Taas on aikaa vierähtänyt viime kerrasta. Nopeasti olen silloin tällöin käynyt lukaisemassa kuulumiset, mutta en ole ehtinyt itse raapustamaan mitään joten tässäpä tulee:
Toka neuvola oli nyt torstaina ja viikkoja silloin oli ..ööh..16+2. Sikiön syke oli nyt 150 (6 viikkoa sitten 160) ja oma painoni oli noussut vain 400 grammaa ( vaikka olen syönyt kuin hevonen). Rakenne ultra on 15.11 eli silloin viikkoja on 18+. Seuraava neuvola on vasta 12.12 joka myös tuleva hääpäivämme!!!
Vatsa on kasvanut jonkin verran, mutta se sukeltaa jotenkin välillä takaisin piiloon että on ihan päivästä kiinni milloin näkyy ja milloin ei. Työpaikan virkistyspäivänä se pompotti näkyvästi ja sain juuri ja juuri jumppahousut ja paidan päälle yhteisiin liikuntaleikkeihin. Mutta nyt sitten se on 3 päivää ollut ihan normaali. Toki housut käy ahtaaksi, mutta vielä menee jalkaan. Outo maha! Onko muilla tällaista?
Osalla teistä on kyllä makean näköisiä masuja... näyttää olevan hyvin yksilöllistä tuo mahan kasvu kuitenkin! Mulla on kohtu taaksepäin joten saattaa vaikuttaa tuohon pieneen mahaan...mutta isot tissit olen kuitenkin saanut
Valkovuoto: Tätä kyseltiin. Minulla on ainakin tuplaantunut ja se on ollut ihan positiivista.
Nimet: Tätä kyseltiin myös. Minulla on nimiehdotukset valmiina, mutta niistä keskustellaan vasta vauvan synnyttyä (tai jos on pakko sairaalaan ilmoittaa niin silloin). Tytölle tiedossa erikoinen nimi, johon pitää hakea lupa lautakunnalta, mutta pojalle on normaali mutta harvinaisempi nimi tiedossa. Toiset ja kolmannet nimet ovat suvussa kulkevia. Kerron nimet täällä, jos vielä synnytyksen jälkeen ollaan kasassa..
Oliko kukaan jo aloittanut
seksi-galluppia. Jollei niin kysytään nyt, että miten seksielämänne on muuttunut raskauden aikana. Ja saa tietenkin kertoa muitakin kivoja vinkkejä ja yksityiskohtia.
Minäpä aloitan. Eli meillä kun ei ennestään lapsia ole niin 1-2 kertaa viikossa on ollut viime vuoden aikana aika realistinen määrä. Nyt raskauden aikana minun tekisi mieli vieläkin useammin ja välillä näin on ollutkin. Piti ihan neuvolassa kysäistä, että onko siitä haittaa. Maha nimittäin jo tuntuu sen verran ettei päälle toivo painoa. (Ehdotin miehelle, että jos se laihuttaisi sen verran, että kompensoisi hetken minun mahan kasvua. No, ei ihan innostunut ajatuksesta).
Ai niin...meille tuli uusi sänky ja on muuten ihana nukkua kunnon patjalla.
Kirpeitä pakkaspäiviä kaikille ja nautitaan talvesta!!! (ja odotellaan innolla joulua tässä laskettujen aikojen välissä)!!!!!!