Horm. ehkäisyn lopetus sivuvaikutusten takia;kokemuksia!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Taustaa; olen useita pillerimerkkejä kokeillut ja ollut ilman hormonaalista ehkäisyä aikuisiällä oikeastaan vain raskausaikoina ja vähän aikaa niitä ennen+jälkeen, tietenkin. Nyt Evra-laastari ollut pari vuotta käytössä. Olen lääkäriltä asiaa kysyttyäni käyttänyt niitä aina 3kk putkeen ja sitten tauko.

Nyt päätin lopettaa vähäksi aikaa ennen seuraavan vauvan yritystä, että ehtisin huomaamaan millainen olotila on normaalisti. Olen siis 2x raskautunut ekasta yrityskierrosta..

Seksihalujen lisääntyminen radikaalisti noiden lopettamisen jälkeen on kai normaalia? Mutta sitten niitä mitkä tuntuu oudoille: pientä päänsärkyä, mitä ei aiemmin ole ollut juuri ikinä. Ruokahalut kasvaneet, ns. mielitekosyömistä joutuu tosissaan rajoittamaan. Kuitenkin tuntuu että kropasta lähtee nestettä jostain poiskin hurjia määriä, janottaa ja saa juosta vessassa koko ajan. Kroppa siis kaventuu vaikka tuntuu että syön välillä ihan liikaa. Mieliala 10+ ja sitten taas vituttaa hetken päästä joku pikkuasia hetken aikaa hirveästi. Väsyttää. Välillä taas ylienergian puolella mennään.

Onko jollain vastaavia kokemuksia, heitteleekö mun hormonit normaalitilaa hakiessa vai pitäisikö epäillä jotain muuta? Omituisia nää olot on, olisi todella kiva kuulla muiden kokemuksia!!

tottakai kaikki voi heittää häränpyllyä jos keho on tottunut että hormoniehkäisyä käytetään ja sitten yhtäkkiä loppuu ja kehon on taas toimittava omalla hormonitoiminnalla. mä söin vaan 2kk pillereitä ja jo niin lyhyestä ajasta kun lopetin meni vuosi ennenku kaikki oli taas normaalia.

tottakai kaikki voi heittää häränpyllyä jos keho on tottunut että hormoniehkäisyä käytetään ja sitten yhtäkkiä loppuu ja kehon on taas toimittava omalla hormonitoiminnalla. mä söin vaan 2kk pillereitä ja jo niin lyhyestä ajasta kun lopetin meni vuosi ennenku kaikki oli taas normaalia.

:O Vuosi tätä.. Toivottavasti menis nopeammin ohi.

Tietyt jutut oli odotettavissakin, mutta jotkut niin kuin esim. toi nestejuttu tuli yllätyksenä. Toisaalta, monethan sanoo että pillerit lihottaa niin voisko se olla vain sitä nestettä mikä kerääntyy jostain syystä? Mä olen aina painanut synnytysten jälkeen jonkun 5kg vähemmän, se 5 lisää on tullut siinä vaiheessa kun olen ehkäisyn taas aloittanut. Aika mielenkiintoista, lääkäriltähän näistä on turha kysyä kun niiden mielestä kaikki sivuvaikutukset on akkojen mielikuvitusta. Siksi täällä huutelinkin jos kokemuksia löytyis..

:O Vuosi tätä.. Toivottavasti menis nopeammin ohi.

Tietyt jutut oli odotettavissakin, mutta jotkut niin kuin esim. toi nestejuttu tuli yllätyksenä. Toisaalta, monethan sanoo että pillerit lihottaa niin voisko se olla vain sitä nestettä mikä kerääntyy jostain syystä? Mä olen aina painanut synnytysten jälkeen jonkun 5kg vähemmän, se 5 lisää on tullut siinä vaiheessa kun olen ehkäisyn taas aloittanut. Aika mielenkiintoista, lääkäriltähän näistä on turha kysyä kun niiden mielestä kaikki sivuvaikutukset on akkojen mielikuvitusta. Siksi täällä huutelinkin jos kokemuksia löytyis..

varmasti voi olla jotain nestettä. kyllähän se on ihan tiedetty asia että jotkut pillerit saattaa aiheuttaa nesteen keräytymistä ja turvotusta ja sitten kun lopettaa se pikkuhiljaa lähtee pois.

Lääkärit ei myönnä minkään vaivan johtuvan pillereistä.

Mä lopetin ehkäisyn nyt viimeisten kuukautisten jälkeen eli viikko sitten. Jo nyt tuntuu, että ensinnäkin aineenvaihdunta on huimasti nopeutunut. Iho ja hiukset myös rasvoittuu päivässä paljon enemmän. Aluksi oli vatsa tosi turvoksissa, nyt sekin jo laskenut hyvin. Vessassa ramppaan yhtämittaa. Mieliala on kyllä ihan hyvä. Finnejä ei vielä ole ja kuukautiskipujen voimakkuus on arvoitus.

Uskoisin, että tuo laihtuminen johtuu niistä nesteistä ja tietenkin ne poistuu kun aineenvaihdunta vilkastuu. Tää ei oo kyllä mitenkään ikävä haittapuoli.

On muuten jännä, ettei netissä ole mitään "virallista" tietoa e-pillerien lopetuksen jälkeisistä oireista. Tai mä en ainakaan ole löytänyt. Tosin, tällaiset keskustelut on kyllä hyviä ja tieto suoraan kokemuksista!

Onko vinkkejä rasvaista ihoa ja hiuksia vastaan? Pitääkö ruokavaliota muuttaa?

Yhteistyössä