Hormonikierukka ja kuukautiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sartsa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sartsa

Jäsen
22.09.2004
68
0
6
Minulle laitettiin hormonikierukka 5 kk sitten. Nyt synnytyksestä aikaa 8 kk ja ekat menkat alkoivat. Alussa tuon h-kierukan jälkeen oli pari kuukautta tiputteluvuotoa. Mutta nyt nämä menkat ovat oudot: pari päivää vuotoa, sitten taas yksi vuodoton ja taas vuotoa. Ärsyttävää, kun ei tiedä koska taas alkaa... Onko tämä normaalia ja tasoittuuko seuraavien menkkojen aikaan? Imetys loppui kuukausi sitten.

minulla kun oli hormoonikierukka tiputteli miten sattui ensimmäiset puoli vuotta :\| Olin sen jo valmis ottamaan pois,mutta lääkäri sai minut ylipuhuttua,että kyllä se vielä tasoittuu.Ja kuinkas kävikään kuukautiset jäi kokonaan pois =)
Tiedän tunteesi,kuinka ärsyttävää on olla kokoajan varuillaan,mutta sinnittele vielä muutamia kuukausia. =)

Mulla oli hormonikierukka pari vuotta ja ensimmäisen vuoden oli vuotoa koko ajan ja liuta erilaisia kipuja myös koko ajan.Toisena vuotena vuodot vähenivät (mutta olivat silti runsaat),mutta muut vaivat eivät vähentyneet (pahin oli selkäsärky). Kahden vuoden jälkeen poistatin kierukan ja elämä muuttui taas normaaliksi. Lääkäri sanoi, että olen ensimmäinen hänen aikanaan jolta kierukka on jouduttu poistamaan vaivojen takia, mutta minä olen kuullut paljon hormonikierukan aiheuttamista ongelmista.

Mulle laitettiin hormoonikieurakka ja sitä seurasi 8 kk vuotoja joka viikko ja kipu kasvoi kuukausien myötä. Menin tsekkaukseen ja lääkäri yritti ottaa kierukan pois muttei saanut. Eli joudun menemään sairaalaan jossa todettiin että kierukka on itseasiassa vatsaontelossa. Tähystyksessä sitä ei saanut pois vaan jouduttiin ottamaan se pois leikkaamalla. Tälläistakin voi sattua. Eli jos sulla on paljon vuotoa ja myös kipua niin suosittelen että tsekkaat tilanteen lääkärin kanssa uudelleen.

Mulla oli hormonikierukka 5v ennen kolmatta raskautta ja mun kokemukset oli pelkästään positiivisia. Mun kuukautiset on sellaset tavallista runsaammat, eli saisin kulkea ämpäri jalkojen välissä 3 päivää! H.kierukalla ne jäi kokonaan pois!! Laitto ei sattunu lainkaan, kuin normaali gyn. tutkimus, poisottokaan ei tuntunu muulta ku tampoonin poisto. Suosittelen, että hommaat itsellesi hyvän ja luotettavan gynekologin, jonka luona voit aina tarvittaessa käydä. Näin saat kysyä häneltä mitä ja milloin vain. Ja lääkäri on tietoinen Sun tilanteesta. Ei aina tartte selittää... Nytkin siitä olis apua... Suosittelen lämpimästi.

Mullakin on hormonikierukka. Syyskuussa laitettiin ja olen ollu tosi tyytyväinen. Aluksi oli kuukauden vuotoa jokaikinen päivä, mut sen jälkeen loppui kuin seinään. Ainoa huono puoli hormonikierukassa on, että minulla se kasvattaa tällä hetkellä golfpallon kokoista kystaa oikeassa munasarjassa, mistä seuraa ajoittain jonkin verran kipua. Tämä on kuulemma normaalia ensimmäisen vuoden aikana kuukautisten poisjäädessä.

Yhteistyössä