hoitovapaasta ja lomarahoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja t-a
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja t-a:
Selvä peli, mutta jos en oo palaamassa ollenkaan töihin? Eli se jää sitten saamatta.. Koska sinne olen tuskin töihin palaamassa

Mutta jos ne maksaa sulle ne lomaRAHATKIN (näkyy palkkakuitissa) niin ne sitten ihan oikeesti voi periä ne takaisin jos et palaa enää töihin. Se korjaantuu sillä, että menet yhdeksi päiväksi töihin hoitovapaan jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja t-a:
Selvä peli, mutta jos en oo palaamassa ollenkaan töihin? Eli se jää sitten saamatta.. Koska sinne olen tuskin töihin palaamassa

Vaikka saisit lomarahan, työnantajalla on mahdollisuus periä lomaraha takaisin, jos et palaa töihin hoitovapaalta.
Lomapalkka kuuluu maksaa, ja sitä ei peritä takaisin.
Lomapalkka= käytännössä sama palkka kuin töissä ollessasi(2-30pvä/vuosi)
Lomaraha on 50% lomapalkasta. (nämä siis pätee jos työaikasi on kokoaikainen, alle 35 tuntia tehneellä määräytyy eri lailla)

En tiedä miten menee oikeesti, mä olin kuukauden lomalla äitiysvapaan ja hoitovapaan välissä. Sain silloin lomarahat ja pari vuotta sen jälkeen irtisanouduin kun olin edelleen hoitovapaalla ja silloin tilille tipahti lisää lomarahoja.
En koskaan kysellyt mistä hyvästä ne tuli, oletan että palkkakonttori tiesi mitä tekivät.

Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:
En tiedä miten menee oikeesti, mä olin kuukauden lomalla äitiysvapaan ja hoitovapaan välissä. Sain silloin lomarahat ja pari vuotta sen jälkeen irtisanouduin kun olin edelleen hoitovapaalla ja silloin tilille tipahti lisää lomarahoja.
En koskaan kysellyt mistä hyvästä ne tuli, oletan että palkkakonttori tiesi mitä tekivät.

Oot saanut varmaan lomapalkan, et lomarahoja.
Jotkut yritykset saattaa maksaa lomarahan, tai olla perimättä takaisin jos ei palaa töihin, mutta mahdollisuus on periä takaisin tai olla maksamatta.

Yhteistyössä