Home ongelma mahdollisesti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PangPang
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PangPang

Aktiivinen jäsen
06.08.2004
2 272
0
36
Meidän tän raksa-ajan vuokrakämpän kylpyhuone menee remppaan maanantaina kun lattiasta löytyi kosteutta.

Täällä on kamalan tunkkainen ilma, ja lapset on sairastelleet koko sen 2kk kun tässä ollaan asuttu.

Jos lattian alta löytyy pelkkää kosteutta, ei hometta niin voidaanko me asua tässä? Ja entäs jos sieltä löytyy hometta? (niinku todennäköisesti löytyy ) Niin silloinhan tää on asumiskelvoton? Eikö.. helvattu , ei isännöitsijä puhunut mitään edes vuokranalennuksista tms.. :/

Että mua jurppii tää tilanne ihan tosissaan..

Entä ne kuivattimet? Eikö nekin pidä jumalatonta meteliä? Ku sellaiset tänne tuodaan.. Miten täällä OIKEESTI voi asua? :(

oikeesti, kauhea tilanne, puhuttiin juuri miehen kanssa teistä :( kyllähän se kuivatus ja kaikki vie paljon aikaa, ja jos tosiaan hometta, niin mites te siellä sitten voitte asua! soita vakuutusyhtiöön? ja muuten, sun miehen takki jäi vissiin tänne meille :D :D? tuon sen huomenna siskolle, joka hoitaa sitä teille päin :D

Meille on tulossa myös kylppäriremontti ja samaa mietin, että onkohan siellä jo hometta kun on nokat tukossa ollu koko perheellä vaikka kuinka pitkään ja muitakin oireita jotka voi tietysti johtua muustakin, mutta epäilyttää silti kun ei ennen oo ollu :( Mä en ees tiedä missä käydään pesulla kun ei kahteen viikkoon ainaka kylppäriin oo asiaa tai pyykkiä pestä yms :(

Voi höhlä tota ukkoa :D täytyyki kysyä siltä että missä sen takki on.. ;)

Joo siis aloin oikeen miettiä tätä tilannetta.. mut eihän se vakuutusyhtiö tähän nyt mitenkään liity, ku ollaan vuuokralla? Me ollaan vakuutettu tässä vaan irtaimisto... :/ Eikös se oo toi taloyhtiö sit joka vakuuttaa kiinteistön??

Mä aloin oikeen miettimään että miten ihmeessä saan lapsetkin nukkumaan jos ne kuivattimet täällä huutaa??.. ei tästä tuu hitto mitään :'(

Ja nytkypyllylle perheineen kiitos, oli kiva nähdä .. tarvis useammin vaa nähdä ..

niin tarviis nähdä useamminkin, mun mieskin oli niiin onnellinen kun kävitte =)
no mut kysäses mikä on taloyhtiön vakuutusyhtiö?? vakuutusyhtiö kustantaa teille kämpän seurahuoneelta siksi aikaa??? :D mut oikeesti, on kyllä varmasti ahdistava tilanne, ja ei sitä muuttorumbaakaan kukaan jatkuvasti jaksa... toivotaan, että se on vain kostea ja kuivattavat sitä vain lyhyen aikaa? ja kysäses tosiaan missä sen takki on? :D

joo mä käskin sen antaa mun kameran sen takintaskusta, sanoin että laitoin sinne :laugh: sit se etti ja etti.. :D no nyt sit tietää et se on teillä.. kiitos jos tuot sen huomenna..

Joo, en tiiä.. kai täytyy maanantaina kysellä et mitä hemmettii täs nyt sit tehdään. :/

Kyllä te voitte vuokranalennusta pyytää jos ette voi kämpässänne asua ja kuuluu vuokrantantajan maksaakin esim. kulut missä käytte suihkussa, missä pesette pyykit, missä nukutte. Sopikaa nyt nämä asiat ennen. Jos kylppäsi ei ole käytössä vuokranalennus tietysti ja muut kulut päälle korvattava. kyllä se niin on, jos vuotanut pidempään, hometta on varmasti. Ja sitten muistakaa, että homeremontti on tehtävä osastoituna ettei home leviä muualle ns. terveen asunnon puolelle. Eli kunnon muovit pitää olla ja tila mahd. alipaineistettu, remontin jälkeen homesiivous koko kämpässä. Kannattaa vaatia!

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Meillä oli kotona kerran sellanen kuivaaja mikä-lie, siis lapsuudenkodissa ku kylppäri meni remonttiin kosteuden takia. Ovi oli aina kiinni niin eipä sitä meteliä juuri kuullu. Semmosta hurinaa vain.

no toivotaan ettei tämäkään hurisis sitten.. kiitti sulle.. että toivoa on ehkä et tässä pystyis melun puolesta asumaan... en tiiä , kyl tää niin :headwall: on.. ..

Yhteistyössä