Homoperheille aiotaan sallia sisäinen adoptio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Sumppi:
Joo, tekin kaikki haluaisitte varmasti että teidän äitinne olisi ollut karvainen h*momies, aivan varmasti!

Jaa mä olisin varmaan kasvanut mielummin homo-/lesboperheessä rakastavien aikuisten keskellä, kuin alkoholistiheteroperheessä...

No exän poika on 16v. ja 9 vuotta olen hänet tuntenut. On tasapainoinen ja fiksu nuori. Ei juo eikä polta. Omaan isän kanssa ei halua olla tekemisissä, kun saanut alkunsa raiskauksesta (ja tämän tiedon sai käsiinsä, kun penkoi laatikoita). On sanonut kavereillansa jopa olevansa ylpeä, kun on kaksi äitiä eikä vain yksi. Ja hänen kaverinsa viihtyvät hyvin niin mun kuin exänkin luona. Oma poika ollut syntymästä asti exän kanssa tekemisissä ja kokee hänet tärkeänä ihmisenä. Ja on kyllä isänsäkin kanssa tekemisessä. Mielestäni tärkeintä on rakastava ja huolehtiva kasvuympäristö, koskee niin heteroita kuin muitakin.

Jos lapsi kasvaa vauvasta asti homo-tai lesboparin kanssa, en oikein usko että lapsi pitäisi mitenkään sitä vääränä.[/quote]
Voit uskoa ihan mitä haluat mutta kerran tuli televisiosta melko järkyttävä dokumentti näillä muumimuki-hommilla alulle laitetusta tanskalaisesta tytöstä joka oli kasvanut näiden kahden "äitinsä" kanssa ja oli teini-iässä aivan hukassa kun ei ollut isästä mitään tietoa ja epätoivoisesti yritti selvittää että kuka hänen isänsä oli, joten ainakin hänen kohdalla ei tuo uskomuksesi pitänyt paikkaansa!

Joo, tekin kaikki haluaisitte varmasti että teidän äitinne olisi ollut karvainen h*momies, aivan varmasti!

Toivon, että mun isä olisi ollut a) karvainen homo mies, koska ei silloin olisi mun isä, b) mun äiti olisi lesbo/bi, elänyt naisen kanssa, koska silloinkaan mun isä ei olisi mun isä, vaikka olisikin siittänyt mut.
Alkuperäiseen kysymukseen: älyttömän hieno juttu! :flower:

Jos lapsi kasvaa vauvasta asti homo-tai lesboparin kanssa, en oikein usko että lapsi pitäisi mitenkään sitä vääränä.
Voit uskoa ihan mitä haluat mutta kerran tuli televisiosta melko järkyttävä dokumentti näillä muumimuki-hommilla alulle laitetusta tanskalaisesta tytöstä joka oli kasvanut näiden kahden "äitinsä" kanssa ja oli teini-iässä aivan hukassa kun ei ollut isästä mitään tietoa ja epätoivoisesti yritti selvittää että kuka hänen isänsä oli, joten ainakin hänen kohdalla ei tuo uskomuksesi pitänyt paikkaansa!

[/quote]

Sitten ei pidä. Mä katsoisin että homo- ja lesboparien kannattaa miettiä nämä isyysäiti-juttu selitykset valmiiksi ennen kuin lapsia alkavat pukkamaan. Se on sitä vastuuta.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Pystyykö homo-isän homoystävä tarjoamaan lapselle saman minkä ÄIDIN rakastava syli antaa?
Vastaanpa itse et EI TAATUSTI! ÄITIÄ tai ISÄÄ ei korvaa kukaan!
Tähän kyllä joutuu jo toteamaan ne Mertarannan kuolemattomat sanat että SE ON SIINÄ!

Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Lapsella on oikeus rakastaviin ja huolehtiviin vanhempiin. Sukupuolesta viis. |O
Ootko kysynyt sen lapsen mielipidettä tuohon asiaan, voi olla muuten eri mieltä tuosta kanssasi ainakin sitten kun rupeaa ymmärtämään elämää ja asioita?

Tutkimuksien valossa ei ole. On tutkittu että homo- ja lesboperheissä kasvaneet lapset ovat keskimääräistäkin tasapainoisempia aikuisia eikä katkeruutta vanhempia kohtaan heidän sukupuolisuuntauksensa takia esiinny.

Tämä laki koskee ennen kaikkea luovutetulla spermalla syntyneitä lapsia. Silloin isää ei tunneta ja kaksi äitiä ovat vanhemmat. Jos tällaisessa tilanteessa lapsen synnyttänyt äiti kuolisi, olisiko tosiaan jonkun mielestä parempi, että lapsi päätyisi lastenkotiin sen sijaan, että jäisi asumaan omaan kotiinsa toisen äitinsä luokse?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lapsella on oikeus rakastaviin ja huolehtiviin vanhempiin. Sukupuolesta viis. |O
Ootko kysynyt sen lapsen mielipidettä tuohon asiaan, voi olla muuten eri mieltä tuosta kanssasi ainakin sitten kun rupeaa ymmärtämään elämää ja asioita?

Tutkimuksien valossa ei ole. On tutkittu että homo- ja lesboperheissä kasvaneet lapset ovat keskimääräistäkin tasapainoisempia aikuisia eikä katkeruutta vanhempia kohtaan heidän sukupuolisuuntauksensa takia esiinny.

Tämä laki koskee ennen kaikkea luovutetulla spermalla syntyneitä lapsia. Silloin isää ei tunneta ja kaksi äitiä ovat vanhemmat. Jos tällaisessa tilanteessa lapsen synnyttänyt äiti kuolisi, olisiko tosiaan jonkun mielestä parempi, että lapsi päätyisi lastenkotiin sen sijaan, että jäisi asumaan omaan kotiinsa toisen äitinsä luokse?

Tämmöstä ei pitäisi olla edes olemassa.
Lapsella on jossakin oikea ISÄ.Se on vissi ja varma.

No musta on pelkästään hieno asia että perheensisäinen adoptio tulisi lailliseksi =) En hetkeäkään usko, että lapsi saisi suuremmat traumat siitä että saa jonkin onnettomuuden seurauksena elää edelleen tutussa kasvuympäristössä tutun ja rakastavan vanhemman kanssa kun että hänet riepoteltaisi vieraiden ihmisten huostaan. Oli ne vanhemmat sitten samaa tai eri sukupuolta.

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Pystyykö homo-isän homoystävä tarjoamaan lapselle saman minkä ÄIDIN rakastava syli antaa?
Vastaanpa itse et EI TAATUSTI! ÄITIÄ tai ISÄÄ ei korvaa kukaan!

:o

Jaa, on mulle vaan korvannut! :)

Isäni ei ole ollut koskaan millään tavalla elämässäni mukana ja hyvin olen kasvanut tasapainoiseksi aikuiseksi. Ei se hyvä lapsuus ole vanhemman sukupuolesta kiinni eikä äiti-isä -rooleista, vaan ihan vaan siitä, että on yksi tai kaksi turvallista, rakastavaa vanhempaa, joka/jotka pystyvät tarjoamaan hyvän kodin lapselle.

Mutta onpahan olemassa ja sepä onkin hienoa! :) Tsemiä sulle elämän moninaisuuden ymmärtämisessä; näyttää olevan pitkä tie edessäsi.. :)

Isä joka pahimmassa tapauksessa ei halua edes tietää lapsesta tai halua tätä elämäänsä =) Sehän on lapsen kehittyvälle psyykkeelle hyvästä joutua tilanteeseen, missä esim äiti kuolee, lapsi viedään isälle jota ei ole koskaan nähnyt ja tuttu elossa oleva vanhempi (se toinen äiti) jää täysin huomiotta puhuttaessa lapsen huoltajuudesta.

Se, että on synnyttänyt tai siittänyt lapsen ei tee ihmisestä automaattisesti vanhempaa. Kyllä se vanhemmuus tulee ihan jostain muualta.

Mutta onpahan olemassa ja sepä onkin hienoa! :) Tsemiä sulle elämän moninaisuuden ymmärtämisessä; näyttää olevan pitkä tie edessäsi.. :)

Olen kuule nähnyt ja kuullut enemmän elämää kuin sinä joka et ehkä taida vielä kaikkia asioita ymmärtää.Toivon että asiat valaistuu sinulle ja hoksaat että kaikkia asioita maailmassa EI TARVITSE HYVÄKSYÄ!

Olen kuule nähnyt ja kuullut enemmän elämää kuin sinä joka et ehkä taida vielä kaikkia asioita ymmärtää.Toivon että asiat valaistuu sinulle ja hoksaat että kaikkia asioita maailmassa EI TARVITSE HYVÄKSYÄ!

Rakas äiti, et voi mitenkään tietää paljonko olen elämää näyhnyt. :) Muun muassa homoystävieni kautta ja lesbopariskunnan kasvattaman ystävän omaavana luulen, että mulla on tähän hilkun verran enemmän sanottavaa kuin monella, joiden päässä vilkkuu vaan kauhukuvat, jotka on omien epäluulojen synnyttämiä, ja joilla ei ole asiasta mitään oikeaa tietoa tai kokemusta.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Se, että on synnyttänyt tai siittänyt lapsen ei tee ihmisestä automaattisesti vanhempaa. Kyllä se vanhemmuus tulee ihan jostain muualta.
Väärin, avioliitossa syntyneellä lapsella on automaattisesti Suomen lain mukaan isä ja äiti, eli siittäjä on isä ja synnyttäjä äiti!

Yhteistyössä