Huhhuh kun tekis taas mieli räjähtää!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mikä helvetti siinä on että se olen minä kuka automaattisesti huolehtii lapsen tarpeista!! Ukolta joutuu aina erikseen pyytämään, voisitko vaihtaa vaipan, voisitko syöttää ruuan, voisitko viedä kylpyyn. Onko multa koskaan kysytty voisinko tehdä jotain? EI OLE!!
Minäkin voisin vaan olla ja sanoa että en mä nyt jaksa, mutta jonkun tuo lapsikin on hoidettava.

Anteeksi turhaa tilitystä. Mutta pakko johonkin purkaa kun ihan sama mitä tolle miehelle sanoo. Ja huomenna on taas päivä uusi.

Älä suostu tohon! Nyt heti miehen kanssa säännöt selviksi työjaosta. Jos nyt työnjako on tollanen, mieti mitä on sit, ku lapsia enemmän. Nyt vaan aina ku sä oot vaihtanu edellisen vaipan, sanot miehelle, et sun laps itkee, tee jotain. Keskustele miehen kanssa ja tee selväksi, että lapsi on yhteinen. Lapsen itkuihin vastaa molemmat. Ota itselles aikaa, ota esim. kirja, anna laps miehelle ja sano, että menet makuuhuoneeseen lukeen etkä hoida nyt lasta. Sano, että nyt lähden lenkille, heippa ja sitten vaan menet. Sun on nyt pakotettava mies ottaan vastuuta. Jos et sitä tee, saat jatkossakin hoitaa lapsen itse.

Niin ja sitkun jotain tehdään,niin vitunmoinen marttyyrishow! Ja pitää muistaa helvetisti hehkuttaa, kun sai jotain aikaseksi.. Naisten odotetaan itsestäänselvästi ottavan lapset ja koti kontolleen,mutta miehille se on kehun ja fanfaarien vertoinen suoritus!

[QUOTE="vieras";24040842]Niin ja sitkun jotain tehdään,niin vitunmoinen marttyyrishow! Ja pitää muistaa helvetisti hehkuttaa, kun sai jotain aikaseksi.. Naisten odotetaan itsestäänselvästi ottavan lapset ja koti kontolleen,mutta miehille se on kehun ja fanfaarien vertoinen suoritus![/QUOTE]

Mitä sää siinä vikiset?!? Mee ja melttoa ukolles asiasta. Tänne poraaminen ei varmaan asiaa kovinkaan paljoa auta. Niskasta kiinni ny ittees!

Meillä toimii ihan tasapuolisesti lapsen hoito illalla, mä saatan kysyä mieheltä vaikka että haluaisko se hakea pyykit narulta vai kylvettää vauvan. Tai jos olen oikein väsynyt, sanon, että menen nyt lukemaan/lepäämään/nukkumaan, vauvalla alkaa olla pian nälkä. Kyllä mies sitten hoitaa. Olen ihan alusta asti ottanut sitä omaa lepoaikaa, niin ei ole itsestäänselvää, että mä herään aina aamulla kuudelta vauvan kanssa ja painan kotitöitä siihen asti kun menen yöunille. Siihenhän se muuten varmaan menisi, jos ei osottaisi miehelle, että hänenkin pitää osallistua.

Yhteistyössä