hormoonikierukka ja kuukautiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja e-m
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

e-m

Vieras
Onko kaikilla muilla jäänyt kuukautiset pois kun on laitettu hormoonikierukka?
Mulla kierukka laitettu jo yli vuosi sitten ja edelleen on vuotoa.
Harmittaa vuoto mutta onnex ei ole enää niitä kipuja sentään.

menkkojen aikoihin on usein ei aina vaaleaa "rähmintää", mut verinen vuoto jäi pois muistaakseni parissa kuukaudessa. mites usein sitä kierukkaa pitäis vai pitääkö käydä tarkistuttamassa?

Mulla oli vuotoa hormonikierukan kanssa paljon enemmän kuin runssiden kuukautisten aikana. Reilun vuoden laskin vuodottomia päiviä, koska niitä oli vähemmän kuin vuotopäiviä.
Mulle ei siis sopinut.

Menkoista pääsin eroon lämpöpallohoidolla. Suosittelen lämmöllä, jos lapset on jo hankittu.

no mul kävi tuuri ja menkat loppu jo 7 kk kierukan laiton jälkeen ja nyt ainoastaan tunnen alamaha särkynä ja ihan mini mini vuodolla et on menkat oon ne jopa nimenny tesseitse menkoiks ja välil puhun niist et ollakko vai eikö olla :D :laugh:

Minulla laitettiin hormonikierukka syyskuun puolivälissä eikä ole menkkoja kuulunut sen jälkeen. Parina päivänä pikkuisen paperiin pyyhittäessä jotain tarttunut.

Minuu on alkanu jännittää tuo raskautumisen mahdollisuus, tai joo, ainahan se on olemassa, mut tuntuu et aika monta tapausta on tullu esille vähään aikaan, et hormoonikierukan kaa on tullukin raskaaksi.... Mulla kierukka laitettiin 3 kk sitten ja kuukautiset loppu siihen päivään, eli toisin sanoen jäivät sinne tk:n hoitopöydälle.... =)

Mä rakastan mun mirenaa...

Se laitettiin n. 2kk sitten ja nyt on menossa toiset menkat. Eli ainakaan vielä ei ole loppunut. Mutta verrataanpa tilanteeseen ennen mirenaa:
-vuoto kesti väh. 10 pv
-3-4 päivää vuosi niin että yöside täyttyi kolmessa tunnissa
Jälkeen:
-vuoto 7 päivää (tai siis oli viimeks ja tuskin nytkään ylittyy)
-riittää kun vaihtaa normaalisiteen aamuin illoin

Tosin tiputtelua on ollut vielä toistaiseksi joka päivä asentamisesta lähtien, mutta eiköhän se lopu jossain vaiheessa.

On mulla vielä vuotoa, se on ollut nyt jotain 3 vuotta. Mutta ei sillä väliä, nyt pärjään pikkuhousunsuojalla, kun ilman kierukkaa piti päivälläkin käyttää yösidettä ja hemoglobiini laski.