Hormonikierukka ja vuodot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mirena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mirena

Vieras
Mulle laitettiin 7kk sitten hormonikierukka ja veristä vuotoa oli paljon ensimmäiset kuukaudet. Nyt se on vähentynyt ja tilalle tullut välillä runsas valkovuoto. Papa otettiin juuri ja se oli ihan normaali. Ootteko muut huomannut kierukan jälkeen valkovuodossa jotain muutoksia? Kierukka oli sen verran kallis etten viitsisi vielä siitä luopuakaan. Muuten olen nyt siihen tyytyväinen mutta tää lisääntynyt valkovuoto...aikaisemmin en ole kärsinyt vuodoista. Hiivaakaan tämän ei pitäisi olla koska ei ole kokkareista. Olisi mukava kuulla muiden kokemuksia kierukasta.

Mulla on laitettu hormonikierukka 10 kk sitten ja samanlaisia kokemuksia siitä on.Olen juuri tilailemassa gynen aikaa,koska joku tulehdus on koko ajan enemmän tai vähemmän vaivana.Ei ole myöskään hiiva vaan joku sekaflooran aiheuttama.Yhden kuurin sain,mutta se ei auttanut kun pariksi viikoksi.Joten kattellaan..

Mulla lisääntyi valkovuoto kierukan myötä. Mutta sama juttu on ollu e-pillereillä (joita söin 16v) ja ehkäisyrenkaalla, joten lienee kohdallani hormonaalista. Luomuna valkovuotoa ei juuri ole. Tulehduksesta ei tässä lisääntyneessä vuodossa ole kyse, tutkittu sen sadat kerrat jo pillreiaikana :)

mulla ensin tiputteli monta kuukautta verta, sitten oli taukoa ja alkoi uudestaan tiputella noin 6kk asennuksesta taas parin kuukauden ajan. nyt tulee suht normimenkat (kestää vaan pari viikkoa) mutta välillä tulee kyllä reippaasti valkovuotoa. siis todella reippaasti verrattuna ilman kierukkaa olemiseen.

Yhteistyössä