Huh...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Että näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Että näin

Vieras
Äitini oli täällä yötä ja kun lapsi sai yöllisen huutokohtauksen oli aika kamalaa.

mä toki tiedän mitkä keinot siihen tepsii, esim tässä tapauksessa syliin ottaminen vain pahentaa huutoa ja raivoa. Ja kun sanon lapselle että menen pois huoneesta ja tulen vasta kun kertoo mikä on, huutamatta ja hyppinätta, niin se pahin huuto ei pakosta tule päälle. Ja lapselle täytyy puhua tav. Kovemmalla äänellä että menee perille ja tietty kun huutaa itse niin kovaa ettei kuule. Se on sellaista itkua ja huutoa ja varmasti kuulostaa kamalalta.

no, äiti alkoi komentamaan mua että hys, monesti ja sanoi jotain josta mä ärsyynnyin kun taas kerran tuli väliin ja sekaantumaan vaikka siitä on puhuttu.
tilanne loppui siihen että hän repi kaulakorunsa ja uhkasi tappaa itsensä jos en hoida lapsiani ja ota syliin.

Alkuperäinen kirjoittaja Että näin:
Äitini oli täällä yötä ja kun lapsi sai yöllisen huutokohtauksen oli aika kamalaa.

mä toki tiedän mitkä keinot siihen tepsii, esim tässä tapauksessa syliin ottaminen vain pahentaa huutoa ja raivoa. Ja kun sanon lapselle että menen pois huoneesta ja tulen vasta kun kertoo mikä on, huutamatta ja hyppinätta, niin se pahin huuto ei pakosta tule päälle. Ja lapselle täytyy puhua tav. Kovemmalla äänellä että menee perille ja tietty kun huutaa itse niin kovaa ettei kuule. Se on sellaista itkua ja huutoa ja varmasti kuulostaa kamalalta.

no, äiti alkoi komentamaan mua että hys, monesti ja sanoi jotain josta mä ärsyynnyin kun taas kerran tuli väliin ja sekaantumaan vaikka siitä on puhuttu.
tilanne loppui siihen että hän repi kaulakorunsa ja uhkasi tappaa itsensä jos en hoida lapsiani ja ota syliin.

Huh, aikamoista menoa teillä!!!

Eikö vaan. Itsekin säikähdin niin että ei taida enää yöksi tulla.
ja syynä oli se että hän ei kestä kuulla lasten itkua.
kaiken lisäksi esikoinen näki luultavasti kun äiti repi sen ketjun.

Ne oli joskus kauhukohtauksia, mutta ovat muuttuneet kiukkukohtauksiksi. Ts järkipuhe menee perille jos sanon juuri oikeat sanat oikeaan aikaan. Ns helliminen ei auta vaan pahentaa, ikävä kyllä.

Ihan uteliaisuuskysymys: miksi äiti oli teillä yötä? Pitikö olla jotenkin apuna vai oliko jostain omasta henk. kohtaisesta syystä? Apua hänestä ei ainakaan tainnut olla...

Se on muutenkin sellainen että voi puuttua asioihin ja sanoa "vahingossa" asioita ja jos mä sanon vastaan se hokee että mitä sä nyt suurentelet jne. Mä aina sitten muka syytän häntä turhaan kun on loukannut

Älä kuitenkaan uhkaa lastasi lähtemisellä...teet vain hallaa hänen itsenäistymiselle.Musta olis järkevää että olet paikalla huoneessa kuitenkin.
Kamalaa kiristää että ole hiljaa taikka meen pois.
Oli se kiukku taikka kauhu niin hätä silti on.

Meillä oli n.3 veenä liki joka yö huutoa.
Ja mä lauloin sängyssä vaan.
Samaa laulua kun nukahtamaan mennessä.
noin 2-3kk kesti niitä huutoja mutta loppui ja kesti aina vähemmän aikaa.

Älä uhkaa lasta yksinjäämisellä jos se vaikeeta hälle jo muutenkin.Tulee takapakkia kovasti ja jatkuu tuo huuto aina vaan.
Syy vaihtuu vain.

Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Älä kuitenkaan uhkaa lastasi lähtemisellä...teet vain hallaa hänen itsenäistymiselle.Musta olis järkevää että olet paikalla huoneessa kuitenkin.

Älä uhkaa lasta yksinjäämisellä jos se vaikeeta hälle jo muutenkin.Tulee takapakkia kovasti ja jatkuu tuo huuto aina vaan.
Syy vaihtuu vain.

Ei se ole minusta mitään uhkailemista jos saa lapsen rauhoittumaan sillä että pyytää ja menee hetkeksi huoneen ulkopuolelle. Aphan juuri kertoi mikä heillä parhaiten on toiminut lapsen saadessa kohtauksia, ilmeisesti tuo. Syli ja läsnäolo ei ilmeisesti ole se tehoikkain jos huuto vaan yltyy. Meillä taas lapselle auttaa parhaiten syliin ottaminen, mutta ei se kaikille toimi. Sitäpaitsi pointti tässä oli mun nähdäkseni se ap:n äiti.

Me ollaan päästy aika hyvin huudoista jo eroon. Mun äidillä vaan on sellanen vaikutus että saa nuo lapset jotenkin aina kiukkuilemaan mulle (en tiedä oliko se syy yöllä) ja kun komennam ihan normisti, hän luhistuu.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:

Syy vaihtuu vain.

Ei se ole minusta mitään uhkailemista jos saa lapsen rauhoittumaan sillä että pyytää ja menee hetkeksi huoneen ulkopuolelle. Aphan juuri kertoi mikä heillä parhaiten on toiminut lapsen saadessa kohtauksia, ilmeisesti tuo. Syli ja läsnäolo ei ilmeisesti ole se tehoikkain jos huuto vaan yltyy. Meillä taas lapselle auttaa parhaiten syliin ottaminen, mutta ei se kaikille toimi. Sitäpaitsi pointti tässä oli mun nähdäkseni se ap:n äiti.

Juuri näin. En mä uhkaa lähteä pois vaan toiseen huoneeseen. Sitä paitsi mulla on kaksi muutakin lasta jotka kärsivät tilanteesta. En voi vaan antaa huutaa ja estää muiden unta. Kokeiltu on ja se kestää n. Tunnin.
meillä on asian kanssa tapeltu jo pari vuotta joten tiedän kyllä just keinot jotka tepsii.

Yhteistyössä