Hormoninäpyt äidin käsivarsissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näppyäippänen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

näppyäippänen

Vieras
Onko kenellekään teistä tullut outoa ns. hormoniperäistä näppyä käsivarsiin synnytyksen jälkeen?

Itselläni vaiva tulee jo toistamiseen. Sama tapahtui ensimmäisen synnytyksen jälkeen muutama vuosi sitten. Silloin olkavarret olivat rypyläisenä punaisista näpyistä ja tätä kesti monta kuukautta. Nyt toisesta synnytyksestä on puolisen vuotta, sama toistui ja näpyt ovat levinneet jo käsivarsiinkin olkavarsista. Kosmetologi kehotti kuorimaan ihoa joka suihkukerran yhteydessä ja sen jälkeen oikein lotraamaan kosteusvoiteen kanssa, mutta tämä ei ole auttanut.

Mikä avuksi, muu kuin aika?

Mulla tuli samat hormooninäppylät käsivarsiin, eikä niihin mikään muu kuin aika auttanut. Vieläkin joskus nousee niitä kuukautiskierron tietyssä vaiheessa. Ovat kai tuleet jäädäkseen. Synnytyksestä siis 1,5 vuotta.

sama täällä, paitsi että minulla levisivät aluksi myös jalkoihin! Pahin vaihe kesti liki kaksi kuukautta. Nyt synnytyksestä 9 kk ja vieläkin näppyjä ilmaantuu juuri menkkojen aikoihin käsivarsiin. Häviävät tosin ihan parissa päivässä.
Hei, oletkos kokeillut solariumia? Sehän auttaa iho-ongelmissa muutenkin (itselläni nuorempana akne ja kävin ihan lääkärin määräyksestä solariumissa hoitamassa arpia).

Minulla on kohta 3kk synnytyksestä, ja pari päivää sitten sanoin miehelle että mikähän mua vaivaa kun jaloissa,käsissä, selässä ja mahassa on finnejä!! Eli just jotain isoja tulivuoria hormoninäppyjä!! Luulin et ne hormonit alkais jo pikkuhiljaa tasottuun mut koko ajan tulee uusia juttuja mistä huomaa et hormonit hyrrää ja lujaa! Aika auttaa nyt jo alkaa vähenee ja parantuunkin mut outoja on. Solarium voisi tosiaan olla hyväksi. :)

Yhteistyössä