Hoitopaikka-ongelmia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äiti83"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äiti83"

Vieras
Opiskelen ja nuorin lapsi 1,6 v on hoidossa äidilläni, vanhempi sai hoitopaikan eskarista.
1.6 piti aloittaa yritystoiminta jolloin opiskelu keskeytyy. Tällöin eskarilainen ei tarvitse enää hoitopaikkaa (vuorotellaan lapsen isän kanssa lasten hoidoissa kun miehellä on vuorotyö). Nuorimman kuitenkin laittaisin päiväkotiin 2-3 päivänä viikossa (ja tämä on myös starttirahan saamisen ehto,eli lapsi ei ole kokonaan kotihoidossa).
Tuli tämän suhteen nyt ongelmia, eli starttirahapäätös venyy ja venyy! 28.2 olen hakemuksen laittanut,soitellut perään viimeksi viime viikolla,ja kuulemme perjantaina olisivat tehneet päätöksen.Heidän piti soittaa taas kerran mutta mitään ei kuulu.Eli eivät todennäköisesti ole vieläkään päätöstä tehneet.
En siis tiedä aloitanko yritystoiminnan 1.6! Jos en aloita, käyn tietenkin koulun loppuun, elokuuhun asti kestää.
Mutta äitini ei välttämättä pysty hoitamaan enää nuorinta,kun pääsi työhaastatteluun joka on ensi viikolla.Voi hyvinkin päästä töihin.
Jos jatkan koulussa,pitää kesäksi saada hoitopaikka molemmille.

Hakisinko nyt ´kaiken varalta´hoitopaikkaa molemmille tuonne elokuuhun asti?
Tutuilta kyselin ja kuulemma kannattaisi odottaa se starttirahapäätös ensin.Jos saan starttirahan,ei tarvitse kuin hakea osa-aikahoitoa nuorimmalle eikä silläkään ole kiire!

Kouluun siis hain koska olin varma että starttirahan saan,ja koulu + hoitopaikat muuttuvat yritystoiminnan aloittaessa. Ei olisi pitänyt olla niin varma,kesän hoitopaikkojen kysely ei tule olemaan helppoa kun täällä korvessa asutaan!!!!!!!!

Käsittääkseni kokoaikahoitoa ei saataisi tuolta koulun lähellä olevalta päiväkodilta, vaan hoito menisi huomattavasti kauemmas! osapäivähoitoon on mahdollista päästä kyllä tähän lähemmäs. Toki haluan käydä lapsen kanssa tutustumassa hoitopaikkaan rauhassa ensin. Pitänee van ilmoittaa koulussa että enpä sitten parina päivänä pääse tulemaan..

Kävi kylläkin mielessä että jos starttirahapäätöstä ei tule, voin varmaan marssia työkkäriin ja ilmoittaa että yritystä ei tule, enkä sitten jatka kouluakaan (oli yritystä varten tämä koulutus).Turhaanhan minä siellä sitten istun...

Oikeasti, mua ketuttaa ja itkettää niin paljon ettei ole tosikaan!!!!!!!!!! Mikä tässä on onglema,miksei päätöstä voi oikeasti tehdä??

Mikäs tässä nyt sitten kotona kökkiessä työttömänä lasten kanssa. Yritetty on,monta kuukautta juossut papareitten kanssa ympäri kaupunkia niin olkoon sitten!

Pitäiskö nyt hakea sitä kokoaikahoitoa vaan, käydä tutustumassa päiväkotiin ja perua hoitopaikka sitten jos saankin starttirahan tai jos äitini ei saakaan hakemaansa työtä?

[QUOTE="aapee";26081540]Pitäiskö nyt hakea sitä kokoaikahoitoa vaan, käydä tutustumassa päiväkotiin ja perua hoitopaikka sitten jos saankin starttirahan tai jos äitini ei saakaan hakemaansa työtä?[/QUOTE]

Juuh, pitäisi.

hain pienimmälle osa-aikahoitoa (5 h/päivässä). Olen sitten lyhyemmän päivän koulussa ja mies pystyy välillä hakemaan aiemmin (vuorotyö)jolloin voin olla normaalisti koulussa. 2.5 alkaen eli taitaa just se 2 vkoa tulla siinä...
´pakko´ois saada tuohon lähipäiväkotiin,sinnekin tulee matkaa 20 kilsaa mutta noihin muihin joihin varmasti laittaisivat jos kokoaikahoitoa tarvittaisiin,tulee yli 40 km :/

Niin ja samaan syssyyn sitten ekarilaiselle paikka 1.6 alkaen........toivottavasti ees samaan hoitopaikkaan pääsisivät!!Tuohon 1.6 asti on hoitopaikka eskarissa haettu ja varmaan siitä eteenpäin vielä pari viikkoa voi olla siellä,sitten toiseen hoitopaikkaan.On tää vaikeeta kun ensimmäistä kertaa haen hoitopaikkoja :(

Yhteistyössä