Hoitovapaan päättymispäivästä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taas näitä lappuja ja lippuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

taas näitä lappuja ja lippuja

Vieras
Eli kun täytän tuota ilmoitusta työnantajalle että olen koko 3 vuotta hoitovapaalla niin onkos se niin simppeliä että viimeinen hoitovapaan päivä on päivä ennenkuin lapsi täyttää sen kolme vuotta? Kiitos jos joku muistaa/tietää.
=)

Muista että työnantajan ei ole pakko ottaa sua töihin ennen hoitovapaan loppumispv jos haluaisitte ottaa lisää lainaa ja tarviit rahaa, tai jos mies jää työttömäksi tms. Saa ottaa mutta ei ole pakko. Helpompaa on ottaa pätkä ja jatkaa sitä, eli ottaa kahdessa osasssa tavallaan.

eli viimeinen päivä jonka merkkaat paperiin on se päivä jolloin lapsesi täyttää sen kolme vuotta.
Muistathan, että sinulla on mahdollisuus ilmoittaa hoitovapaasi kahdessa pätkässä eli nyt vaikka ensin reilu vuoden pätkä ja sitten ilmoitat kaksi kuukautta ennen ekan pätkän loppua sen loppuosan hoitovapaasta.
Itse tein noin, koska emme olleet varmoja miten miehen palkka tulee todellisuudessa riittämään...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muista että työnantajan ei ole pakko ottaa sua töihin ennen hoitovapaan loppumispv jos haluaisitte ottaa lisää lainaa ja tarviit rahaa, tai jos mies jää työttömäksi tms. Saa ottaa mutta ei ole pakko. Helpompaa on ottaa pätkä ja jatkaa sitä, eli ottaa kahdessa osasssa tavallaan.

Juu olen jo ollut kotosalla puolitoista vuotta ja ilmoitin ensin lyhyemmmän pätkän ja nyt jatkan sitten. Kaksi kertaahan tuon saapi ilmoittaa ja ilmoitan nyt sitten maksimi-ajan.
Tuskin töihin sitä ennen halajan mutta en usko olevan ongelma työnantajan ottaa aiemmin jos hätä tulee jostain kulman takaa.
Eli oletten siis sitä mieltä että lapsen synttäripäivä on viimeinen ilmoitettava?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Juu olen jo ollut kotosalla puolitoista vuotta ja ilmoitin ensin lyhyemmmän pätkän ja nyt jatkan sitten. Kaksi kertaahan tuon saapi ilmoittaa ja ilmoitan nyt sitten maksimi-ajan.
Tuskin töihin sitä ennen halajan mutta en usko olevan ongelma työnantajan ottaa aiemmin jos hätä tulee jostain kulman takaa.
Eli oletten siis sitä mieltä että lapsen synttäripäivä on viimeinen ilmoitettava?

Minä laittaisin sen.

(Halusin vaan varmistaa ettei tule yllätystä jos et olisi aiemmin ajatellut, ei sen kummempaa)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Minä laittaisin sen.

(Halusin vaan varmistaa ettei tule yllätystä jos et olisi aiemmin ajatellut, ei sen kummempaa)

Kiitos kaunis siitä! =)

Olen Espoon kaupungilla töissä ja meillä on ainakin niin, että hoitovapaan viimeinen päivä on lapsen syntymäpäivän EDELLINEN päivä. Eli sinä päivänä, kun lapsi täyttää kolme, on eka työpäivä!

Yhteistyössä