Hei,
Täällä vielä mukaan tuppautuisi yksi huhtikuisen odottaja. Olen kerenny seuraamaankin teitä jo marraskuulta asti, mutta kun ei ollut konetta käytössä niin ei päässyt niin näppärästi kirjautumaan, nyt on hyvä hetki kun esikoinen on päikkäreillä.
Toinen on siis tulossa, LA 4.4 ja synnytyssairaalana Kätilöopisto (toivottavasti ainakin) ja ikää 28 vuotta.
Esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla 37+ synnytys käynnistyi spontaanisti vesien menolla, mutta napanuora oli kaksi kertaa vartalon ympäri ja mulla on vielä alimitoitettu lantio, niin lopputulos oli sitten siinä.
Synnytystapa-arvio on edessä 7.3 ja olenkin tässä jo laskeskellut viikkoja siihen, pelottaa uusi sektio ja siitä toipuminen. Mikäli sektio on edessä se tehdään varmasti maaliskuun puolella ja mies sitten pitää ainakin kaksi viikkoa lomaa silloin ja mikäli saa isävapaat siihen sovittua myös niin on kotona sitten viisi viikkoa putkeen, että varmasti pärjää kotona, ei ollut viimeksi kovin helppo toipuminen sektiosta (paha tulehdus ja haavan aukeaminen).
Muuten mies on sen kaksi viikkoa synnytyksen jälkeen ja toukokuussa sitten pidemmät vapaat. Onneks mun vanhemmat asuu lähellä ja ne on luvannu olla vähän apukäsinä esikoisen kanssa esikoinenkin kun on niin pieni vielä (1 vuotias).
Asutaan toistaiseksi kerrostalo kolmiossa, mutta asumiskuviot on ihan auki vielä täällä.
Täällä maha kasvaa yläkäyrien yläpuolella, mikä vähän huolettaa, kun neuvolasta ei meinaa laittaa enää kokoarvioon (en tiedä miksi), sokerit on ollu kunnossa, jopa paremmat kuin esikoisen aikaan. Pelottaa vaan, että tulee silloin maaliskuun alussa sitten heti sektio tuomio vaan sen takia ettei kokoa ole seurattu.
Liitoskipuja riittää vaikka muille jakaa ja liikkeelle lähteminen sängystä on ihan hirveän kivuliasta nykyään, nukuin kyllä pari yötä kovemmalla alustalla ja silloin säästyin pahimmilta kivuilta, joten ehkä siirryn suosiolla nukkumaan sohvalle tai johonkin
Ehkä mä jätän nyt tähän, tulee muuten kamalan pitkä viesti tästä vielä