hoitsut +lääkärit, kysymys antibiootista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mä"

Vieras
Kävin viikko sitten lääkärissä korvatulehduksen takia, sain antibioottia (ditrim duplo).. Kuumetta ei ollut, ainoastaan yskää ja nenä vuosi, korva kipeä. Viikonloppuna nousi lämpö 37.5, kävin maanantaina uudestaan lääkärissä, mutta korva vaikutti terveelle. Tiistaina kuumetta oli jo 38-39 ja nyt menin uudestaan lääkäriin, hoitajan vastaanotolle. Mittasi kuumeen korvamittarilla, ja sai ainoastaan 37.2 (olin juuri pyöräillyt sinne, niin kait se väittää vähemmän, lähtiissä kuumetta oli 38.8..)

Niinpä, tuossa ditrim duplossa lukee, että hoito pitää lopettaa jos on allergiaoireita (esim. nokkosrokko, kuumeilua, limakalvoturvotusta). Tuo kyseinen hoitaja käski jatkaa kuuria, korva näytti terveelle, ei suostunut mittaamaan crp:tä, vaikka puhelimessa oli puhe, että mitattaisiin. Penisilliiniallergia minulla on, mutta ei muita lääke-aineallergioita. Uskaltaisitteko jatkaa antibioottia vai lopettaako? Mistä tuo kuume johtuu, sillon kun aloitin antibiootin, kuumetta ei ollut..

Mikä siinä on, kun ei voida terveyttä hoitavien ammattilaisten kantoihin uskoa, vaan pitää lähteä palstalääkäreiden perään huutamaan. Tässäkin tuntuu olevan vain tarkoituksena se, että joku täällä sinulle sanoisi että lopeta ihmeessä antibiootit, niin ei olisi sekään homma täysin omalla vastuullasi.

Onko mielessä käynyt, että kyseessä voisi olla korvatulehduksen lisäksi ihan normaali flunssa, joka oireilee lämpöilemällä? Millaiset allergiaoireet sulla penisilliinistä tuli? En kyllä oo kuullu sellasesta lääkeaineallergiasta, että se vain kuumeella oireilisi eikä millään muulla. Yleisimpiähän on maha-suolikanavan oireet, ihottuma jne.

Kymmenen päivän kuuriko sulla on? Eihän sulla edes ole montaa päivää kuurista jäljellä. Ab-kuurit tulee aina syödä loppuun, jos ne aloittaa. No toki nyt jos tulee selkeät allergiaoireet, niin sitten lopettaa ja ottaa yhteyttä lääkäriin jos pitää vaihtaa ab.

Kuume voi johtua myös jostain aivan muusta. Kotikuumemittarit voivat näyttää kovastikin virheellisesti (johtuen mittaustavasta ja laitteesta), joten todellisuudessa eroa tuohon hoitajan mittaukseen ei välttämättä ollut kovin paljoa. Jatkaisin kuuria, mutta jos muita oireita tulisi, menisin uudelleen _lääkäriin_, en hoitajan vastaanotolle.

Joo, ei oo ku kolme tabua jäljellä. mutta on aika kumma, että eka on normaali flunssa viikon ilman kuumetta, tulee korvatulehdus ja sitten vasta nousee kuume kun on antibiootteja vedellyt 4pv (eli 1.5vk flunssan alusta).
penisilliinistä mulle tuli nokkosrokkoa. ditrim duplossa allergia-oireina pakkausselosteena on lueteltu esim. nokkosrokko, kuume, limakalvojen turvotus.
Mulle vaan ei tullu kovin luottavainen olo tuosta terkasta, joka käski vetelemään buranaa. Kun puhelimessa kun soitin, niin toinen th sanoo, että ei kuulosta normaalille, tuu tänne että mitataan crp ja sit se hoitava hoitsu ei sitä suostu mittaamaan. Kuumeen osaan mitata kotonakin ja sitä buranaa ottaa.

uskoisin, että kyseess on nyt virustauti. Olet siis sairastanut korvatulehduksen ja ab kuuri on alentanut kenties vastustuskykyäsi niin, että olet saanut viruksen.
Normaalin nuhakuumeen tapaan hoidat nyt pois. Liikkeellä paljon pitkäkestoista mykoplasmaa.
Ei kuulosta lainkaan allergiselta reaktiolta antibioottiin joten syö rauhassa kuuri lppuun. allergisessa reaktiossa ilmenee kutinaa, turvotuksia, urtkartiaa ja monesti lääkeallergioissa pikku äppyistä punertavaa ihottumaa ympäri kehoa.

Yhteistyössä