hoitolapsen äiti neuroottisen tarkka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Ystäväni olisi tuomassa lastaan hoitoon.
Minua alkoi epäilyttää kun alkoi sadella määräyksiä.
Hän on kellottanut tarkkaan syönit ulkoilut ja nukkumiset ja leikkihetket yms ja näissä pitää pysyä jotta lapsen rytmi ei kärsi.
Itsellä on 3 omaa lasta kotona ja homma kyllä tuntuu menevän vaikeaksi tällä tyylillä.

Hänen lapsensa ei saa nukkua kuin klo 12:00-13;30 ja heti pitää herättää tuolloin 13:30 vaikka olsi nukahtanut vasta 13:15... Ongelma on se että laspi itkee pitkän tovin herätyksesä ( äitinsä kertoi) ja siinähän ne omatkin herää sopivasti itkeen kesken unien.
Ikää lapsella on 1v 8kk.
Jos sitten ei nukahdakaan tuona aikana on väksin pidettävä hereillä siihen saakka kun äiti hakee klo 16:45.

Tajusin miten hullua rytmiä hän pitää lapsella ja kaikki on aikataulutettua hommaa. Ei mitään vapaata tai rentoa olemista vaan mennään sääntöjen mukaan yms. Koti on kuin lehtikuvista ja leluille on nimetty paikat hyllyssä. Pienille muutamille littlepetshopeille on pyöreät tarrat hyllyssä mihin ne pitää asetella leikin jälkeen yms.

Taidan olla hullu jos hoitoon otan vaikkakin virallisestikin mutta en taida edes haluta alkaa tuohon pompotukseen.
Ymmärrän toki että iltaunet menee sekasin väärään aikaan nukutuista unista mutta moni taho sanonut mulle että ennen kolmea nukutut unet eivät vaikuta yöuniin.

Jos et ole allekirjoittanut papereita, älä ota ystävän lasta hoitoon. Teillä menee välit ja ystävyyskin. Joku toinen hoitaja pystyy sanomaan äidille napakasti hoitopaikan säännöt, ystävän on sitä vaikea tehdä.

Kerro suoraan, että teillä meinnään teidän aikatauluilla, ellei kelpaa, voi sitten hakea hoidon muualta... Tuskin kukaan muu kuin mummo/sukulainen tuohon suostuisi...

käske viemään pk:hon jos tarvii noin tarkat aikataulut. mulla on yks hoidokki enkä todellakaan alkaisi kenenkään toisen pillin mukaan tanssimaan. meillä ainakin tehdään niin kuin se on mulle helpointa.

Kylläpähän se on sellanen juttu että sitä mennään sen hoitopaikan sääntöjen mukaan, ja tietenkin niistä voi joustaa. Ite en lähtis tuollaiseen pompoteluun. Ja miks kaikki pitäis tehdä kello kaulassa juosten.

No meillä kyllä vaikuttaa yöuniin, jos lapsi nukahtaa päiväunille vasta kahden aikaan, kun normaalisti menee kahdeltatoista nukumaan. Siltikään en kyllä ymmärrä kaverisi suhtautumista. Jos lapsen tuo hoitoon jossa on muitakin lapsia, oli sitten kyse perhepäivähoidosta tai päiväkodista, mennään hoitopaikan säännöillä.

[QUOTE="hankey";23612176]Jos et ole allekirjoittanut papereita, älä ota ystävän lasta hoitoon. Teillä menee välit ja ystävyyskin. Joku toinen hoitaja pystyy sanomaan äidille napakasti hoitopaikan säännöt, ystävän on sitä vaikea tehdä.[/QUOTE]

sanoppa muuta. ehdotin etsii netistä mitä tuon ikäisen lapsen päivään kuuluu mutta nettiä käyttää vain mies eikä hän tuhlaa aikaansa mihinkään turhaan yms. tv jne.

Taidan luopua ajatuksesta. Toisaalta olsi ihana tarjota lapselle löysempää elämää mutta mietin onko lapsella sittenkin tarve tähän aikataulutukseen jostain syystä.

Sano tosiaan että teillä mennään teidän aikataululla. Helpompi yhden muutta aikatauluaan kuin kolmen.

Mä kans aikataulutin kovasti kun ensimmäisiä kertoja vein esikoista hoitoon, ihana anoppi kuunteli ohjeet. Muutamaa vuotta myöhemmin kertoi että todellakin kuunteli ohjeet ja unohti ne samantien, koskaan ei tullut mitään suuria ongelmia vaikka ei mentykään mun aikataulun mukaan.

[QUOTE="äiti";23612152]Ymmärrän toki että iltaunet menee sekasin väärään aikaan nukutuista unista mutta moni taho sanonut mulle että ennen kolmea nukutut unet eivät vaikuta yöuniin.[/QUOTE]

Kyllä ne monilla vaikuttaa. Ei tietenkään kaikilla. Mutta mun lapseni on melkein aina valvonut illalla jos nukkunut päiväkodissa, ja siellä uni/lepohetki on n. klo 12-13.

Mutta muuten olen kyllä sitä mieltä, että en sinuna ottaisi lasta hoitoosi. Niinkuin joku jo totesikin, ystävän on vaikea ladella sääntöjä, vieraan hoitajan on helpompi. En todellakaan alkaisi muuttaa omien lasten rytmejä tai tehdä uusia aikatauluja vain hoitolapsen takia.

Yhteistyössä