Hometta kylppärin laatoissa. Vinkkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Vuokra-asunnon remppaajille olen jo ilmoittanut. Mitäköhän tässä on edessä? Muutimme tähän vasta, ja heti alkoi tulla mustaa hometta kaakeleiden saumoihin. Tiedän, että se on hometta, eikä likaa. Mitä tutkimuksia tms. minun pitäisi osata vaatia?

No toi kosteus kartoitus ilman muuta.
Sen jälkeen revitään kaakelit irti ja lattiat auki ja kuivatellaan kunnes on kuiva ja sitten "rakennetaan" uusi kylppäri. Meillä on nyt taloyhtiössä jo neljä kylppäri rakennettu uusiksi. Naapurissa meni viikkoja tuohon operaatioon. Oletko yksityisellä tiukkana vaadit täydet tutkimukset ja jos ei ala tapahtumaan mitään ota yhteys kunnan terveystarkastajaan.

Kylppärin laattojen takana on aina kosteutta. Siinä mielessä kosteusmittais on turha. näytteet elintarvike-/ympäristölabraan. Mun kylppärissä oli nelinkertaiset maksimiarvot hometta, hiivaa ja sädesieniä. 4 sivua tuli labrasta tekstiä , joissa luki: korjaamattomana terveysriski, ja vuokran antaja yritti pimittää niitä multa. Lopulta kun pakotettuna ne mlle anto niin pakkasin kamani samana iltana ja soitin hälle et avain on pöydällä, kiitti ja moi.

Yhteistyössä