hoitoalalle takaisin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaa

Vieras
Minkälaisia kokemuksia on teillä, jotka ootte palanneet vuosien tauon jälkeen takaisin sairaanhoitajan hommiin? Miten palasitte? Teittekö keikkaa?
Itsellä viimeisimmät työkokemukset hoitoalalta 10 vuoden takaa ja nyt ollut toisella alalla kohta sen verran..mieli halajais kuitenkin takaisin hoitoalalle..

Mä palasin hoitoalalle 6,5 vuoden kotonaolon jälkeen v 2003. Jäin suoraan kotiin kun valmistuin sairaanhoitajaksi enkä kerennyt sillon työelämään ollenkaan. Olihan se kova paikka palata työelämään kyllä. Keikkailemalla aloitin mut nopeasti sain pitkän sairaslomansijaisuuden. Niin niitä töitä sitten aina vaan riitti ja määräyskirjaa jatkettiin kunnes viime huhtikuussa mut vakinaistettiin =) Niin ja koko ajan olen ollut samalla osastolla. Työ tekijäänsä neuvoo, kyllä siellä töissä perehdytetään ja tekemällä oppii.

Tällä hetkellä sairaanhoitajille on töitä monenlaisissa paikoissa. Jos epäilet omia kykyjäsi, voithan aloittaa keikkailun sellaisissa paikoissa, joissa on vähemmän kliinisiä hoitotoimenpiteitä, esim vanhainkodeissa.

Toisaalta, jos uskallat työntyä heti alkuunsa johonkin vaativampaan paikkaan esim. nyt kesälomien kynnyksellä, saat siellä varmasti hyvän perehdytyksen, aivan toisenlaisen, kuin keikkailijana.

Saanko udella, millä alalla olet ollut hoitoalan sijaan? ite tekisi taas mieli vaihtaa hoitoalalta johonkin muuhun alaan..tietäis vaan mihinkä? :) Vanhainkotiin pääset varmasti, ainakin täällä pääkaupunkiseudulla; hoitajapula vanhuspuolella on hirveä!

Alkuperäinen kirjoittaja SH:
Saanko udella, millä alalla olet ollut hoitoalan sijaan? ite tekisi taas mieli vaihtaa hoitoalalta johonkin muuhun alaan..tietäis vaan mihinkä? :) Vanhainkotiin pääset varmasti, ainakin täällä pääkaupunkiseudulla; hoitajapula vanhuspuolella on hirveä!

Tämä kiinnostaa minuakin. Välillä voisi tehdä kyllä jotakin aivan muuta, mutta mitähän se olisi.

Jep, 6v valmistumisen jälkeen hoitoalan töihin...olin välillä ihan muissa töissä (kaupan alalla) ja tein pari lasta...aluksi ihan lyhyitä sijaisuuksia ja vajaan kahden vuoden sijaispätkien (olin kyllä töissä kaiken aikaa ison sairaalan samassa klinikassa eri osastoilla) jälkeen sain vakituisen paikan ;)
Hyvin otettiin vastaan ja koulutettiin tehtäviin, nyt on työvoimapulaa niin paljon, että ilomielin uusia työntekijöitä otetaan ja ilomielellä neuvotaan

Mene rohkeasti vaan, töihin pääsee ihan mihin vaan: kaupungille vanhainkotiin, kotihoitoon, sairaaloihin ja HUS:lle haetaan ihan koko ajan sairaanhoitajia ja perehdytyksen saat!

Yhteistyössä