Hormonikierukasta Asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Red Dragon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Red Dragon

Aktiivinen jäsen
25.03.2005
7 279
0
36
42
Finland
red-dragon.vuodatus.net
Minulle asennettiin hormonikierukka 19.3.2007 ja huomenna ajattelin varata sitä tarkistusaikaa..

On tässä parin kuukauden aikana tullut siihen tulokseen, ettei tämäkään ehkäisy sovi minulle.. Menkat on tullut kuukauden välein ja kestäneet viikon..
Mutta nytten, kun tuli kuukauden päästä edellisistä.. Kesti viikon.. Piti viikon tauon ja TAAS vuotaa!! Tiedän kyllä sen, että tiputteluvuotoa/vuotoa saattaa tulla pidemmänkin aikaa.. Mutta minä en jaksa tätä vuotamista..
Ja paino on ruvennut nousee kierukan laiton jälkeen. Vaikka kuinka katson mitä syön, menen pyörällä töihin (10km/päivä) ja muutenkin tulee liikuttua enemmän, kun hankittiin ihana Collien pentu.

Muuten olen kyl tykännyt, kun ei ole tarvinnut muistaa pillereitä ottaa eikä pahemmin ole ollut noita mielialanvaihteluitakaan. Pillereis oli mielialanvaihteluita ja niiden otto meinas välillä unohtua. Mutta paino ei noussut.

Nyt tulin siis siihen tulokseen, että haluan kierukan pois, kun en jaksa tätä vuotamista ja lihomista yhtään.. Ja mietin, että jos jätän ehkäisyn sitten kokonaan pois, kun näytästää siltä, että mikään ehkäisy ei käy. Jos tulee raskaaksi, niin se on Jumalan tahto :saint:

Minkälaisia kokemuksia on muilla ollut hormonikierukasta?

Alkuperäinen kirjoittaja Anna:
Mulla ei oo kokemusta hormonikierukasta mutta miks et ottais kuparikierukkaa???
Mulla on ollut nyt kohta vuoden eikä mitään ongelmaa...

Eli ei mitään ongelmaa?
Jotenkin vain nyt tuntuu siltä, että katson, jos on muita pilleri vaihtoehtoja mitä oon jo kokeillu.. Tai sit päädyn tuohon, että jos tulee raskaaksi, ni se on tarkoitettu.

mulla ainakin toi vuoto väheni ajan kanssa. nyt todella niukkaa,hyvä,et huomaa koko vuotoa. kierukka ollut nyt vajaa parivuotta. alkuun olisin voinut kirjoittaa noilla sun sanoilla,mut nyt siis näin.

Mulle ei sovi hormonaalinen ehkäisy ollenkaan joten ainoa vaihtoehto oli toi kuparikierukka,kortsut tai sit ei mitään. Olen kyllä ollut TOSI tyytyväinen vaikka kaikki pelotteli kivuliailla kuukautisiila,runsaalla vuodolla jne. Kannattaa kokeilla. Mulle ainakin paras mahdollinen ehkäisy!!

mulla on ollut kolme vuotta hormoonikierukka eikä mitään ongelmia ja vuoto jäänyt kokonaan pois aluksi oli tosin epäsäännöllisiä vuotoja ja tiputtelua mutta tasoittuoi melko nopeasti.

Yhteistyössä