Hormoonihirviöistä :)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nakki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hormonien vaikutuksen huomasi toden teolla joskus rv 8 alkaen, muistaakseni. Mielialat heitteli, välillä porailin kun toosassa näin Suomen lipun liehuvan salossa :whistle: ja välillä tunsin oloni suorastaan riehakkaaksi, sitten seuraavassa hetkessä väsyneeksi...
Raskautta aloin epäillä, kun alavatsaa alkoi nippailla ja rinnat kipeytyivät. rv 5 tein positiivisen testin.
 
Esikoisesta arvelin olevani raskaana noin viikon ennen testin tekoa, kun täysomenamehu alkoi keittämään oikein urakalla. Ja koko rasjauden ajan tunsin välillä voimakasta savun hajua. Testin tein sinä päivänä, kun menkkojen piti alkaa ja + tuli
Toinen raskaus oli myös aivan alussa eli n. 7pv ovulaatisota, kun tunsin voimakasta savun hajua. Sanoin anopille jo, että taidan olla raskaana.
Olin hankkinut viljatestin, jonka voi tehdä aikaisemmin kuin muuta testit ja tein n. 7 pv ennenkuin menkkojen piti alkaa eli melkeinpä samantien, kun tunsin sen savun hajun. Tuli + :)

Muoks* Niin ja niistä hormooneista... Esikoista odottaessa ei ollut mitään ihmeellisyyksiä. Ei pahoinvointia, ei mielitekoja..
Toisen aikana oli 2pv huono olo viikolla 8 ja sen jälkeen ei mitään. Mutta se väsymys oli kyllä ihan tolkuton!!
 
hillitön kahvisieppo olin ja yks kaks ei kahvi maistunukkaan ja sitten hävis pms-oireet, eikä menkkoja tullukkaan. tuli jatkuva päänsärky joka välillä ylty migreeniksi, kunnes säryt helpotti puolessa välissä, ai niin ja joskus 6. viikolta alko oksentelu ja pahaolo joka sit noin viikolla 11 helpotti, nyt ollaan viikolla 32 ja pientä turvotusta on alkanu oleen muuten jatkuu aika seesteinen olo jota on ollu jostain tuolta 20-viikolta asti :)

niin ja muuten alussa paleli vietävästi, siis niihin aikoihin ku menkkojen ois pitäny tulla
 

Yhteistyössä