Tervetuloa uusille!
Joku kysyi, milloin viimeistään pitää mennä neuvolaan. Virallisesti äitiyspakkauksen ja äitiyspäivärahan (muistaakseni molempien) saamisen edellytys on, että on käynyt jossain neuvolasse/lääkärillä ennen 12 viikkoa. Toisaalta, nyt kun kaikilla on oikeus NT ultraan (ja rakenneultraan) kunnan laskuun, ja se NT ultra pitäisi tehdä 11-13 viikkoa, ja niihin on jonojakin, että siinä mielessä kannattaa vähän aiemmin ilmoittautua.
Itsellänikään ei ole mitään halua ja kiirettä neuvolaan. Aion ennen käydä UÄ:ssä, että olisi selvästi syke olemassa jne, ja vasta silloin soitan ajan neuvolaan. Tuntuu pahalle ajatus mennä liioin aikaisin neuvolaan - toisaalta pitää ehdottomasti NT ultraan kerkiä, ja haluan myös kromosominäytteen, ikäni on sellainen, että olen siihen jo oikeutettu. Vaikka lisääkin km riskiä, silti haluan.
Minä tein vaan yhden raskaustestin. En ole ikinä tehnyt ennen odotettujen menkkojen myöhästymistä, miksi stressaisin itseäni sillä, jos joku "kemiallinen raskaus" on väliin mahtunut, siitä saisi vaan turhaan keskenmeno-stressin. Nyt tein kp 30 (kierto viimeinen kevät 23-27). Plussa oli nopea ja selvä.
Oireita ei ole edelleenkään, hassua! En kyllä muista tarkkaan, minä päivänä alkoi ällötys edellisissä, mutta n.5 vko se oli ja jatkui ekassa sinne 21vko ja tokassa synnytykseen. Enkä kaipaa sitä yhtään, haaveilen hyvävointisesta raskaudesta, vaikka epätodennäköistähän se on.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Mirabel 5+1