Homeiset vaunut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Diamond82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Diamond82

Uusi jäsen
29.07.2006
2
0
1
Tietäiskö kukaan millä konstilla vois saada homeen pois lastenvaunuista?!?
Ei oo pahasti homehtunu, mut silti...
Kangasosat on irrotettavat ja voi pestä koneessa. Kolmannen lapsen pitäis syntyä viimeistään kuukauden päästä, siihen mennessä pitäis saada vaunut puhtaaksi..

:/ :/ :/ :/

Hei!

Etsiskelin ongelmaasi netistä vastauksia ja löysinkin yhden kirjoituksen, en tiedä sitten toimiiko tapauksessasi.

"klooripesuainetta (kloriittia) n 20% loput kylmää vettä - liotetaan noin 5-10 minuuttia, huolellinen huuhtelu.

Minä liotin irroitettavan istuinpehmusteen tuossa kloriitti-vesi seoksessa pihalla noin 15 minuuttia, pistin sen jälkeen pyykkikoneeseen 30 asteen pesuun pari kertaa ja tuuletus päälle. KAIKKI pilkut hävisivät, ja ihme kyllä, värit jäivät. Sain kyllä tuuletella pari viikkoa jotta kloorinhaju täysin hävisi, mutta nyt on kuin uusi :-) Olin kyllä odottanut että värit haalistuvat, mutta niin ei tässä tapauksessa käynyt. Mutta varoituksen sana - värit voi kyllä haalistua, riippuu varmaan materiaalista.

Itse rattaita sitten kastelin tuolla liuoksella ja harjasin vanhalla tiskiharjalla - pilkut lähtivät kyllä, mutta kangas haalistui jonkin verran - ehkäpä hankaus vaikutti asiaan."

Sain homeongelmaan vinkin alan ammattilaiselta. Eli kostuta kankaita, laita likoamaan piimään joksikin aikaa (n. ½h) ja huuhtele huolellisesti piimä pois. Lopuksi pesu esim. fairylla. Aika kova työ oli saada pois tuo kankaan pinnalle kuivahtava piimä, mutta kyllä vaan home lähti meillä. Ei kyllä ohjeena kuulosta kauhean houkuttelevalta, muttei tee kankaille kuitenkaan vahinkoa. :whistle:

Yhteistyössä