Huh, kun on lasketteluharrastus kallista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rantakoivu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rantakoivu

Aktiivinen jäsen
26.04.2007
4 901
0
36
Kun ei omia välineitä ole( tyttö vasta kokeilee kuinka tykkää sitä) niin maksaa välineiden vuokraus ja hissilippu+kypärän vuokra kolmisen kymppiä. ja tää on siis tunnin vuokra :o
kallista on.

onneksi on halvempiakin lajeja :whistle:

no juu, ei kaikki tietty maksa, mutta näennäisesti halpakin harrastus voi olla kallis.. joukkuevoimistelu esim, kausimaksut, verkkapuvut, harkkakassit, leirimatkat, kilpailumatkat, esiintymispuvut.. ja mä kun luulin et mun lapsi harrastaa halpoja lajeja, lentopallossakin kausimaksu 200e... :whistle: :D mut toisaalta, kyllä ne tietty yhtä kertaa kohden laskettuna on halvempia kuin laskettelu tai jääkiekko tai ratsastus esmes :D

Mutta voisi se raha mennä turhempaankin =) Mielestäni on hienoa, että edes yrität rahoittaa lapsesi harrastusta. Jos tekee tiukkaa, niin voisitteko pyytää kummeilta, isovanhemmilta tai sukulaisilta synttäri-/joululahjoiksi harrastusta tukevia lahjoja?

Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
no juu, ei kaikki tietty maksa, mutta näennäisesti halpakin harrastus voi olla kallis.. joukkuevoimistelu esim, kausimaksut, verkkapuvut, harkkakassit, leirimatkat, kilpailumatkat, esiintymispuvut.. ja mä kun luulin et mun lapsi harrastaa halpoja lajeja, lentopallossakin kausimaksu 200e... :whistle: :D mut toisaalta, kyllä ne tietty yhtä kertaa kohden laskettuna on halvempia kuin laskettelu tai jääkiekko tai ratsastus esmes :D

judossa on vain puolivuosittain 100e maksu. judopuku mahtuu kaksi vuotta ja lisenssejä vakutuksia ym ei tarvitse ostaa jos ei osallistu kilpailuihin tai leireihin. harkat kuitenkin kaksi kertaa viikossa 1½ tuntia kerrallaan ja omalla ajalla saa käydä jos haluaa viikonloppuna mattojudossa ja toki saa harkoissa käydä myös valkovöisten kanssa jos tahtoo.
vyöt maksavat 9e/ vyö ja on yksi /vuosi, mutta niitäkään ei ole pakko suorittaa.... judopukuka saa muuten 30-40e joten halvempi harrastus se on kuin esin määkiekko tai laskettelu.

Alkuperäinen kirjoittaja meitsi:
Mutta voisi se raha mennä turhempaankin =) Mielestäni on hienoa, että edes yrität rahoittaa lapsesi harrastusta. Jos tekee tiukkaa, niin voisitteko pyytää kummeilta, isovanhemmilta tai sukulaisilta synttäri-/joululahjoiksi harrastusta tukevia lahjoja?

tryttö vasta kokeilee, menee kaverinsa kanssa joka osaa jo lasketella, lupasi kaveri opettaa....
toki kivaahan se on että harrastaa, mutta sillä on jo tuo judo ja mielestäni yksi harrastus riitää, eikä olis päässyt muuten kaverinsa kanssa tuonne jos koulu oliis mennyt huonosti, nyt on sujunut hyvin.

kummit eivät ole pitäneet yhteyttä moneen vuoteen.

Meidän muksut ei onneksi harrasta mitään kallista. Toinen kävi sählykerhossa, joka ei maksa mitään ja toinen käy uimassa, mikä on 80 ? / puoli vuotta. Taitaa meikäläisen harrastukset vielä eniten rahaa tässä perheessä. Tosin mielelläni maksaisin, jos tuo vanhempikin poika jostain liikunnasta innostuisi :/

Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Kun on omat kamppeet ni ei ole musta kallista. Meillä laskee kaikki paitsi toi 10kuinen..

tulee se vuositasolla aika kalliis kun täällä on kausikortti noin 200e ja laksettelua voi harrastaa enintään 4-6kk ja ei ne välineetkään kovin halpoja ole.
judoa voi harrastaa ympäri vuoden

Kun on omat kamppeet ni ei ole musta kallista. Meillä laskee kaikki paitsi toi 10kuinen..

katoin profiilista että teillä laskee 3v. kerro vähän vinkkejä kun pitäis viedä meidän 3v rinteeseen. kuinka ootte alottanut?

Mun tyttö 10 v ratsastaa 2 x/vko, maksaa 174 e/kk. 100 euroa laitan lapsilisistään (siis saa ne omaan käyttöönsä :) ).

Kallista on, mutta mieluisaa. Ja kahdesti ratsastaa siksi, kun on valmennusryhmässä. Muuten riittäisi kerran viikossakin.

no joo, meillä kuusi henkeä ja jokaisella omat välineet. Niihin mennyt varmaan jotain 5000-6000 euroo + suksiboksi auton katolle (en muista hintaa), kaikilla kypärät, lasit, sukset/lauta, vaatetus yms. sit joka kerta hissilippuihin menee 120- 150 ekee riippuen paikasta ku koko poppoo lähetään laskeen päiväksi. Niin ja sit tietty sapuskat ja polttoainekulut... eli ei nyt niin kauheen halpaa, ja sit joka vuosi tarvii jotain ostaa aina jollekin ku on käyny pieneksi yms.

Mä olen alottanut kans kolmevuotiaana, oli kuulemma äitilla hauskaa mennä kyykyssä hississä kun mä olin jalkojen välissä ja kuusvuotias isoveli viereisellä paikalla (ankkurihississä siis)
Mutta tosi äkkiä opin laskemaan ja mitään itsesuojeluvaistoa ei ollut, aina kun äiti oli alempana ottamassa kiinni yritin kuulemma ohittaa sen että pääsisin jatkamaan syöksylaskulla alas :D
11-vuotiaana vaihdoin lautaan.

en mäkään pidä kalliina lajina, omat kamat ja kausikortti, ja lasketteluvaatteet on tosi hyviä muuhunkin ulkoilu-käyttöön, takeissa hyvin taskuja ja pitävät tuulta ja kosteutta

ja onhan se fiilis ihana, kevätauringon paisteessa päivä mäessä esim Tahkolla tai Rukalla ja sitten saunaan ja ulos syömään, wautsi wau! se on laatuaikaa se!

Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:

tulee se vuositasolla aika kalliis kun täällä on kausikortti noin 200e ja laksettelua voi harrastaa enintään 4-6kk ja ei ne välineetkään kovin halpoja ole.

Olen samaa mieltä kuin viviliina.

Ja eihän sitä kausikorttia tartte ostaa... ja välineitä saa edullisesti alesta.

Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:

Käytettyjä välineitä on varmaan aika paljon kaupan, niin sais vähän halvemmalla. Jos siis tyttös sattus enemmälti laskettelusta kiinostumaan =)

Kyllähän noille harrastuksile hintaa tulee.

Neiti kun käy tanssissa 45?/lukukausi eli toi x2 vuodessa +kaikki varusteet.
Taitoluistelu 70?/lukukausi eli x2 vuodessa + varusteet
Kuoro poiki myös bändin joten pianokin sit tuli hankittua ja varmaan sit tunnit alkaa syksyllä, joiden hintaa en oo vielä edes ajatellu.

Yhteistyössä