Hoitsut jotka teette yövuoroja, mitä teette hiljaisen vuoron aikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lähihoitaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse en kyllä kovin helpolla menisi sellaiseen sairaalaan potilaaksi jonka siivouksen tekee hoitajat. Sairaalassa siivoojanakin olleena hoitsuna tiedän aika tarkaan, millä tavalla se siivous on hoidettava, ettei taudit leviä ympäriinsä.

Hoitajan koulutukseen harvemmin sisältyy oikeaoppisen siivouksen kurssi...

Oli muuten hyvä tuo vartija/myyjä -vertaus! :D

Kyllä sitä läpikäydään sitäkin, koska se on aika oleellinen tieto kuitenkin.
Sairaalassa se joka henkilökunnasta kohtaa kus- siis virtsalätäkön, kasan kakkaa tai ryöpyn oksennusta on se, joka sen siivoaa. Löytäjä saa pitää, on löytäjä sitten lääkäri, sairaanhoitaja, lähihoitaja tai laitoshuoltaja.

Potilassängystä löytyvä ryönä on hoitajien kenttää, sängyn ulkopuolelta sen siivoaa se joka ensimmäisenä paikalle ehtii :D

Ketjussa tarkoitettiin siivoamisella kai enemmänkin järjestelyä?
Tosin monessa työpaikassa joka on kodinomainen hoitolaitos tai jokin pienkoti tms, niin siivoustyötä tekevät myös hoitajat tai vain hoitajat. Olen minäkin yökkönä eräässä paikassa lattiat luutunnut ja pyykkiä yöt läpeensä pessyt ja kuivannut.

mä valvoin pe-la yön. Yö oli rauhallinen. Pääsin kiertävän yökön kanssa käymään muilla osastoilla sekä kääntelemään muita kuin oman osaston potilaita. Käytiin palotrvallisuutta läpi ja ruumishuoneella.

Pyykkikärryn tyhjäys ja kierrot. Tein samalla muutamia kouluhommia ja saatiin yks mummo nukkumaan vasta 4 yöllä. Siinä meni aikaa hänen rauhoittamiseen. Yhelle papalle toimitin 2x leipää ja maitoo ku ei nukkunu.

Olen siis opiskelija ja olin ohjaajan kanssa. Juteltiin paljon ja kirjattiin potilaat. Aika meni suht nopsaa mutta viimene tunti oli pitkä kuin nälkävuosi:D

Saa mennä arvostelijat kokeilemaan miltä tuntuu. Seuraavana päivänä oli pää sekasin kuin seinäkello ku sain nukuttua 8-13:30. Moni tekee 2 yötä putkee.

ja noista lääkkeiden jaoista... meillä sairaanhoitaja jakaa ainoastaa lääkkeet tarjottimelle. Toki nyt lähärit käy koulutuksen jossa he saisivat lääkkeidenjako-oikeuden, joten me ei voida jakaa öisin lääkkeitä.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: lasipää edellä
Miksi hoitsuille pitäisi maksaa lisää palkkaa kun yövuoron aikana nukkuvat? Tiedän hoitsuja jotka eivät herää siihen kellon soittoon ja potilas jää ilman apua.

Palkkaa pitäisi vähentää noilta nukkumisajoilta tai niiltä videoiden katseluun käytettäviltä tunneilta.

Yhteistyössä