hormoninäpyt ja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuiva iho
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuiva iho

Vieras
Meidän pojalla (6vko) on ollut paljon hormoninäppyjä naamassa. Nyt ne ovat alkaneet mennä vähän poispäin mutta iho kasvoissa on tullut tosi kuivaksi ja hilseilee ihan, on ihan rohtuneen näköinen. Siis poskissa varsinkin. Liittyykö tuo kuivuminen siihen että ne näpyt on pois menossa vai mitä lienee? Voiskohan siihen laittaa jotain rasvaa vai antaako olla vaan?

Meillä laitoksella sanottiin, ettei niitä kannata rasvata, koska näpyt silloin tukkeutuvat. Käytin sitten Weledan Calendula öljyä, jota laitoin pari tippaa kostutetulle vanulapulle ja sillä pyyhin vauvan kasvot aina aamuisin. Saattoipa tuokin näpyt tukkia, mutta ainakin paranivat ja iho pysyi hyvänä.

Posket saattavat kuivua ihan siitäkin syystä, että on talviaika ja huoneilma on aika kuivaa.
Kyllä mä olen ainakin omalle lapselleni laittanut aina iltaisin vähän perusvoidetta poskiin. (aqualan L-voidetta)

Meillä myös pojalla (6vkoa) hurjasti hormoninäppyjä ja iho hilseilee. Olen laittanut iltapesun jälkeen niihin bepanthenia, muuten en ole rasvannut. Hilseily ilmeisesti merkitsisi niiden poistumista...ainakin edellisen kerran kun niitä tuli (jo 3 vkon ikäisenä) ne ""kuivuivat""pois. Huomasin, että minulla ainakin oma rintamaitoni lisäsi näppyjä kun hormoonit pomppi (kuukautiset alkoi). Onneksi ne näpyt eivät kutia, joten itse rupesin rasvaamaan vasta kun iho hilseili todella rajusti ja selkeästi rupesi kutiamaan (vauva kynsi poskiaan).

Yhteistyössä