vuotaraaputin me lähetään Pohjanmaalle sillon pe ennen aattoa.
Heili vai että poika, ei mulla kans mitkää aavistukset ikinä pidä paikkansa! Mä olin niin varma et meille tulee tyttö samaten ku teille..
Tosi ihana kuulla että pikkuisella kaikki sydämessä ja muutenki ok. Siitä myoomasta en osaakkaan sit sanoo mitää.. Kuulostaa tutulta mutten oikeesti tiä mikä se on ees?
Sit neuvolakuulumisia:
Hemppa 103. On tippunu hurjaa vauhtia ku ekassa neuvolassa elokuun viimeisinä päivinä se oli 157. Et reilussa kolmessa kuukaudessa on tippunut 54 yksikköä. Vauvalla oli taas ihan tyttösykkeet 150-160 (joskin pidän uskomusta humpuukina mut on se silti hauska ajatusleikki). Vaik siis kyllä mä nyt sillee ajattelen et poika tulee ku se kerta ultrassa sanottiin..
Ja mitäs muuta, paino oli lähtenyt nousuun! Nyt sitä oli tullut 2,4 kiloa yli lähtöpainon ja viime neuvolaan (6vkoa sitten, jolloin oli karvan alle lähtöpainon) oli tullut lisää 433g/viikko et ihan kiitettävästi. Oon kyl tiennyt et nyt painoa tulee ku oon sairastellut eli ei oo tullu lenkkeiltyä ja ku on väsyttänyt niin on ruualla koittanut ikäänkuin korvata sitä energiavajetta. Viime yönäki menin 22.20 nukkuun ja heräsin 8.30 et ihan hyvät yöunet mut silti nyt jo niin väsy et ellei olis kaveri tulossa kylään menisin itsekin päiväunille.
Verenpaineet oli normaalit, 132/78.. Joskin mulla on tavannu olla alemmat, jopa ihan tuo alapaine 50-60 luokkaa. Mut paree näin, eipä pyörrytä.
Ja mitäs sit vielä oli.. Sokerirasitusaika TAYSiin varattiin 8.1 ja neuvolalääkäri onki heti seuraavana päivänä 9.1. Nii ja Kela-paperit sain tietenki. Niissä ei ollukaa mitää kummempaa ku menee vanhoilla tiedoilla noi tulot ku enhän mä ole töissä ollut näitten lasten välissä.
Ja ai niin sf-mitta otettiin ekaa kertaa, se oli 19,5 mut merkittiin 20. Se asettuu vähä keskikäyrän yläpuolelle, mutta näyttäis pienemmältä ku esikoisen aikaan. Silloin meni heti ekassa mittauksessa yläkäyrälle, vaikka pieni 3100g/50cm mies syntyikin sit rv 40+4. Et nii, eipä noista käyristä mitää voi varmasti sanoo.. mut oisko pienempi tulossa? Vitsit mä en pääse siitä tyttöajatuksesta. Jotenki mulla muka toi sf-mittakin viittaa tyttöön ku kerta on pienempi!

Voi mua. Kai sitä pitää tammikuussa mennä siihen 4D-ultraan jos vielä sillon on näin sitkeä tyttöolo. Tulee sit sekin selväksi!
Ja vielä onnea kaikille hyviä ultrauutisia saaneille! :hug:
Anu ja rv 22+2