HPV - paraneeko koskaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohdiskelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohdiskelija

Vieras
Sain kolposkopian tulokset. Niiden mukaan 3/09 papakokeessa ollut ASC-US, jonka jälkeen puhdas papa 7/10. Ja 11/14 todettu papakokeessa LSIL (eli hpv).

Onko tämä samaa tautia, mitä oli todettu tuolloin 3/09, vai onko tullut uusi pöpö jostain? Sama mies mulla oli tolla välillä 3/09-11/14..

Nyt joutuu sitten loop hoitoon.. Pitäisikö kertoa nyt tolle ex-miehelle tästä 11/14 löydetystä (sillä oli toinen nainen, jonka takia me erottiin), vai antaa olla oman onnensa nojassa sen akkansa kanssa?

Eivät käskeneet kertoa. Mietin vaan tota, että onko exältä tullut uusi tuliainen mulle vai onko tää sitä samaa, mitä mulla oli v.2009, joka oli hävinnyt v.2010, kun en ole itse muiden kanssa tolla 2009-2014 välillä ollut kuin silloisen mieheni.
Onko se enää väliä? Hoida itseä kuntoon :). Sen kun kukaan ei voi tietä, jos et vaan erikseen tehnyt silloin testin mikä virus tyyppi sinulla on ollut, paitsi ei Suomessa näitä helposti lähdetään tekemään.

Mä käsitin, että se voi poistua tai jäädä elelemään ja sit uusiutua myöhemmin.

Vissiin vähän mysteerejä noi virukset lääkäreillekin vielä.

Sellaista virusta ei ole olemassa joka voi poistua :). Immuuniksi ihminen voi tulla tai se voi herättää taas jos vaikka joku muua sairaus tulee tai tupakointi, liika alkoholia ym, tai joku muu millä vastustuskyky alenee. Paraneminen ei tarkoita että se poistu, ei ole mysteeriä, jokainen lääkäri sano samaan, googleta ei kannattaa.

"Suurimmalla osalla naisista HPV poistuu elimistöstä omia aikojaan. Osalla naisista HPV-tartunta aiheuttaa papa-näytteessä näkyviä solumuutoksia. Näistä muutoksista suurin osa häviää eli elimistö itse poistaa viruksen ja sen aiheuttamat vauriot.

http://www.vaestoliitto.fi/seksuaalisuus/tietoa-seksuaalisuudesta/aikuiset/ongelmia_haasteita_sairauksia/yleisimmat_seksitaudit/hpv/"

"Suurimmalla osalla naisista HPV poistuu elimistöstä omia aikojaan. Osalla naisista HPV-tartunta aiheuttaa papa-näytteessä näkyviä solumuutoksia. Näistä muutoksista suurin osa häviää eli elimistö itse poistaa viruksen ja sen aiheuttamat vauriot.

http://www.vaestoliitto.fi/seksuaalisuus/tietoa-seksuaalisuudesta/aikuiset/ongelmia_haasteita_sairauksia/yleisimmat_seksitaudit/hpv/"

Taas googlen asiantuntija paikalla :). Ihmiset ennen kun kirjoitatte jotain ottakaa selvää. Tietoa vuodesta öö ja väärä. Mikään virus ei poistu mihinkään, immuuniksi voi tulla korkeintaan.

Yhteistyössä