Hormonikierukan käyttäjät, kyssäri!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hormonihirviö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hormonihirviö

Vieras
Mulle laitettiin vajaa pari viikkoa sitten hormonikierukka ja nyt mietin "toimiiko" se kun mitään tiputteluja ei tullut (menkat tyrehtyi ja tiputtelu loppui silloin kuin menkatkin ois loppuneet) ja nyt mulla on selvästi ne normaalit "ovislimat"! Onko se ihan normaalia? :o Vielä ei olla petipuuhissa miehen keikkatyön takia oltu, mutta mietityttää uskaltaako tuohon luottaa jos ovis onkin normaalisti.

Mulle kesän aikana laitettu kaksi kertaa, eka epäonnistui (tuli ulos) ja vuodin heti laitosta asti runsaasti. Toka onnistui ja ensimmäiset 2 viikkoa oli vuodotonta aikaa. Sitten vasta alkoi se odotettu tihuttelu, johon tulee joidenkin päivien välejä tai vuodon määrä vaihtelee vessapaperipyyhky vuodon ja alkkareihin valumisvuodon väliltä päivästä toiseen... Tätä kestänyt nyt vasta 1kk.

Äsken oli semmoinen pahempi vuoto aika, ja luulen, että ne oli olevinaan niinkuin kuukautiset, koska nyt taas ei tule alkkareihin, mutta vessapaperiin tulee.

Kuulemma voi kolmisen kk ja jopa puoli vuotta kestää, mutta sitten hyvällä säkällä onkin ilman kuukautisia viisi vuotta... Olen kans kuullut että se tiputtelu voi olla sellaista ettei tule housuihin asti ja pikkuhousunsuojalla pärjää, siksi mun lääkäri halusi sen laittaa syksyllä ettei kesää tarvitse kulkea pikkuhousunsuojien kanssa.

Miulla kesti tiputtelu ainakin kuukauden ja ekat päivät oli kun supistusten kourissa.. Kauheeta oli! Mut sit kun ne loppu niin olin erittäin tyytyväinen, menkatkin hävis kokonaan! Mut en tiie kestäiskö tota laittamista uudelleen enää, siksi harkitsen aika tarkkaan jos viel otan se kierukan jossain vaihees.

Ap, käyttäkää kumia pari viikkoa niin menee varman päälle.

Ei mulla ainakaan ollut kierukan asetus mitenkään kauhea operaatio, se tuntui vähän epämukavalta mutta ei kipua (takana kaksi alatiesynnytystä). Jos ei näitä netin kauhukertomuksia lasketa, niin tuttavapiirissä ollaan oltu hyvin tyytyväisiä hormonikierukkaan.

Ei se asennus ollut edes niin kauhea kuin pelkäsin. Ota särkylääkettä ennen kuin menet, ja jälkeen kanssa, ja tarpeeksi. (puranaa saa ottaa 3,2 g päivässä, eli 8 kpl 400 mg, ei tietenkään montaa päivää)

Mula kesti tiputtelu kauan. Ensin tuli jälkivuotoa melkein kuin synnytyksen perästä, kesti 6 vkoa ja sitten alkoi se tiputtelu jota kesti 4-5 kuukautta. Mutta se on oikeasti TIPUTTELUA, en tarvinnu pikkuhousunsuojaa, sen vaan huomas kun vessassa kävi. Väliin tuli enemmän, kuin niukat kuukautiset. Kuukuppi on tässä vaiheessa tosi hyvä.
Sinnikkyys palkittiin, kahden vuoden jälkeen kaikki vuoto on jäänyt kokonaan pois. Parin kk välein saattaa paperissa olla pari kertaa rusehtava viiru, eipä niitä voi juuri kuukautisiksi sanoa...

Yhteistyössä