-5tuntia päivässä,ja pitää lomalla 6viikkoa mutta ei putkeen.

Jos on vaan muutaman tunnin niin sama se kai haetaanko klo 16 vai klo 16.30.
Vai haittaako tossa se kun lapsi ei pääse enää miehen kyydillä kotiin?

sepä juuri.minun pitää nyt sitten lähteä linja-autolla hakemaan lapsi hoidosta ja odotellaan puoli tuntia että mies tulee ottaa kyytiin.

Millä viet lapsen päikkyyn?]Ja jos ei muuta vaihtoehtoa ole niin sitten teidän täytyy odotella se puoli tuntia että pääsette miehen kyydillä kotiin.

Tähän ei vastattu.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Jos olet kesän kotona, miksi lasta pitää viedä hoitoon? Kesällä yleensä hoidetaan vain todella hoitoa tarvitsevat, ei virikelapsia. Katsos kun tarhan työntekijöidenkin olisi mukava pitää lomansa ;)

Mutta lisään sen verran että toki teillä on oikeus siihen hoitopaikkaan, vaikka koko tarhan aukioloajalle, se subjektiivinen päivähoito- oikeus kun on vielä voimassa.

on varmaan heistäkin kiva pitää vapaata,mut ei meilläkään olis montaa päivää kuukaudessa lapsi olis ollut hoidossa,kavereita ois kuitenkin saanut edes vähän nähdä.

ei jeesus.

Yhteistyössä