P
Pia
Vieras
Olen 29v. nainen ja kuitenkin olen käyttänyt hormonikorvaushoitoa jo 15-vuotiaasta gynen määräyksestä. Menkat on säännölliset näillä lääkkeillä eikä mitään välivuotoja ole ja kaikki sikäli ok. Ainoa mikä mietityttää niin minulla on joka kuukausi pahat pms oireet. Joskus ne alkavat jo viikkoa ennen menkkoja ja vain pahenevat koko ajan. Sitten minulla todettiin anemia ja raudanpuute. Olen aina pitänyt, että kuukautiseni ovat ihan normaalit, mutta nyt kun mietin asiaa niin joka kuukausi kaksi päivää vuotaa niin paljon, että mitkään siteet ei meinaa riittää.
Normaalistihan menkat kai rauhoittuu iän myötä, mutta itselläni ei kierto toimi ilman tätä lääkitystä, mutta lääkityksellä tulee yllättävän runsaat kuukautiset. Ja sitten tämä pms asia, jolle en tiedä onko sille mitään tehtävissä. Toisaalta olen käyttänyt tätä jo monta vuotta ja sopinut ihan ok noin muuten, että en tiedä onko järkeä alkaa testaamaan jotain toista. Help, onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia? Oletteko vaihtaneet lääkitystä ja toimiko se? vai pitääkö vain kärsiä kunnes syön lääkettä oikeasti vaihdevuosiin? :/
Normaalistihan menkat kai rauhoittuu iän myötä, mutta itselläni ei kierto toimi ilman tätä lääkitystä, mutta lääkityksellä tulee yllättävän runsaat kuukautiset. Ja sitten tämä pms asia, jolle en tiedä onko sille mitään tehtävissä. Toisaalta olen käyttänyt tätä jo monta vuotta ja sopinut ihan ok noin muuten, että en tiedä onko järkeä alkaa testaamaan jotain toista. Help, onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia? Oletteko vaihtaneet lääkitystä ja toimiko se? vai pitääkö vain kärsiä kunnes syön lääkettä oikeasti vaihdevuosiin? :/