Huhtikuun 2008 äitien pudotuspino

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kylmä nakki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kylmä nakki

Aktiivinen jäsen
07.07.2006
16 967
11
38
tähän mukaan kaikki tuolta Huhtihippusten puolelta, joita kiinnostaa alkaa yhdessä pudottelemaan. itsekukin saa määritellä tiputettavien kilojen tavoitemäärän, jos haluaa. samoin nykyisen painonsa ja viikottaiset painonpudotukset saa kertoa jos haluaa.

ja ihan sen mukaan miten kerkeää ja jaksaa kirjoitella, tuskin tästä kauhean aktiivista pinoa ihan vielä tulee :D voidaan tsempata, jakaa vinkkejä ja ruokaohjeita ja höpistä muutakin.

elikkäs itte aloitin eilen Painonvartijoiden pisteiden laskemisen. lähtöpaino on 95 kiloa, joista tasan yksi kilo on enää raskaudesta jäänyt. mitään varsinaista tavoitetta ei ole, mutta ois ihan kiva jos vaikka 15 kiloa keventyisi. katsotaan nyt miten lähtee käyntiin, pitääkö ne imetyspisteetkin syödä vai voiko vähän soveltaa.

Minä mukana :wave: kuten jo sanoinkin tuolla vauvapuolella. Yritän myös painon vartijoiden pisteillä tiputtaa. Tahtoisin niin mahtua vanhoihin vaatteisiin, joka tällä hetkellä tuntuu ihan mahdottomalta. Ylimääräiset kun ovat jääneet suurimmaksi osaksi reisiin ja ahteriin, niin farkut näyttävät ihan hirveiltä ja vanhoja paitoja on ihan toivoton edes yrittää laittaa päälle, kun tissit on niin paisuneet :laugh:

Painoin siis ennen raskautta 70kg ja nyt vaaka näyttää vielä 76kg. Herkkujen himo on aivan valtava, mutta tällä hetkellä kokeilen maidotonta ruokavaliota, niin se karsii jo heti suklaan pois, joka on pahin heikkouteni. Tavoite olisi päästä ainakin tuohon 70kg ja mieluiten vähän alle.

Mikä päivä pidetään punnituspäivänä???

mä voisin tälle puolelle kans ilmoittautua!
vauvan 4 viikkois neuvolassa kävin puntarilla itekin ja se näytti 73,5kg, lähtöpainoon siis enää 1,5kiloa MUTTA mulla olis esikoisen odotuksen lähtöpaino 62kg johon pyrin, että yli 10 kiloa pitäis tiputtaa. Tai jos oikein tarkkoja ollaan niin pari kk ennen ku olin ekassa neuvolassa esikoisesta (jolloin siis painoin sen 62) painoin 59kg eli se olis se ihannepaino mulle.

Mulla on vaan kotona tosi surkea vaaka, joten mieluiten punnitsen itseni neuvolassa. eli seuraava punnitus mulla olis ens viikolla olikohan to tai pe.

Ja siitä laihdutustavasta, mä en laske pisteitä vaan teen niin et peruna+makaroni vähemmälle ja kasviksia tilalle. Ihana ku kesä tulee niin taas saa halvalla kaikkee terveellistä! ja ja.. Sit mä lupaan pienentää annoskokoa aterioilla, mutta kahvikeksistä en vielä ole valmis luopumaan. luovun siitä vasta jos 1kk jälkeen ei ole paino alkanut tippumaan.

mitä jos itse kullakin ois se punnituspäivä mikä tuntuu parhaalta? eli kun mä aloitin pisteet lauantaina, punnitsen myös lauantaina jne.

TAI voidaan sopia että punnituspäivä on vaikka maanantai ja tänään vetelen suklaata levyllisen B)

minä haluan mukaan kanssa :wave:

No niin nyt tulee kamalia lukuja :ashamed:
Mä painoin ekassa neuvolassa 109kg ja kun painoa tuli raskauden aikana 30kg niin jokainen voi siitä laskea missä lukemissa käytiin. 12kg on nyt tippunut eli paino oli pari päivää sitten 128kg :ashamed: :ashamed: :ashamed: |O |O |O
Joten tiputettavaa riittää.. ja riittää ja riittää. Jos vaikka ottais ekaks tavoitteeks sen et pääsis tohon lähtö painoon.

Pisteitä tuskin orjallisesti en ala laskemaan. Tai ehkä niin että päässäni niitä päivän aikana laskeskelen. Muistan kuitenkin ulkoa vielä lähes kaikki pisteet (tullut jokusen kerran käytyä vartijoissa) Jos tällä tavalla ei ala paino laskemaan niin sitten otan sen kynän ja paperin esiin. Menikö se niin että täysimetyksestä saa 10 lisäpistettä?

Ja sit meidän vaakasta on näköjään mennyt patterit joten heti kun löydetään siihen uus patteri (viimeks etittiin vaikka mistä kunnes viimein löytyi... miks ei muuten silloin ostettu valmiiks useampaa??) niin punnitsen itseni ja pidän sitä päivää sitten punnitus päivänä.

Joanna, joo täysimetyksestä saapi 10pistettä ja sitten kun antaa kiinteitä saapi pisteitä 5. jos siis jatkaa imetystä. en vaan tiedä onko niitä pisteitä "pakko" syödä, ite aattelin testata tippuuko paino jos syön.

Mie tulen mukaan kans..

Eli painoa oli ensimmäisellä neuvola käynnillä 110 kiloa ( kotipuntari näytti kylläkin silloin 108 kg ).. Mut punnittiin silloin kun menin synnyttämään ja puntari näytti 114 kg.. Painoa siis tuli sellaiset n. 4 kiloa, riippuen nyt siitä lasketaanko kotipuntarin vai neuvolapuntarin mukaan.. Tällä hetkellä kotipuntari näyttää vähän vaihtelevasti 102-103 kilon väliltä.. Punnitsen itseni kun neuvolassa käyn Tytsin kanssa torstaina, jotta sitten saa senkin luvun.. Ainahan tuo neuvolan puntari yleensä näyttää sellaiset pari kiloa enemmän kuin kotipuntari..

Laihdutus tavaksi taidan ottaa tuon lisää liikuntaa ja vähemmän herkkuja tyylin.. Mulla ei noita painonvartioiden pistetaulukoita löydy joten nyt ainakin alkuun näin.. Vai saisko noita pistetaulukoita jostain ilman että tarvii painonvartioihin liittyä ?

Nyt tosiaan on herkut maistunut todella hyvin, joten kun ne jättää pois niin uskon että pari kiloa saattaa lähteä helpostikin.. Ristiäisiin olisi kiva jos ois saanu alle sadan kilon, mutta eipä tuo mikään pakko ole, kunhan nyt ei vaan tule missään nimessä lisää ainakaan.. Hyvä mieli on jo nyt lähteneistä kiloista, sillä en pitkään aikaan ole painannut edes näin "vähää".. :D

Punnitus päiväksi otan sen torstain.. Punnitsen itseni eka sinä päivänä kotona ja sitten siellä neuvolassa niin näkee sen eron siinä..

Mutta nyt takas sänkyyn pötketteleen Tytsin ja miehen kanssa..

:wave: Tilsu ilmoittautuu mukaan!

Mulla tuli raskauden aikana painoa kamalat 35kg :ashamed: Nyt siitä on lähtenyt -17kg kuudessa viikossa eli pudotettavaa olis 18kg. Lukemat siis pitäisi saada 93kg -> 75kg, jos lähtöpainoon laskee.
Lihoin kyllä juuri ennen raskauttakin 62 -> 75 joten mun todellinen tavoite on jossain 65-70kg välillä, jossa viihdyn itse parhaiten ja näytän jo kivalta.

Mutta mutta... Pudotettavaa siis riittää ja annan kyllä itselleni aikaa siihen jo ihan tuon imetyksen vuoksi! Tähän mennessä on lähtenyt muutenkin oikein hyvin paino laskuun, kun kaikki herkkuhimot ovat raskauden jälkeen kaikonneet ja nyt jalka nousee jo koirien kanssa lenkille kun ei kokoajan supistele. Mulla siis tosi hyvä fiilis nyt tän kutistumisen suhteen :D Semmonen olo jo näiden pudotettujen kilojen jälkeen, että saa oman iloisen luonteen takaisin kun ei paino masenna aina kun on lähdössä ulos. Vielä kun mahtuisi edes johonkin vanhoihin vaatteisiin! Edelleen kuljen mammafarkuissa kun maha ei muihin mahdu, vaan eipä tuo ihmekkään kun on se parikymmentä kiloa vielä jäljellä.

Itse en laske painonvartijoiden pisteitä vaan syön siis proteiinipainotteista ja vähärasvaista ruokaa sekä pitkäketjuisia hiilihydraatteja. Liikuntana on päivittäinen vaunuttelu/koirien lenkittäminen. Vaa'alla käyn joka aamu mutta todellinen punnituspäivä, jonka merkkaan ylös voisi mulla on maanantaisin.

Minäkin ilmoittaudun tänne. En rupea ainakaan näin alkuun laskemaan pisteitä. Koetan ruokavaliota ja liikunnan lisäystä. Tänään olenkin yrittänyt olla napostelematta vähän väliä jotain ja syödä kerralla pienempiä annoksia. Punnituspäiväksi voisin ottaa sunnuntain, kun kävin eilen vaakalla. Sillä varauksella tietysti että jos ollaan juuri sunnuntaina reissussa, punnitsen toisena päivänä niin tulee samalla vaakalla. Eilen painoa oli 62 kg, jos saisin 10 kg pois niin olisin tyytyväinen, vaikka en olisikaan vielä samoissa mitoissa kuin joskus aikanaan.

pääsettekö te muut miten lenkkeilemään tvs? kun meillä ei kauhean pitkiä lenkkejä voi tehdä, kun itsekseni ollessa ainoat kulkuvälineet on joko seisomalauta+rattaat tai vaunut+kantoliina. liinan kanssa voi tietty tehdä vähän pidempiä lenkkejä, mutta tuo esikoinen ei tosiaankaan jaksa seistä seisomalaudalla pidempää matkaa.

Meillä on tuplarattaat, joten hyvin pääsee. Tuo lasten pukeminen ulos vain hidastaa lähtöä. Onneksi tulee kesä niin pääsee vähemmällä pukemisella. Ollaankin käyty yleensä koko perheen voimilla pitempiä lenkkejä. Itsekseni on tullut usein jäätyä pihalle niin esikoinen saa leikkiä. Jumppaamisesta kotona ei taida tulla mitään kun esikoinen tulee heti pomppimaan päälle.

Mä pääsen ihan hyvin lenkille, kun ei ole kuin tuo yksi... yllätys yllätys!!! Mut tuntuu et olen vahän laiskistunut lähtemään. Silloin aluks käytiin joka päivä kävelemässä, mut viime viikolla vaan kerran. Olen aina vaan lykännyt vaunut ulos ja tyttö nukkuu siinä tyytyväisenä. No just kyllä tultiin kävelyltä, käytiin postissa ja kaupassa, matkaa ei kyllä tullut varmaan kun kilometri :ashamed: Mulla on torstaina jälkitarkastus niin sen jälkeen ajattelin alkaa käymään vesijuoksussa kerran viikossa. Se on se mun juttu =) Tykkään siitä ihan hurjasti ja se on tosi tehokasta. Suosittelen =)

Heippa!
Väsyttää ja taas tekee mieli herkkuja. Mut onnekseni meillä kaappi tyhjä, keksit loppu eikä mitää herkullista syötävää näköpiirissä. Väsy on kyllä yks pahin mikä mulla aiheuttaa syömistä, kai sitä jotenki yrittää korvata energiavajetta ruualla. :headwall:

Mä pääsen sillee parhaiten lenkille et mennään koko perhe, itsekseni en oo saanu aikaseksi lähtee.. :ashamed: Meillä ei kans noita kaksostenrattaita ole niin ei pääse yksin lasten kans meneen, mut en mä kyllä varmaan kahden kans lähtis muutenkaa päivällä lenkille vaikka ne rattaat oliski. Esikoinen kuitenki mielummin leikkii aamupäivisin ja mies on yleensä kotona töistä jo siinä 15 aikaan joten iltapäivät on aikaa mennä. Vaan ku sais aikaiseksi oikeesti lähtee sinne lenkille. Mun on monena iltana ollu niin väsy et kun mies ja poika lähtee lenkille jään vauvan kans kotiin lepäämään. voihan vali vali. Pitäis kyllä alkaa lenkkeillä enemmän ku siitä saa sit voimaa taas niin et jaksaakin enemmän.

Tsemppiä kaikille! =)

toi on totta että väsyneenä hakee energiaa sitten herkuista. ja kun meikäläiselle maistuisi sekä makea että suolainen :headwall:

tänään olu sellanen päivä että voi morjens. esikoisen kanssa palanut hihat savuten ja kauheasti ois tehnyt mieli "palkita" itteänsä sitten mässyttämällä. tosin olen mä jonkun verran herkutellutkin näinä päivinä, pisteiden rajoissa.

Kävin tänään jälkitarkastuksessa ja painoa siis se 76kg neuvolan vaa'ankin mukaan, plaah. Mä pääsen ihan hyvin itekseni liikkeelle, mies on tosi ahkera hoitaa vauvaa ja ihan vaatiikin mua liikkumaan, Tänään olis taas rullalätkätreenit. Mut jotenkin tuntuu et tuo paino vaan junnaan paikallaan,ettei se mihinkään tipu. Tosin sorrun välillä herkkuihin, viikonloppuna tuli ihan hirvee himo saada ihan mita tahansa makeeta :ashamed: ja paljon, teki vaan mieli ahmia, saattoi kyllä johtua väsymyksestäkin.....Mut mä haluun tuon 6kg pois ja mieluiten 10kg, koska mä en mahdu mihinkään mun vaatteisiin :headwall: kiva pitää vieläkin äippähousuja kun ne on ainoat mitkä mahtuu :'(

mä olen tänään jättänyt suosiolla pisteitten laskemisen :ashamed: huomenna sitten taas... en mä kyllä mitään hirveitä ole vetänyt. aamulla aamupuuro+mehukeitto mutta kun lähdin tatskaajalta, oli olo tosi huono. ei kyllä liittynyt tatskaan vaan siihen että ruokailuväli oli liian pitkä. vetäisin snickersin ja olo vähän parani. mies sanoi että jaksaa olla muksujen kanssa ja patisti mua syömään - kävin ottamassa Paninin :p en tiiä yhtään onko siinä miten paljon kaloreita, ruisversion otin. mutta ei tuossa vielä edes ole paljoa herkuttelua mun mittakaavan mukaan :laugh:

Totta on että väsyneenä tekee enempi mieli herkkuja. Ja eilen kyllä olisi maistunut vaikka miten. Onneksi mies on nyt pari päivää kotona niin on helpompi olla erossa herkuista. Tänään kävi kaveri kylässä niin tuli kahvileipää syötyä. Kaupassa pääsin onneksi karkkihyllyn ohi. Huomenna on jälkitarkastus, saa nähdä paljonko neuvolan vaaka näyttää.

Mä siirsin vauvan neuvolaa maanantaille ku tänään olis ollu aika 12.45 eli just ku esikoinen on päiväunilla eikä mies päässytkään kotiin niin ajoissa töistä.. Eli maanantaina vasta neuvola.. MUTTA mietin et voisin alkaa tolla meidän kotipuntarilla joka perjantai punnitsemaan itseni. Se tosin näytti odotusaikana aina eri lukemia ku neuvolan mut eipä tuolla väliä, pääasia et käyn aina samalla puntarilla. Eli *hetkinen, käyn puntarilla* se näytti 74kg. Siitä sit lähdetään, saa nähä miten käy.. Siis et tippuuko paino tällä mun lempeällä linjalla. Annoskoot on se mihin eniten aion katsoa tästälähin, kotiruualla ku mulla ne kilot on pääasiassa hankittu..

eka viikko pisteitä takana - enkä niitäkään nyt just jetsulleen ole laskenut. pudotusta -2,2kg. aattelin mennä ihan alkuun 5kilon tavoitteissa :) ja hiljaa hyvä tulee, tahti varmaan tästä hidastuu kun nesteet on lähteneet liikkeelle.

mitäs muut meinaa syödä? vois meinaan laittaa vinkkejäkin jos haluaa. meillä on tänään wokkivihanneksia, salaattia ja pangaisus-kalaa. en vielä tiedä mitä on sitten päivälliseksi, mutta enköhän mä jotakin keksi.

Tänään on taas tehnyt mieli kaikkea hyvää, onneksi ei kaapista löydy. Itsekseen kun on lasten kanssa kotona tekee enempi mieli herkkuja, kun mies kotona niin ei kyllä niin paljoa herkut ole mielessä. Ollaan nyt taas käyty päivittäin kunnon lenkillä, kyllä se tekee hyvää. Ensi viikko ollaan reissussa. Toisessa mummolassa on tuplat joten kävelyllä käynti onnistuu, toisessa on vain matkarattaat joten jos koko perhe lähtee lenkille niin pitäisi kokeilla ulkona liinailua.

Vaakalla käyty. Näytti 61 kg, joten muutosta -1 kg viime viikkoiseen. Seuraavan kerran punnitsenkin vasta viikon päästä tiistaina, kun ollaan reissussa punnituspäivänä ja palaillaan vasta maanantaina kotiin. Tulee sitten samalla vaakalla mittailtua.
Ensi viikko kyllä saattaa käydä niin ettei tipu. Toivon mukaan ei ainakaan nouse.

No joo, käytiin vauvan kans tänään neuvolassa ja pääsin puntarille, se näytti 72,8kg eli ekan neuvolan painoon enää 800g. Kävin sit samalla kotona omalla puntarilla ja se näytti noin 1,2kiloa enemmän mut säädin sitä nyt niin et se lähtee -1kg:sta eli antaa lähes oikean tuloksen. Meidän vaaka siis semmonen vanha missä on viisari, ei järin tarkka... Mut joo sillä kotipuntarilla voin nyt punnita ku vähä säädin.

Mullakin oli tänään punnituspäivä. Viime maanantaina oli 93.1kg ja tänään 91.8 eli -1,3kg pudotusta. Oon syönyt herkkujakin mutta tosi pieniä määriä eli yhden jätskipuikon tai muutaman karkin joinakin päivinä. Niistä ei tuu morkkista kun syö kohtuudella. Muuten ruokavalio on pysynyt tosi hyvin kurissa eli oon onnistunut jättään kaikki rasvaiset herkut pois. Hyvin siis menee!

Äh, mun pitää kans ottaa tuo punnitus uudestaan *juoksee vaa'alle* no niin 74,9kg. Jos tuosta sitten lähdettäis. Kun tajusin just vasta, et enhän mä sinne neuvolan vaa'alle pääse, enkä voi vertailla sitten painoa mihinkään :laugh: hyvä minä.
En oo vielä laskenut pisteitä, yrittänyt vaan syödä vähemmän. MÄ haluisin sen painonvartijoiden kalenterin, mutta sitä ei vaan löydy vuodelle 2008 mistään :'( Lisäks kun meillä varmistu talokauppa just, niin mä en oikein jaksa keskittyä noihin pisteiden laskemiseen oikeesti, yritän vaan syödä herkkuja tosi vähän. Ja ruuastakin katon mitä laitan suuhun. Lisäks yritän tuota liikuntaa lisätä....

Yhteistyössä