Hoitolisää takautuvasti hakeneet!!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Helppivä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Helppivä

Vieras
Eli te jotka olette hakeneet epäsäännöllisten tulojen takia (itsellä tuntipalkka) takautuvasti hoitolisää, niin oletteko hakeneet juuri kokonaiselta puolelta vuodelta, vai voiko hakea esim. viideltä kuulta??
Ja kyllä, voisin kysyä tätä myös Kelasta mutta kysynpähän nyt täältä ensin.... B)

Mulle sanottiin silloin aikanaan että voi tehdä niinkin että hakee, mutta he maksavat aina kuukauden jäljestä eli
haen tukea x ajalle ja he maksavat sitten kun olen ko kuukauden tulotodistuksen toimittanut. En kyllä testannut tuota toimivuutta kun kävi ilmi että turha hakemus olisi ollut

Mulla miehellä epäsäännölliset tulot, mutta hoitolisä on laskettu hänen palkkalappusesta, jossa on vuoden tulot merkittynä. Olisko vuoden vai parin välein kun tarkistavat palkkatulot uudelleen. Jos palkkaus kuitenkin muuttuu 10% paremmaksi pitää itse ilmoittaa siitä kelalle.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 11:39 d u m b o kirjoitti:
Mulla miehellä epäsäännölliset tulot, mutta hoitolisä on laskettu hänen palkkalappusesta, jossa on vuoden tulot merkittynä. Olisko vuoden vai parin välein kun tarkistavat palkkatulot uudelleen. Jos palkkaus kuitenkin muuttuu 10% paremmaksi pitää itse ilmoittaa siitä kelalle.
Juu, meillä miehen tulot on tiedossa kun saa kk-palkkaa, mutta kun itse en tiedä työaikoja enkä -määriä kuin muutamaksi viikoksi eteenpäin ja koska aloitin työt ä-loman jälkeen vasta tammikuussa, niin edelleen kaipaisin vastausta alkup. kysymykseen!!
Mulle Kelassa sillon sanottiin että yleensä takautuvasti haettaessa pyydetään palkkatodistukset viimeiseltä puolelta vuodelta, mutta ei siinä sitten tullut mieleen kysyä, voisiko se olla esim. viideltä kuulta. Ja jos joku ihmettelee mikä siinä kuukaudessa on ettei voi sitä odottaa, niin se liittyy kesälomaani.

mä olen hakenu alunperinkin hoitolisää vaikka mulla vaihtelee tulot paljonkin. ne on maksanu mulle palkkakertymän mukaan lasketun keskiarvon mukaan hoitolisää kuukausittain ja parin kuukauden välein tulee tarkistus.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:03 tennari kirjoitti:
mä olen hakenu alunperinkin hoitolisää vaikka mulla vaihtelee tulot paljonkin. ne on maksanu mulle palkkakertymän mukaan lasketun keskiarvon mukaan hoitolisää kuukausittain ja parin kuukauden välein tulee tarkistus.
Eipä mulla ollut palkkakertymää sillon tammikuussa.... Paitsi tietty reilun vuoden takaista. Enkä halua edes tommosta, että maksetaan ja sitten vasta tarkistellaan, sitten pitää palauttaa, jos saakin tehdä tunteja enemmän töissä.
Nostelen, jos vaikka joku osaisi vastata kysymääni.... :attn:

niin siis tottakai voit hakea vaikka kahdelta kuukaudelta takautuvasti hoitolisää jos haluat. maksimissaan sitä voi venyttää siihen puoleen vuoteen. eli voit hakea viideltä kuukaudelta takautuvasti. =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:09 tennari kirjoitti:
niin siis tottakai voit hakea vaikka kahdelta kuukaudelta takautuvasti hoitolisää jos haluat. maksimissaan sitä voi venyttää siihen puoleen vuoteen. eli voit hakea viideltä kuukaudelta takautuvasti. =)
:flower: Kiitos! Sen halusinkin vain tietää. Jäin vain itse miettimään sitä virkailijan puolta vuotta kun ei sitten tullut kysyttyä. Mutta hyvä näin!

Yhteistyössä