HS: SUOMESSA SYYTTÖMIÄ Terrorismi|Muualla Isis-naiset on otettu kiinni jo lentokentällä, Suomessa he elelevät vapaina – Miten se on mahdollista?"

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Siitä on ollut puhetta jo aikaisemmin. Suomessa ei voitu syyttää ketään terroristiseen järjestöön liittymisestä tai siihen kuulumisesta vaan tarvittiin näyttöä siitä että henkilö on tehnyt jotain. Lakia muutettiin jossain vaiheessa mutta silti ihmisiä ei voida vangita ihan kevyin perustein.
 

Kerrankin HS esittää aiheellisen kysymyksen. Ehkäpä Pekka Haavisto osaa vastata tähän.
Milloin Haavististo on syyttäjä tai poliisi tullut?
 
Siitä on ollut puhetta jo aikaisemmin. Suomessa ei voitu syyttää ketään terroristiseen järjestöön liittymisestä tai siihen kuulumisesta vaan tarvittiin näyttöä siitä että henkilö on tehnyt jotain. Lakia muutettiin jossain vaiheessa mutta silti ihmisiä ei voida vangita ihan kevyin perustein.
Orjuuttamista, lasten vaarantamista, terrorismin tukemista, murhia, tappoja jne...
 

Yhteistyössä