HS. Aikuinen potkii tai lyö, se on pahoinpitely, mutta koulussa sitä kutsutaan kiusaamiseksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
HS. Aikuinen potkii tai lyö, se on pahoinpitely, mutta koulussa sitä kutsutaan kiusaamiseksi
Koulussa sitä kutsutaan kiusaamiseksi. Aikuiset jopa tapon yritys, kiusattu koulussa, lapsi suurinpiirtein teholla. Tälläinen vähättely ruokkii kiusaamista. Opettajat toimimaan vaikka pareittain, vartiat kouluihin, joo ei ole rahaa, kohta ei ole oppilaitakaan, opiskellaan ilman koulua.

Ikävä kyllä tässäkin näyttäis tapahtuvan se mistä maahanmuuttokriitikot varoittivat.
Kouluväkivalta on raaistunut ja on huolestuttavaa, että rehtoreiksi valitaan sellaisia jotka suojelevat kiusaajia...jos kyseessä on maahanmuuttaja taustainen.
Toivottavasti kenenkään lapsi ei kuole näissä 'tilanteissa'.

On vähättelyä nostaa väkivalta erikseen, myös kiusaaminen on vakava asia. Enemmän kiusaamisesta oli minulle haittaa kuin niistä harvoista kerroista jolloin minua oikeasti hakattiin (itse asiassa hakattiin vain kerran kunnolla). Paljon enemmän pelkotiloja ja traumoja jäi kaikista niistä tunneista näiden kertojen välillä joita ei pidetä minään.

• Surullinen
Reactions: Elena777
On vähättelyä nostaa väkivalta erikseen, myös kiusaaminen on vakava asia. Enemmän kiusaamisesta oli minulle haittaa kuin niistä harvoista kerroista jolloin minua oikeasti hakattiin (itse asiassa hakattiin vain kerran kunnolla). Paljon enemmän pelkotiloja ja traumoja jäi kaikista niistä tunneista näiden kertojen välillä joita ei pidetä minään.
Mutta onhan sanallinen kiusaaminen myös väkivaltaa, sen takia sulle ne arvet jäi. Henkinen väkivalta voi olla todella traumaattista uhrille, olipa hän sitten aikuinen tai lapsi.

Eli lapset ja aikuiset on teidän mielestänne samalla tasolla?

Lasten kyky ymmärtää tekojensa seurauksia on aika paljon heikompi kuin aikuisten, samasta syystä esim suojaikäraja on laitettu suojelemaan lapsia.

Mun mielestä väkivalta on joskus helpompi asia kuin kiusaaminen. Kun sä voit saada turpaan semmoiselta joka vain uhittelee, mutta jolla ei ole oikeasti suhun psyykkistä otetta.
Henkinen kiusaaminen voi sen sijaan syöstä itsarin partaalle, ilman yhtäkään nyrkkiä.

Kaipa noiden yhdistelmä on pahin.

Yhteistyössä