Hoitoajoista päiväkodissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hiisku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kunnallahan on oikeus määrätä subjektiivisen lapsen päivähoitopaikka, se ei välttämättä ole se lähin hoitopaikka. Eli jos päiväkodille ei jostain syystä käykkään tuo aika että teidän virikelapsi olisi 7,30-16.00 hoidossa, niin veikkaan että teidät ohjataan johonkin toiseen paikkaan.

Minä sanoisin tuossa tapauksessa päiväkotiin että opiskelen tai teen osa-aikaista työtä tms, ei ne niitä tarkista mistään. Ihan typerää lähteä bussilla hakemaan tuntia aikaisemmin jos kerran lapsi viihtyy hoidossa ja on siellä vain pari päivää viikossa!

Me on pidetty myös 2-3 päivää viikossa myös silloin kun toinen on välillä pari-kolme kuukautta ollut työttömänä ja ihan samat ajan kun normaalistikin. Ja juuri nyt jäin itse kesäksi työttämäksi ja pidetään kuitenkin kesäkuu hoidossa (se pari-kolme päivää viikossa) koska haluan itse HARRASTAMAAN! On sellainen aikaa vievä harrastus jonne ei voi oikein lasta ottaa mukaan. Tämä on minulle kuitenkin sellainen ihana asia elämässä josta en halua luopua lapsen vuoksi joten käytämme subjektiivista päivähoito-oikeutta, joka on hieno juttu. Ja mehän siitä kuitenkin maksamme!

[QUOTE="alma";26440309]Kyllä kai nyt lähtökohtaisesti hoitajien määrä pitäisi mitoittaa lasten määrään, eikä päinvastoin? Aika hassua ajatella, että päiväkoiti voi vaan ilmoittaa, että hakekaa kersanne pois esim. ennen kolmea, tai emme voi taata turvallisuutta.[/QUOTE]

Lähtökohtaisesti kotona olevat vanhemmat hoitavat itse lapsensa.

• Tykkää
Reactions: Katylina
[QUOTE="hiisku";26440395]Maksaa se kärrykin ja pyörä (nykyinen on aika huono) ja talvella tuskin jaksan vetää erittäin isokokoista 5 vuotiasta 7 km suuntaansa pulkalla :D Lisäksi kun tosiaan toivon toisen lapsen ilmoittavan pian tulostaan. Viimeksi oksensin viikolle 24 asti.[/QUOTE]
Maksaa se uusi vauvakin.

Ei mulla muuta :snotty:

[QUOTE="Vieras";26442979]Etkö vielä mennyt puskemaan sitä tänne ulkomaailmaan? :D Siis loppuiko supparit?[/QUOTE]
Loppui juu. Palataan asiaan joskus juhannuksen jälkeen varmaan |O

Noh, lohdutan että ainakin ehdit ennen mua :D.

Mutta toivottavasti pääset pian synnyttämään!
Henkisesti oon varautunut odottamaan ensi viikon (eiku siis sitä seuraavan; ei huomenna alkavan viikon) loppuun asti eli 41+2. Sen jälkeen voi jo alkaa vituttaa :D

Mutta joo, ei oo yksikään sisään jäänyt. Ja juuri eilen muistelin poikani syntymää & totesin että ei mua oo kyllä vuosiin ketuttanut se, että hän syntyi 10 päivää myöhässä, vaikka se silloin raskaana ollessa ottikin päähän kun ekana meni laskettu aika, sitten se päivä jolloin esikoinen syntyi (raskausviikoissa mitattuna siis), sitten vaihtui kuukausi ja vuosikin, ja mä olin aina vaan paksuna.

Ei sinällään minusta kuulosta pahalle toikaan ap.n kaavailema. Asiana subjektiivinen oikeus ei ole huono. Mutta, sitä käytetään niin väärin että todellakin ois aiheellista rajata ja laittaa säännöt koskemaan jokaista päiväkotia. Pahimmillaan tämä subjektiivinen on sitä että 2v on ma-pe 7-17 hoidossa kun äitee on kotona. Isä hakee tasan 17 autolla vaikka koti on lähellä ja äiti vois vauvan kanssa kävellä hakemaan aikasemmin. Hyvä että monet vanhemmat tajuavat rajat aikaa mut monien lasten parhaaksi on rajattava. Tämä asia on tapetilla kokoajan. Me päiväkodeissa emme päätä montako hoitajaa on kulloinkin paikalla ja se on kuulkaas ihan arkea että vain päivällä on se vaadittu määrä. Aamut ja iltapäivät mennään vajaalla. Sillon todellakin helpottaa jos se 16 virike haettaskin jo 15 ennen iltap ulkoilua. Jos kyse siitä että voisi hakea muttei viitsi. Se subjetiivinen oikeus alkaa kääntyä itseään vastaan ellei sille jotain tehdä.

Henkisesti oon varautunut odottamaan ensi viikon (eiku siis sitä seuraavan; ei huomenna alkavan viikon) loppuun asti eli 41+2. Sen jälkeen voi jo alkaa vituttaa :D

Mutta joo, ei oo yksikään sisään jäänyt. Ja juuri eilen muistelin poikani syntymää & totesin että ei mua oo kyllä vuosiin ketuttanut se, että hän syntyi 10 päivää myöhässä, vaikka se silloin raskaana ollessa ottikin päähän kun ekana meni laskettu aika, sitten se päivä jolloin esikoinen syntyi (raskausviikoissa mitattuna siis), sitten vaihtui kuukausi ja vuosikin, ja mä olin aina vaan paksuna.

Voi ei! Voin vaan kuvitella, tuon vuoden vaihtumisen kanssa miten turhauttavaa :D. Onneksi nyt ei ole sellaista "aikarajaa". Itse synnytän vasta kesän lopulla, mutta en tod. halua että venyy pidemmälle syksyyn. Onneksi nämä asiat voi itse valita...not :D.

Yhteistyössä