hug-a-bub kantoliina

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Onko kellään kokemuksia kyseisestä liinasta? Meidän pieni syntyy helmikuussa,joten ei ehkä ihan ulkoiluvälineeksi heti sovi kuitenkaan. Onko oikeasti helppo sitoa ja tukeva?
Mulla on hirveesti ennakkoluuloja liinoja kohtaan ja pelkään etten osaa sitä sitoa ja vauva putoaa tai on pahasti. Onko vauva helppo laittaa liinaan?
Venyykö kyseinen liina kuinka helposti,siis jos välillä kantaa painavampaa lasta (13kg) vai pitääkö pysytellä sitten vaan vauvassa?

kiitos jos viitsitte vastailla. Olen yrittänyt lukea eri sivuilta tuosta,mutta lisää kokemuksia kaipaan. Aika hintava on kuitenkin,joten haluaisin olla varma haluanko sen vai en :D

meillä on kolme liinaa ja niistä hug a bub on paras.

liinoihin totuttelu on tosiaan vähän vaivannäköä vaativaa. sitominen vaatii opettelua, mutta kun sen oppii, niin liinassa on tosi helppo ja turvallinen kantaa vauvaa. hug a bub on aika kallis, mutta en keksi mikä olisi parempi liina vastasyntyneelle kuin se. suosittelen siis.

Ekalla ja tokalla kerralla se oli vaikee sitoa. :D Sen jälkeen helppo.
Kesti hyvin, eikä venyny. Mä kannoin vaan yhden kokoista lasta siinä kun toinen oli jo liian iso liinaan.

Sen ostaessa sain jopa dvd-levyn jossa oli sitomisohjeet.

Mulle ei kantoliina (hug-a-bub) sopinut, koska olen lyhyt ja siten myös lyhytselkäinen. Kun sidon liinan oikeaoppisesti siten, että vauvan paino jakaantui oikein, niin vauvan pää kolisi koko ajan mun leukaan. Alhalle sidottuna liina rasitti taas ihan kauheasti niskaa ja hartioita. Tosin sain liinan vasta, kun poika oli jo yli 2,5 kk, eli olisi voinut toimia aivan vastasyntyneenä myös mulla. Nyt toimii taas jotenkin, kun poika on jo 8 kk ja sitä voi pitää kantoliinassa kasvot menosuuntaan päin. Niskat ja hartiat vaan ovat tosin jo valmiiksi niin kipeät, että en jaksaa kantaa poikaa kun hetken kerrallaan. PItäisi varmaan mennä hierojalle, jos vain jostain löytäis aikaa...

Alkuperäinen kirjoittaja kääpiö:
Mulle ei kantoliina (hug-a-bub) sopinut, koska olen lyhyt ja siten myös lyhytselkäinen. Kun sidon liinan oikeaoppisesti siten, että vauvan paino jakaantui oikein, niin vauvan pää kolisi koko ajan mun leukaan. Alhalle sidottuna liina rasitti taas ihan kauheasti niskaa ja hartioita. Tosin sain liinan vasta, kun poika oli jo yli 2,5 kk, eli olisi voinut toimia aivan vastasyntyneenä myös mulla. Nyt toimii taas jotenkin, kun poika on jo 8 kk ja sitä voi pitää kantoliinassa kasvot menosuuntaan päin. Niskat ja hartiat vaan ovat tosin jo valmiiksi niin kipeät, että en jaksaa kantaa poikaa kun hetken kerrallaan. PItäisi varmaan mennä hierojalle, jos vain jostain löytäis aikaa...

ahaa eli onkos se tosiaan sit vähän pituudesta kiinni miten toimii ja sopii..
itse olen vaan 158cm,eli tuliskohan tuosta ongema?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kääpiö:

ahaa eli onkos se tosiaan sit vähän pituudesta kiinni miten toimii ja sopii..
itse olen vaan 158cm,eli tuliskohan tuosta ongema?

Joo, en siis ole "lyhytkasvuinen" (tajusin vasta nyt, että tuo mun lähettäjänimi saattoi viitata siihen...). Mulla on pituutta 157 cm, mutta olennaisempaa on onko lyhytselkäinen vai pitkäselkäinen. Itse mietin myöhemmin, että olisihan mun tuo pitänyt tajuta, sillä en ole koskaan voinut esim. ostaa kaupasta muotoonleikattuja paitapuseroita, tms. jakkuja, sillä vyötärö on aina auttamattomasti ollut lantion kohdalla...

Mä oon 159 ja muuta ongelmaa ei ollut kuin se että liina oli kovasti pitkä ja sitä tuntui että sai kiertää ympärille monta kertaa.
Paino ei tuntunut ja liinan sai puettua hyvin ylle,ehkä "kääpiö" ei ole osannut sitoa oikein.

Mä tykkäsin Huggiksesta ja sullakin vaikka talviaika niin sisällä saa pidettyä ja keväällä lapsi näkee jo hyvin liinasta.

Suosittelen kyllä liinaa,toinen erittäin ihana kantoapu on New generation Ergo.Meillä sellaien huggiksen jälkeen ja on vielä 3 veetäkin siinä kannettu.Paino ei tunnut juuri missään,tosi on pieni 13 kiloinen.

Mulla on ollut Baby Björnin rintareppu ja vaikka mitä.Ehotomasti paras pienen vauvan kanssa on liina.On todella tukeva,BB heiluu ja liikkuu liian kaukana kehosta.Liinan saa niin liki että on kuin vauva olisi masussa taas.

Oon leiponut ja siivonnut n.2-4 kk ikäinen vauva liinassa.
On todella kätevä tuo Hugga.Pitkä kyllä on,ehkä lyhempi liina olisi vielä parempi..

Oon siis 159 ja 55 kg

meillä oli esikoisella muutaman kerran käytössä Emman rintareppu ja sain sillä selän ja niska-hartia seudun ihan järkyttävän kipeäksi, enkä ole noita muita kantoreppuja halukas kokeilemaan, mutta liina tuntuis nyt senkin takia,et esikoisen,joka täyttää 3v, kanssa pitäis päästä pitkin metsiä yms ja sinne ei sit vaunujen kanssa pääse.

Onko tuo Ergo sitten lyhyempi?

Mulla kans hug-a-bub liina ja oon ollu tosi tyytyväinen.
Tukee tosi hyvin,eikä "kuormita" niskaa/hartioita..
Ja painavampaakin lasta hyvä kantaa-Kun 1vee kipeänä,eikä viihtyny muualla kuin sylissä,niin eikun liinaan ja likka roikkui menossa mukana =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
meillä oli esikoisella muutaman kerran käytössä Emman rintareppu ja sain sillä selän ja niska-hartia seudun ihan järkyttävän kipeäksi, enkä ole noita muita kantoreppuja halukas kokeilemaan, mutta liina tuntuis nyt senkin takia,et esikoisen,joka täyttää 3v, kanssa pitäis päästä pitkin metsiä yms ja sinne ei sit vaunujen kanssa pääse.

Onko tuo Ergo sitten lyhyempi?

Ergo on rinkkamaisempi.On tosi hyvä musta.Todellakin kannan vielä 13 kiloista siinä.Sillä voi kantaa eessä,takana ja kyljessä.

Onko kellään kokemuksia kyseisestä liinasta? Meidän pieni syntyy helmikuussa,joten ei ehkä ihan ulkoiluvälineeksi heti sovi kuitenkaan. Onko oikeasti helppo sitoa ja tukeva?
Mulla on hirveesti ennakkoluuloja liinoja kohtaan ja pelkään etten osaa sitä sitoa ja vauva putoaa tai on pahasti. Onko vauva helppo laittaa liinaan?
Venyykö kyseinen liina kuinka helposti,siis jos välillä kantaa painavampaa lasta (13kg) vai pitääkö pysytellä sitten vaan vauvassa?

kiitos jos viitsitte vastailla. Olen yrittänyt lukea eri sivuilta tuosta,mutta lisää kokemuksia kaipaan. Aika hintava on kuitenkin,joten haluaisin olla varma haluanko sen vai en

Olen kantanut kahden vauvan kanssa. Esikoinen viihtyi hyvin ekat 3 kk, jonka jälkeen halusi katsella eteen päin, jolloin siirryimme rengasliinaan, jolla lapsen saa lonkalle, josta näkee eteen päin. Trikooliinalla (joka myös tuo hug a bub on) on vain yksi mahdollinen sidonta eikä lasta suositella laitettavan kasvot menosuuntaan, jotta voi kääntyä pois viriketulvalta. Kuopus taas viihtyy edelleen (6 kk) trikooliinassa. Trikooliinasta yleensä sanotaan, että sillä on hyvä kantaa 7-9 kilogrammaan asti, mutta kuopus on yli tuon 9 kg ja vielä on hyvä kantaa. Kuopus ei nukahda liinaan. Ihan pikkuvauvana kyllä nukkui, mutta parin kuukauden iässä alkoi häiriintyä ympäristötekijöistä niin paljon, ettei enää liinaan nukahda.

Sidonnan oppi aika nopeasti. Muutamat kerrat piti harjoitella videon kanssa. Tosin mulla on aina ollut vaikeuksia saada pikkuvauvan niska tuettua hyvin trikooliinaan. En tajunnut laittaa harsoa tai villasukkaa sinne väliin täytteeksi. Tuon vinkin kuulin vasta, kun kuopus osasi jo kannatella päätään. Vauva ei voi tuosta pudota, vaikkei liina olisi täydellisesti kiristeltykään, sillä liina menee jalkojen välistä. Tosin vauvan hengittämisen varmistamiseksi liina täytyy olla kireällä, ettei pää lysähdä ja hengitystiet sulkeudu. Kantoliinakuolemat ovat kuitenkin erittäin harvinaisia. Itse vauva on helppo laittaa liinaan, kun sidonnan on tehnyt. Ja lapsen saa helposti pois ja takaisin, joten ei voi aamulla laittaa liinan päälle ja kannella pitkin päivää vaikka 5 min kerrallaan, jos on tarvis.

Liinalla voi ulkoilla kylmilläkin. Jos vauvan on koko ulkoilun ajan tarkoitus olla liinassa, vauvan voi laittaa ison takin alle. Myynnissä on ihan kantotakkeja, mutta mikä tahansa iso takki käy. Tällöin vauvalle puetaan kunnon pipot ja töppöset ja sitten joku ohkasempi puku, esim. villa- tai kollegepuku. Riippuen tietysti lämpötiloista, mutta tolla periaatteella menee +5... -5 asteeseen. Jos vauva on välillä ulkona liinasta, liinan ja vauvan voi laittaa ulkotakin päälle, jolloin vauvalle puetaan kunnolla päälle.

Käytettynä kannattaa ostaa. Rahat säästyy ja luontokin kiittää. Meillä oli esikoisen aikaan toinenkin trikooliina (ei lukenut merkkiä) ja ihan yhtä hyvä oli muuten, paitsi ettei ollut taskua. Se toinen oli myös lyhyempi, mutta riitti hyvin minulle (nainen). Puolisolle (mies) se toinen sen sijaan oli liian lyhyt. Trikooliina on erittäin hyvä kokemattomalle kantajalle, jos sen hetken jaksaa sen yhden sidonnan opetella.

Yhteistyössä