Hormoonikierukka ja yllättävä vuoto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lise
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lise

Vieras
Olen jo reilusti yli 50 vuotias ja hormoonikierukoita on ollut useampia, eikä kuukautisia enää moneen vuoteen. Edellinen oli 7 vuotta ongelmitta, nyt vaihdatin uuden kierukan osana hormoonikorvaushoitoa ja lisäksi syön Progynovaa. Nyt ihmetys on suuri kun alkoi kuukautiset tai sen tyyppinen vuoto. Onko normaalia???? kertokaa kokemuksia, please. Ei enää tässä iässä noita menkoja jaksaisi näin monen vuodottoman vuoden jälkeen, <<mistä mahtaa johtua??

Alkuperäinen kirjoittaja Lise:
Olen jo reilusti yli 50 vuotias ja hormoonikierukoita on ollut useampia, eikä kuukautisia enää moneen vuoteen. Edellinen oli 7 vuotta ongelmitta, nyt vaihdatin uuden kierukan osana hormoonikorvaushoitoa ja lisäksi syön Progynovaa. Nyt ihmetys on suuri kun alkoi kuukautiset tai sen tyyppinen vuoto. Onko normaalia???? kertokaa kokemuksia, please. Ei enää tässä iässä noita menkoja jaksaisi näin monen vuodottoman vuoden jälkeen, <<mistä mahtaa johtua??

No mä en tietysti osaa ottaa kantaa kuin oman ikäni (29v) ja mirenan suhteen, mutta mulla oli h.kierukka 2 v eikä vuotoa oikeestaan ollenkaan. Kunnes kerran alkoi menkat, jotka kesti ja kesti. kaiken kaikkiaan muutamia vuodottomia päiviä lukuunottamatta n. 1 kk. Kävin gynellä joka totes narujen perusteella sen olevan paikallaan, antoi ensin ant.bioottikuurin joka ei muuttanut mitenkään, tai oikeestaan vaan lisäsi vuotoa. Sitten otettiin kierukka pois ja söin keltarauhashormonia että vuoto loppuisi.

Mun kohtu on kuulema jyrkästi taaksepäin kalleellaan ja gyne epäili että mirena siirtynyt paikaltaan alaspäin, jolloin ei vaikuta siellä missä pitäisi, jolloin muodostuu jotain :) joka aiheutti kuukautisia. Kuulema joskus harvoin kierukan teho vaan loppuu, mut se tosi harvinaista.

Nyt onneksi vuoto loppunut ja gyne määräsi uuden kierukan sairauden hoitoon eli saan sen halvemmalla. toivottavasti uusi toimii kuten ed. ennen tätä vuotoa eli ihanasti, kun en muuta horm. pitoista ehkäisyä saa edes käyttää!

Yhteistyössä