Hormonihäiriö vai jokin vakavampi-kokemuksia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja peepo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

peepo

Vieras
Lopetin minipillerit viime kesänä, 1,5 vuoden syönnin jälkeen. Niiden aikana vuotoja oli miten sattuu. Pillereiden lopettamisen jälkeen kesti noin puoli vuotta että kierto tasaantui tuttuun 28 päivään, mutta siitä lähtien on vaivannut tiputteluvuoto n. viikko ennen kuukautisia. Kävin gynellä ja ultrauksessa ei näkynyt mitään outoa. Epäili keltarauhasen vajaatoimintaa, mutta ei antanut lääkitystä. Kolme kuukautta sitten olin raskaana ja sain keskenmenon viikolla 5. Tiputteluvuoto jatkuu ja nyt ilmeni vuotoa myös niin, että kun kuukautiset kestivät noin viisi päivää, pari päivää oli vuodotonta aikaa ja sitten vuoti tuhrua taas pari päivää. Papassa käyty, vastausta odottelen kauhulla vaikka se kaksi vuotta sitten oli aivan puhdas. Synnytyksen jälkeen (2v sitten) aina tähän päivään saakka lähtenyt kamalasti hiuksia ja ennen kuukautisia on pms- oireita sekä kasvot että rinta tulee täyteen finnejä.
Onko teillä kokemuksia tällaisesta? Mitä oireita keltarauhashormonin vähyydestä seuraa ja millä sitä lääkitään? Oletteko onnistuneet tulemaan raskaaksi lääkkeiden avustuksella?
Vai kuulostaako oireet vakavammalta esim. syövältä?
Kiitos kaikille vastaajille kokemuksista!

Mulla oli tuollaista. Ensi alkuun sain avuksi Terolut-kuurin. Sen jälkeen vaihtoehtoina oli e-pillerit tai hormonikierukka. Valitsin jälkimmäisen. Jos sulla on samaa vaivaa, niin tuo jatkohoito ei sovi, mutta Terolutit käyvät (lääkäri varoitteli kovasti raskautumisen mahdollisuudesta niitä määrätessään).

Mulla oli muuten ekassa papakokeessa häikkää., mutta toinen oli ok. Joten ei kannata säikähtää, jos sullakaan ei ole puhdas. Johtui mulla varmaan noista tiputteluista. Apua vaivaan aloin hankkia vasta silloin, kun menin uusintapapaan.

[QUOTE="vieras";28509568]Mulla oli tuollaista. Ensi alkuun sain avuksi Terolut-kuurin. Sen jälkeen vaihtoehtoina oli e-pillerit tai hormonikierukka. Valitsin jälkimmäisen. Jos sulla on samaa vaivaa, niin tuo jatkohoito ei sovi, mutta Terolutit käyvät (lääkäri varoitteli kovasti raskautumisen mahdollisuudesta niitä määrätessään).

Mulla oli muuten ekassa papakokeessa häikkää., mutta toinen oli ok. Joten ei kannata säikähtää, jos sullakaan ei ole puhdas. Johtui mulla varmaan noista tiputteluista. Apua vaivaan aloin hankkia vasta silloin, kun menin uusintapapaan.[/QUOTE]

Oi, olisipa sama tilanne! Raskautta tosiaan yritetään ja ollaan yritetty kohta vuosi. Toivotaan, että jotain helpotusta tähän löytäisin. Kiitos kokemuksen jakamisesta :)

Yhteistyössä