Hormonikierukka + alavatsakivut ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

---

Vieras
Minulla on pidemmän aikaa ollut silloin tällöin alavatsakipua. Turvottaa, paineen tunnetta, elohiiriä ja pientä jomotusta. Voiko nämä oireet johtua hormonikierukasta? Nyt on ollut koko illan samaa vaivaa ja oikein ärsyttää kun ei lopu. Pari vuotta kierukka ollut ja parin viikon päästä vasta kontrolli. Vuosi sitten kävin samantapaiset vaivojen takia ja sanoivat että kunnolla se siellä on.

Minullakin oli lähes kaksivuotta hormonikierukka, ja ihan samanlaisia tuntemuksia. Olin todella turvoksissa monet epäilivät minunbminun olevan raskaana kun kädet naama ja jalat turposivat myös, paino nousi ihan yllättäen 6kg vaikka ennen sitä olin pikemminkin hoikka. Oli myös paikallaan, ja kaikki olisi pitänyt olla ok. Ensiksi kuukautiset jäivät pois, ja alkoivat taas kun kierukka oli ollut vuoden ja kestivät n. 2-3viikkoa kerrallaan. Olo oli lopulta niin ikävä, että poistatin koko kapistuksen. Sen jälkeen paino alkoi laskea, turvotus hävisi kärivarsista ja kasvoista.

Mulla hormonikierukka ollut nyt puoli vuotta..paino nousi n. 7 kg ja parhaillaan myös nyt kello kolmen aikaan yöllä alavatsa kipua, tosi kovaa..mietin kans et aamulla varaan ajan lääkärille ja poistatan koko hirvituksen!!! Ainoo huoli vaan on kun en enää haluu lapsia (ainakaan ihan heti)enkä haluu mitään pilleri, laastari tms ehkäisyä käyttää..eli ainooks jää kondomihirvitys ;DD pöh.

Yhteistyössä