Huhtikuiset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jenni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä on jouluvalmistelut tehty = ostettu pakastetorttutaikina (ei edes vielä paistettu) ja taatelikakku on uunissa! Siinä se, en aio yhtään enempää stressata. Tietty laitan jouluruokia aattona, mutta kaiken ostan kyllä valmiina.. tai yhden sellaisen lohijutun teen, mutta muuten kaikki valmiina. Mitään sen kummempia joulusiivoja en meinaa tehdä, normaali siivous riittää. Töistä sain sellaisen joulusypressin lähes metrin korkeen, joten koristelin sen meidän joulukuuseksi. Lahjoja ostin vähän, kummilapsille ja siskon lapsille ja miehelle. Tytölle en nyt ostanut mitään kun ei vielä ymmärrä ja oli kummit ja mumma laittaneet niin komeet paketit, että varmasti riittää.

Nyt meillä noustaan koko ajan kaikkea vasten ja todellakin saa olla silmät selässäkin kun sieltä sitten kopsahdellaan nurin niskoin kun ei osata laskeutua järkevästi.

Se meidän tassutteluhoito muuten tepsi, kesti noin 10 yötä, mutta sen jälkeen on nukuttu 20-05.30. Sit juodaan 200 ml maitoo ja nukutaan 7.30 asti. Tuntuu että noi aamuheräämiset on lähes kellon tarkkuudella noin. Tosi ihanaa, että saa taas nukkua koko yön!

Hyvää joulunodotusta!

meillä on yöt jatkuneet hyvin. hampaantulostakin huolimatta. 20-02 nukutaan, sit 150 ml suunnilleen maitoa ja sit nukutaan 06 saakka.

jouluvalmistelut on vähän samalla mallilla kuin zuz:lla. aika vähin valmisteluin mennään ja hyvä niin. ei tule stressiä. ja mun politiikka on ollu jo monta vuotta, että mitä sitä kaappeja siivoamaan jos ei aio viettää joulua kaapissa..

meillä on täällä 16,5 astetta pakkasta. mut ei nukkunu tyttö sisälle, joten pakkasin vaunuun... nyt on vetässy siellä kohta 1,5 h unia ja mä käyn vähän väliä ovella kuullostelemassa, että eikö sieltä tosiaan kuulu mitään..
meillä kun itkuhälytin teki yks päivä tepposet. patterit oli kunnossa, kaikki näytti toimivan, mut ei vaan kuulunu itku. oli ehtiny kait aika kauan huutaa... =(

Huomenta päivää!

Ihana pakkaspäivä! Poika nukkuu ulkona ja äiti ehtii välillä tännekkin.

Oon tehny kunnon suursiivouksen ja nyt on kakut ja pullat leivottu jouluksi. Enää puuttuu maaaailman paras ja erittäin vähäkalorinen ;) Mudcake, mut se o onneks nopee tehdä; sulattaa muutaman levyn suklaata ja lisää voita ja sokeria ja desin jauhoja ja eiku uuniin :) Terveysruokaa...

Mä oon ny kokeillu sitte kaikki perusviljat pojalle puurojen muodossa, ja hyvin tuntuu sietävän. Vähän jännättiin tuon maitoallergian takia sitä keliakiaa, mutta näyttäis ettei mitään sellasta ole. Meillä syödään riisi-, kaura-, ohra-. ruis- ja sitte just mannapuuroa, siis vehnää. Yleensä teen noista hiutaleista erilaisia sekotuksia. Ja puuron joukkoon aina puolikas pieni bona tms purkki hedelmäsosetta.

Nyt jatkamaan huushollin koristelua! Ilosta joulun odotusta kaikille!

me taidetaan kaikki olla niin joulupuuhissa kiinni, että tiputaan vähän väliä etusivulta. en mäkään ehdi paljon kirjoitella... täytyy mennä antamaan pimulle ruokaa.

Jos ei enää musta kuulu ennen joulua niin...

Rauhallista joulua kaikille ja syökäähän kaikkea hyvää masun täydeltä!!! =)

Hei!

Meil joulusiivousta pakkaspäivänä.
Mieski on kotosalla, ku oli yöl ja aamul kuumees,ni ei lähteny töihin...Samoin Daniel kuumeessa ja sitä vaivaa yläkulmahampaiden tulo...
Mun päätä särkee ilmeisesti univelan takia.Ja väsyttää.

Kävin aamulla kaupassa ja apteekissa kävellen.18 astetta pakkasta.
Kauniin näköstä,ku puut huurteessa.

Meiän koneella näkyy tää huhtikuisten ketju silleen,että se näyttää kaikki tekstit,ei vain otsikoita...Yritin päivittää,mut ei auta.rasittavan pitkä selata.

Mukavaa joulunaikaa kaikille, jos en kans täs joulun alla ehi kirjottelee!

Kiitoksia kaikille onnitteluista! ONNITTELUT myös st:lle. Minulla tosiaan juuri alkoi rv9. Pahoinvointi on vähän vähentynyt kunhan muistaa syödä. Iidalle on nyt viikon sisällä puhjennut myös molemmat ylähampaat. Täytyypä mennä tytön perään... Meinaa hävitä näköetäisyydeltä. Kohta olisi sitten joulu!

HYVÄÄ JA RAUHALLISTA JOULUA KAIKILLE!!!

minä-83 & Iida 8 kk ja risat

NYT on maailmankirjat sekaisin!! Tyttö nukkuu parvekkeella, koti on niiiiin siisti ettei ole mitään tekemistä ja minä täällä netissä sitten ihmettelen että mitäs nyt. Jaa no, tietenkin jotain kaappien siivoomista vois olla, mutta ei mulla nyt niin reipas olo sentäs ole, jotain rajaa ;-)

Just paistoin joulutorttuja yhen pellillisen, ihana tuoksu.

Toi meidän tyttö on kyllä oikeen kuumakalle. Vaikka on -12 astetta pakkasta, haalarin alle ei kyllä voi laittaa mitään ylimäärästä, muuten herää ihan hikipäässä. On siis äp toppapuku ja siinä äp makuupussissa, joka on ylhäältä auki ja päässä vain sellainen ohut hattu. Heti jos laittaa vähän paksumman, niin heti on hiki.

Hei!

Koti alkaa olla siinä mallissa että pikkuhiljaa voidaan alkaa virittäytyä joulun viettoon, tänään saatiin huusholli siivottua, ja nyt vois alkaa koristella paikkoja.
Ruokia oon väsännyt aivan tekemisen ilosta, huomiselle jää vielä jotain, mutta nautin suunnattomasti tästä laittamisesta, vaikka tuo siivous tihkaisi kyllä pahasti.

Meillä konttausasentoa harjoitellaan ankarasti, mutta mitään muuta ei tapahdu, ryömimisvauhti sen kun kiihtyy. Päikkäreitä on nukuttu päivällä tasan kaks kertaa aamulla 45 min ja päivällä tunnin verran ulkona, olikohan sitäkään. Nyt se on hillunut hereillä kolmesta asti, eikä väsytä ollenkaan. Vähän syliteltiin ja höpöteltiin rauhallisesti hetken aikaa, mutta taas mennään.

Joku kyseli siitä töihin menosta. Minä alotan tällä tietoa syyskuun alusta. Mutta jos suinkin mahdollista olisin vielä kotona siitäkin eteenpäin, tahtoo vaan rahasta tehdä tiukkaa.
Menkat alkoi sitten toissapäivänä, ironista kyllä mun veljen tyttöystävä oli samana päivänä tehnyt plussa merkkisen raskaustestin, joten vaihdettiin lennosta osia.

Mutta nyt hyvän joulun toivotukset kaikille teille ihanille naisille, viime vuonna alkas masut jo vähän pilkistää tässä vaiheessa. Muistakaa syödä niin että napa paukkuu!!!!

Heips...
Mä taas kirjoittelen yöllä. En ehdi koskaan muulloin. Oltiin tänään jouluostoksilla. Jäi vähän viime tippaan, kun vasta alkuviikosta sai mies palkan, josta jäi käteenkin jotain. Ja sit se voitti raveissa 290€. Oli kyllä tervetullut lisä meille. Ei se onneks pelaa ku ihan pienimmällä panoksella ja joskus vaan. Oli työkaveri antanut vihjeen, kun sen heppa oli juoksemassa ja kii sai! : )

Yritin metsästää Eemulle ihan tavallisia gollegehousuja, muttei niitä missään myydä. Anttilassa en ehtinyt käydä. Koko päivä mentiin Tampereella ja silti huomenna täytyy vielä käydä pikkujuttuja hakemassa.

Jos joku kiltti kertois missä myydään Aution neuleen vaatteita tai Marlon-merkkisiä vauvan vaatteita...

Niin ja SUPER Huikeat ONNITTELUT St:lle raskauden johdosta!!!

Mä en uskalla edes haaveilla toisesta lapsesta. Alkaa tuntua, etten koskaan sitä teekään. Meillä edelleen valvotaan yömyöhään ja yöt on yhtä heräämistä. Onneks yösyöminen on melkein historiaa. Joskus jos päivällä ei mee kahta liharuokaa, niin sit yöllä tarvitaan maitoa. Meillä on neuvolan suositus antaa kaksi liharuokaa päivässä. En tiä, miten muilla.

Mä oon alkanut ujuttaa tavallista maitoa Eemun ruokavalioon. Tänään sai pikkuisen riisipuuroa vadelmakiisselin kera. Nam nam...

Mun täytyy tunnustaa, että vuosi vuodelta mua kiinnostaa tää joulu vähemmän. Oikein ahdistaa käydä kaupoilla joulun alla. Ihmisillä joku ihme mania päällä, ne on ihan aggressiivia.

Piti ukon kanssa pitää joululahjavalvojaiset, mutta taitaa siirtyä huomiseen. Mies nyt nukuttamassa poikaa.

Jännittää vähän mitä, seon mulle hankkinut, kun on duunannut niitä pidemmän aikaa...

No, juu kai tarvii mennä ilta/yö pesulle ja sit mammiin. Onkin aika väsy, kun koko päivän vaan shoppaillu!

Ja, jos en ehdi palaileen tänne enää ennen joulua niin:

O i k e i n l ä m m i n t ä ja r a u h a l l i s t a j o u l u a!!!

Huomenta kaikille! Nopeesti tulin toivottamaan oikein hyvät ja rauhalliset joulut kaikille kanssasisarille, jos en enää tässä joulutohinassa tänne kerkee. Muistakaa herkutella ;)

T: Kata ja Emil 8kk ja 3 vkoa.

29.3.(23.4.) Kata, POIKA, 49 cm/3315g 8kk:74/10335/45,5
6.4. (9.4) Kati3: TYTTÖ,49,5cm/3200g 8kk:70/8770
7.4 (18.4) Jenni: SIIRI 49cm/3000g 8kk:70,3/7660/43
7.4.(17.4.) Jonsku, POIKA 52cm/3435g 4kk:67/8110/43,8
8.4 (14.4) Late: EEMU 54cm/3790g 6kk:73,5/8390/46,2
9.4.(17.4)minä-83,IIDA,49,5 cm/3095g 8kk:70,5/8650/43,5
13.4.(11.4.) Heli, TYTTÖ, 52cm/3370g 4kk:66/5735/41
14.4.(2.5,suunn.sektio 14.4.) Diana,KAKSOSTYTÖT, 46cm/2695g ja 46 cm/2850g
6kk: 64.5/6600 ja 64.5/6650
15.4.(13.4.)Tuisku,KAKSOSPOJAT, 50cm/3290g ja 47cm/2280g 6kk:68,5/7290/42 ja 67,5/7420/42
15.4.(16.4) Vivi,POIKA,50cm/3320g
20.4.(5.4) Mimosa73, TYTTÖ,50cm/3955g 6kk:68,6/7560/44,5
22.4.(15.4.) Eija,POIKA,71cm/9025g/45cm 6,5kk
25.4(16.4) Susan,POIKA,51,5cm/4390g 6,5kk:71/8680/45,5
25.4.(26.4.) Minttu,POIKA, 55cm/4510g 4kk:66,5/7320/43
27.4.(20.4.) Minna, Paavo, 50 cm/3250g6kk:68,5/7850/42
27.4.(29.4.)Kaura, MAX, 50cm/3530g 6kk: 69/8280/45,3
30.4.(18.4.) Tähti, VIIVI 48 cm/3076g 6kk: 65,5/7150/42,5
3.5. (23.4) St, DANIEL, 53 cm/3490g 6kk:9500/73,2/46
7.5. (29.4.) Mari, POIKA, 53cm/3680g 6 kk: 71,5/8625/44,3
7.5. (21.4.) Zuz, tyttö, 52 cm/4340 g 4kk:65,5/7130/44,2
7.5. (25.4) kati2, POIKA 53cm/4150g 6kk:67,5cm/8610/44,7

Moikka kaikille!

Saatiin netti tänään,jipii!
Lisäsin tytön 8kk mitat,kasvua oli tullut 2kk vain 500g,mutta ei syytä huoleen,liikkuminen taitaa kuluttaa paljon.
Tyttö oppi nouseen tukea vasten juuri täytettyään 8kk ja nyt sitä ollaan nousemassa joka paikkaan!

Pinsetti-ote on opittu ja mitäs muuta?!?
No,nyt istutaan jo nätisti itekseen,oppi itse asiassa nouseen ennen kun istui kunnolla,hassua!

Nyt luen teidän kuulumiset!

Hauskaa joulua kaikille!

T:Jenni ja Siiri

HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE!

8KK MITAT 9,3KG JA 72,5CM

rauha maassa, mies on viemässä appea ja vara-anoppia laivalle. sataa vettä, mutta huomenna lähetään vanhempien luo lumeen!!

Jouluaatto onnellisesti takana.
Paljon sai tyttö lahjoja,enimmäkseen vaatteita,mutta myös leluja tuli jokunen ja oma tuoli =)

Ai niin,myös minulta onnittelut st:lle ja minä-83:lle tulevista vauvoista.
Täytyy sanoa,että hattua nostan teille ja muille joiden lapsilla ei ole paljoa ikä eroa.
En taitaisi itse jaksaa,kun meillä vieläkin tökkii nuo yöt oikein urakalla.
Päivisin kyllä on jo todella mukavaa,kun tuo likka tuolla lattialla temmeltää.

Viime yö meni ihan käteen,tyttö heräsi jälleen 1-2,5h välein ja mä oon aivan puhki.
Mä en enään tiedä mitä tekisin...
Päivisin oon kuin mikäkin pyörremyrsky.
Onneks mies on nyt 2viikkoa joulu lomalla,että siitä on enemmän apua,mutta kun sekin on sellanen unikeko,että ei herää yöllä sitten millään,mutta lupasi muutamana aamuna nousta tytön kanssa,että mä saisin jatkaa unia.

Uutena vuotena tyttö menee mummulaan ja me ollaan pyydetty ystäviä tänne meille illan viettoon vähän niin kuin tuparit.
Mä niin jo odotan sitä,pääsee vähän irrotteleen ja nukkumaan yön rauhassa.
Tulee tarpeeseen!

Tytön ihottuma oli viikko sitten tosi pahana(varsinkin maha ja selkä) ja onneks sattu neuvola juuri silloin,kun yleensä iho on ollut hyvänä juuri neuvola käynnillä.
Käski jättään päärynän ja maissin pois ja soittamaan joulun jälkeen onko muutosta tullut ja jos ei,allergiatesteihin.
Iho on kyllä parantunut siitä mitä se oli silloin,mutta edelleen vähän posket ja jalat punottaa,sekä maha.
Toivottavasti nyt saatais selvyys ihottumaan.

Meillä ei maistu 8kk ruuat kauheen hyvin -no ihmekkös-
jokunen maku on menny ihan hyvin,mutta ne kököt aiheuttaa pään vaivaa tytölle.
Että enimmäkseen menee vielä noita 4kk- ruokia.

Mutta nyt suihkuun!

Joulupäivää!

Mä ostin kans Danielille 8 kk ruokia ja eipä ne mee alas,kuten ei menny isoveljellekään aikoinaan.Pitää yrittää soseuttaa niitä hienommaks,ettei ihan pois tarvi heittää.Isoveli söi vaan 5-6 kk purkkiruokia ja seuraavaks niitä 1-vuotiaan ruokia.Monet tututki on sanonu,et 8kk pöperöt ei maistu.

Annettiin tänään Danielille riisipuuroaki.Ku jouluaamun kunniaks tein riisipuuroa ja mies teki eilen soppaa.Kylläpä oli hyvää!

Daniel on kuumeessa edelleen.Aika monta päivää jo ollu.Joku sitkeä flunssa.Aattelin eka et johtuu kulmahampaiden tulosta,mut ei se noin kauaa varmaan jatkuis.Ja miehelläki on kuumetta ja nuhaa.
Mut eipä se näin kotona ollessa haittaa.Ollaan vietetty joulua kotona oman perheen kesken.

Tuosta lasten lyhyestä ikäerosta.
Riippuu varmasti paljon lapsistaki, miten jaksaa. Jos on tyytyväinen vauva, ei haittaa, vaikka on pieni ikäero edelliseen.Sisarukset on aina erilaisia.Tuskin kahta täysin samanlaista lasta löytyy.:)
Ja lapsi kehittyy huimasti ensimmäisen vuoden aikana.
Nyt saattaa tuntua, että ei jaksaisi seuraavaa, mutta lapset kasvaa ja kehittyy kokoajan ja tilanne ei ole sama uuden lapsen syntyessä. :)
Meiän esikoinen 1v.9kk on jo aika helppo. Osaa tehä paljon asioita omatoimisesti. Kuten syödä ja viedä vaipan roskikseen tms. Ja leikkii jonkin verran itekseen. Sitä ei tarvi enää samalla lailla viihdyttää ku pienempää.
Myös yöheräämiset on jääny tuolla vajaa 2-vuotiaalla melko vähiin.Sairaana tietenki heräilee,mut terveenä yleensä n.kerran yössä.Ja ei aina sitäkään.

Mä en oo vielä tehny suunnitelmia uudelle vuodelle.Ehkä vietetään miehen sisarusten perheiden kesken isolla porukalla,kuten viime vuonnakin.

Rauhallista päivänjatkoa!

heipä hei!

joulu meni muuten mukavasti, mutta meidän pikkulikka on kipeä. Käytin tänään lääkärissä, kun alkoi tuo mun ""hengenahdistus-tutka"" hälyyttää.. eli esikoisella on ollu lapsuusiän astma ja mä oon jotenki tottunu kuunteleen noita rohinoita. no, tarkoitus oli säästää lääkärikäynti flunssan vuoksi huomiseen, kun ei kuumettakaan ole ollut. täällä on päivystys näin jouluna kaukana. mut.. aamulla aloin kuunnella tyttöä ja sanoin muille, että hoitakaahan vieraat - nää lähtee lääkäriin.

siellä sitten otettiin hengenahdistukseen maskista lääkehöyryjä ja jo kulki henki kunnolla. tyttökin oli kuin toinen ihminen kotiin lähtiessä. eilen illalla ja tänään kun oli aivan voimaton. resepti mukaan, avaavaa lääkettä apteekista ja tuomio: RS-virus.
ei muuta lääkettä kuin koittaa saada henki kulkemaan... on noita RS-potilaita sairaalassakin hoidettu, mut ei ne siellä sen enempää siellä pysty tekemään. joten minä sitten tarkkailen tyttöä täällä kotona ja jos hapensaanti alkaa taas tökkiä pahasti (kotilääke ei pidä hommaa kurissa) - sit mennään takas sairaalalle, otetaan lääkettä ja taas kotiin.

meillä menee 8 kk ruoista spagetti ja jauhelihakastike. on syöty sitä 1 krt/pv jo kuukauden verran. muitakin jotain maistanu, mut parhaiten menis sitä mitä saa maistaa äidin lautaselta.. ihan vielä ei vaan uskalla paljoa noita suolasia.. mut kaikkea maistaa tosi innokkaasti!

kitinää kuuluu, mentävä on.

Hei Kati3, pikaista paranemista teille. Tuosta RS-viruksesta on ollut nyt paljon juttua ja se lienee aika ikävä näin pienille.

Meillä meni joulu rauhallisesti, oltiin kotona ja miehen isä oli meillä. Tyttö sai paljon lahjoja, me ei itse ostettu mitään, mutta mumma, kummit ja miehen veli perheineen oli ostanut paljon lahjoja. Vaatteita ja vähän leluja. Paras lahja oli (äidin mielestä) mumman ostamat 40 prk hedelmäsoseita, oli hiukan painava paketti.

Jostain kumman syystä tämä äiti aloitti TAAS laihdutuskuurin, tuli vähän jouluna vedettyä yhtä sun toista. Nyt on oikeesti päästävä näistä ylikiloista, koska on tosi paha olla, ja kaapissa on niin monta vaatetta jotka kiristää puristaa ja ahdistaa. n. 6-8 kg aion karistaa tämän tulevan kevään aikana. Tänä aamuna imetin viimeisen kerran, joten sitäkään tekosyytä ei enää ole (olen vielä imettänyt aamuisin yhden kerran, mutta tänä aamuna päätin sitten että nyt riittää, kun ei sieltä mitään enää tunnu tulevan, tyttö syö joka kerta sen jälkeen 200 ml tuttipullosta ja ei sitä tissiä selvästikään kaipaa, äidin on vaan niin vaikee lopettaa). Ja nyt yritän tosissani päästä näistä kiloista. Sinänsä ei nyt niin hirveitä muutoksia tarvitse tehdä, herkut pois ja annoskoot pienemmiksi. Ruuat, joita tavallisestikin laitamme ovat ihan kelvollisia laihduttajallekin, teemme usein wokkia yms. ruokaa kanasta, mutta kun ne annoskoot on mulla olleet sellasia rekkamiehen annoksia, niin ei ihme että jenkkakahvat on ja pysyy. Sitten kun ei viitsi päivällä tehdä lounasta, niin voikkaria voikkarin perään, ei auta vaikka kuinka on kalkkunaleikettä ja kevytmargariiniä, jos niitä voikkareitä vetää kuus putkeen. Eli siis toukokuun lopussa meinaan olla 6-8 kg kevyempi. Mukaan vaan kaikki joille asia on ajankohtainen :-)

Nyt tarttee alkaa raivaamaan, täällä on huusholli ihan sekasin joulun jäljiltä!

Arki alkanu joulun jälkeen. Sama juttu täällä zuz, laihtua saisi, vaikken saisi varsinaisesti laihduttaa raskaana.Mä yritän syödä taas normaalisti,kun jouluna tuli syötyä ihan liikaa ja liikuntaa pitää lisätä.

Kävin äsken poikien kans ulkoilemassa pirteässä 11 asteen pakkassäässä.Oli kyl piristävää.
Daniel nukahti rattaisiin,nyt taitaa herätä...