+++ HUHTIKUUSSA PLUSSAAVAT, toukokuuta suunnittelevat +++

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ansku83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
MG: Eikö sulla oo siis mitään kilpparikokeita otettu??:O Minkälaisia oireita sulla on sellaisia mistä epäilet että häikkää voisi olla..? En oo itse tarkemmin tutkinut aihealuetta mutta luulis että noita verikokeita nyt oltais ensisijaisesti otattamassa eikä niin päin että joudut esim. piikittelemään apuja ovikseen:confused: Onko sulla mitään rytmihäiriöitä tms, mä itse pääsin testeihin jo ihan sellaisistakin vaivoista...Rentouttavaa viikonloppureissua!!:wave:

Viola30: En mäkään sinuna menis varsinkaan kun varmaa tulosta ei voi tietää etukäteen. Toivottavasti nyt olis se tärpin aika sullekin!!:p Me suunniteltiin ihan Kanarialle reissua lähinnä lasta ajatellen . Mies ei oo koskaan siellä käynyt joten tuleepahan nähtyä sitten. Ollaan matkusteltu todella paljon nyt lapsen kanssa ja ilokseni olen huomannutkin että ei se matkustelumukavuus ole siitä yhtään huonontunut , päin vastoin! Saa nauttia myös siitä kun lapsi nauttii :heart: Jospa tuo tulevan reissun odottaminen veisikin turhan masennuksen pois ja saisi iloisesti yllättyä ennen syksyä:p

Viimeksi muokattu:
Voi Epa_88, :hug: Todella kurjaa, olen pahoillani. :(

Pänä: Löysin sattumalta noita kapseleita paikallisesta apteekista (luontaistuote-osastolta), öljyä olen nähnyt mm. Prismassa, mutta ajattelin että nuo kapselit olisi mieluisempia syödä... :) En usko että papa-kokeesta on haittaa kiinnittymiselle, kun kohdunkaulastahan se näyte otetaan...kuvittelisin näin? :confused:

mg: Tosiaan vahingossa löysin apteekista noita kapseleita (viimeinen purkki!! :D ), ne ovat siis tämmöisiä: Neo-E-plus. Purkissa lukee, että sisältää Omega 6 ja Omega 3 -rasvahappoja...mutta määristä ei sanota mitään? Hmm. En tiedä sitten, kai siinä tarpeeksi niitä on... :confused:
Minäkin olen luullut, että kilppari-kokeet otetaan heti ensikättelyssä kun hoitoihin hakeudutaan...kun useasti aloitetaan thyroxin-kuuri, "varmuuden vuoksikin".

Maira: Ai sielläkin runsaat menkat... :( Ei kivaa. Toivottavasti menevät pian (ja palaavat joskus ensi vuonna :D ).

Monella on täällä ovis meneillään!! :) Paljon peukkuja tärpeille! Pääsiäisenä sitten jännätään. ;)

Sunflower11 - jännäääää!!!!!! :)

Tosin paljon tekstiä tullut, huh. Mutta kivahan se on, että on aktiivista porukkaa paikalla. :flower:

Kp 12 ja ovista odotellessa... :rolleyes: Ei vielä minkäänlaisia oireita munimisen :D suuntaan.
Mies on ihanasti mukana hommassa, laskeskelee milloin pitäisi puuhastella... :heart: Että sitten varmasti on "voitavansa tehnyt". :whistle: Mukava huomata, ettei hän ahdistu mun vauvahöyryämisestä... :)

Mun viikonloppu alkoi kuulkaas nyt! :wave:

torstai 14.4.2011

KUUMEILEVAT
Nimimerkki...................Kiertopv:t........Ikä....Toive.....Yritys
tattoomam.................kp52/31.............26v....3.lapsi....yk1
PieniTytönTylleröinen..kp49/??.....................3. lapsi
AiraM..........................kp42/~34..............................yk4
*Justiina*...................kp35/30-32.......38v....3. lapsi.....yk3
kissendaal...................kp31/35.............25v.......2.lapsi....yk1
Ansku83......................kp26/32-37.........27v...1. lapsi......yk4
Mango86....................kp24/??..............24v....2. lapsi.....yk1km1
Sunflower11...............kp23/26-31.................3. lapsi....yk4
öttiskä......................kp23/28-30...........22v...1.lapsi.....yk1/10km2
nepari80.....................kp22/29..............31v...2. lapsi.....yk3
Sinderella...............kp21/25-30.........38v...6. lapsi....yk4/6km1
Miimau.......................kp20/27..............31v...1. lapsi....yk10
iloksi..........................kp20/31-33..........28v...1. lapsi......yk4,5v
Camilla31....................kp19/??..........31v.....2.lapsi......yk1
Jul..............................kp18/27.............27v....1.lapsi.....yk3
Bla-bla........................kp17/34.............34v...2. lapsi......yk12
pikkumy......................kp16/28.............25v...1. lapsi......yk7
Tuuska.......................kp16/28...........25v.....3.lapsi......yk4
Minnarun....................kp15/29-31.........30v...3. lapsi.....yk9
Viola30.......................kp15/27............31v...2. lapsi.....yk11
Lisey..........................kp12/30-32........28v.....2.lapsi...yk2/4kkm1
Zanca.........................kp11/26-31........27v..1. lapsi.....yk9
MinyMom...................kp11/27-28..........26v....2.lapsi....yk11
Emmuska10...............kp10/34.............28v......2.lapsi.....yk2
macy gray...................kp9/30-35......30v...2. lapsi....yk17
Barbamama35............kp9/23-28........35v...3./4. lapsi...yk8
Jensar.........................kp6/35-40.......32v....2. lapsi.....yk12/15ku1
Maira...........................kp2/28.........25v...2. lapsi......yk2/4ku1
SiSa78........................kp?/??............32v.....2. lapsi....yk5km2
Pänä..........................kp?/26-34.......28v...1. lapsi....yk21

TAUSTALLA
Lara--, anniala, Green Lady, Kauniina Päivänä Tuut, Viulu, Jennynny, myrskytuuli, Ngale

PIINAILIJAT
Barbamama35............dpo21
SiSa78........................dpo13
Ansku83.....................dpo13
Mango86....................dpo9
kissendaal...................dpo9
Sinderella....................dpo3
Tuuska........................dpo2
Pänä...........................dpo0
Viola30........................dpo0

PLUSSANNEET 2011 helmikuu: Pikku-Saara 1.2., Neiti-81 6.2., koiksa-79 8.2., Gabrielle 9.2., Matilda-08 11.2., Epa_88 21.2.

PLUSSANNEET 2011 maaliskuu:
MiiJane76........10.3.....kp27/24-31.....35v........4. lapsi....yk37
EevaN.............25.3.....kp25/25-26.......26v.....3. lapsi.....yk3
Mariel85...........26.3.....kp34/??...............25v...2. lapsi......yk5km2

PLUSSANNEET 2011 huhtikuu:
äiti x4................4.4......kp26/24............32v....6. lapsi......yk4
Viena.................8.4......kp26/29-31........33v.....1.lapsi.....yk3kkm1
mileon...............12.4.....kp??/??............??v.......?.lapsi.....yk?

Odotuspuolen yhteinen pino:
+++ 2010 alkaen haaveilleet ja plussanneet +++
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapse...77104-2010-alkaen-haaveilleet-ja-plussanneet/

HAAMUILIJAT

Tervetuloa uudet ja vanhat! :wave:

Listaa päivittää: Ansku83

Listan lyhenteiden selitykset ja maaliskuun pinkan linkki etusivulla! =)

Plussarikasta huhtikuuta!

Camilla Kiitos! =)

Epa Voi ei! Voimia teille! :hug:

Pänä Vaikeeta on välillä ollu, tehny nii mahottomasti mieli polttaa! Mut oon onnistunu! :D Eli sillon 6.3. oli eka savuton päivä! Jeee! En olis uskonu et miulta kumminki se selkäranka löytyy! :D Nii ja mikäs kp siul on nyt menossa? =)

Alkaa vähän tuntua siltä et tää kierto oli tässä ja tätiä odotellaan kylään! Vaik kuin yritin ettei se tulis, mut kai se sit tulee jos on tullakseen! Omasta mielestäni ainaki nää kohdun kohdalla olleet kipuilut viittaisi tätiin, mut vielä nyt ei oo vuoto alkanu! Eilen lämpö dippas melkeen asteella, mut nyt se oli kuitenki taas 36,9. Saas nähä kui ämmän käy! Vielä on kumminkin sellane pienen pieni toivon pilke olemassa, vaikka tuo täti tuntuu nyt todennäköisemmältä! RKTT!!! :D Ei täs tuu ku hulluks! :laugh: Pitiköhä viel jotai muuta sanoo...no, unohin sen jos piti! :D Mut PLUSSAPUHURIT KAIKILLE!!!! :whistle::whistle::whistle:

Viimeksi muokattu:
Kopsaan jälleen: :ashamed:

Katsoin tulostetta labrakokeista ja ei siellä ollutkaan katsottu kilpirauhasen vasta-aineita. S-TSH oli 2.25mU/l eli hyvä, mutta muita arvoja ei ole tietääkseni katsottu. Tuo arvo lääkärin mukaan riittää kertomaan onko lisätutkimuksille tarvetta. Oireita on:
- Huono unen laatu, väsymys
- Heikkous, uupumus
- Aloitekyvyttömyys, alakuloisuus
- Hiusten lähtö
- Kiertohäiriöt (pcos selittää kyllä tämän)
- Ajatuksen hitaus, muistihäiriöt
- Turvotus (täytyy aina suihkussa suihkuttaa jalat jääkylmällä, varsinkin saunan jälkeen ja olokin on turvonnut)
- Ruokahalun muutokset, enimmäkseen ruokahaluttomuus
- Kuiva iho, hilseily
- Halukkuuden vähentyminen (pcos selittää myös tätä)
- Häiritsevä itkuherkkyys

Näitä oireita on siis ollut jo pitemmän aikaa ja haittaavat normaalia elämää. Normaalista arjesta selviytyminen on heikentynyt eli kotitöitä kasaantuu ja hyvänä päivänä saan hoidettua sen verran asioita kuin aikaisemmin tavallisena päivänä. Mielialaan tuo tietenkin heijastuu selvästi, sillä tunnen jatkuvasti huonommuutta ja riittämättömyyttä aikaansaamattomuuden takia. Myös tietynlaiset sosiaaliset tilanteet ovat alkaneet tuntua epämiellyttäviltä itkuherkkyyden ja välillä myös ihon hilseilyn vuoksi. Tietenkään en toivo kilpirauhashäiriön toteamista, mutta syy oireille täytyy saada, jotta niitä voitaisiin hoitaa pois. Näin en voi jatkaa, mutta en myöskään jaksaisi kynsin hampain taistella ääntäni kuuluville.

Epa Voi ei.. :( Pahoittelut! :hug:

Mg No eipä kuulosti kovin hääviltä nuo sun oireet..Ihme ettei ole kukaan ottanut asiakseen tutkia enemmän... : / Toivottavasti kuitenkin joku alkais pienellä painostuksella kattoo tarkemmin..

mangolle pidetään kovasti peukkuja, kuten myös Anskulle sekä sunflowerille! :D Koskas meinaatte testata?!?! :)

Lisey Heh, ihanaa että mies on mukana touhussa... :)

Tänne, ei mitään... :D Nää alkukierrot on niin typeriä,vallankin kun on ne rättipäivät vielä päällä... :rolleyes: No, ei se mitään, eiköhän nääkin tässä viikonlopun mittaan jo lopu.. :)

Mä täällä fiilistelen jo ens perjantaita, poika menee mun äidille ja me lähetään american car showhun kaveriporukan kanssa.. :D Voi olla että siinä muutama olutkin tulee otettua, noinkohan kävis et olis viimene kerta taas hetkeen että rimpsalle pääsee.. ;)
(huomaatteko kuinka mä tsemppaan itseäni että joo ihan varmasti se tärppää.. :laugh:)

Mutta oikein mukavaa perjantaita ja viikonloppua kaikille jo etukäteen! :)

MG: No kyllä meillä päin noista oireista jo tutkitaan mikä on vialla. Siitä en oo ihan varma meneekö tuo lapsettomuuden hoidon piikkiin vai yleisen terveydenhuollon. Veikkaisin että ainakin jälkimmäisestä sun pitäisi saada ihan perusverikokeet kun oireita on noinkin pahoja ja elämänlaatua huonontavia!!! Mee ihmeessä terveyskeskukseen ja otata ne perusarvot siellä jos ei ne lapsettomuuspolilla (oletan että siellä otettu labrat?)oo sen yhen viitearvon perusteella jaksanu otattaa enempiä arvoja:confused: Ei toi mun silmään oo tosiaankaan enää lapsettomuus"ongelma" vaan ihan terveysongelma. Toki sen hoito auttaa sitten molempiin...:p Tsemppiä, toivottavasti saisit asian pikaisesti etenemään:hug:

Maira > Ehkä joku älyäisi sen tutkimuslähetteen laittaa oirelistan kuultuaan. Kun kerron oireilevani, niin asia sivuutetaan täysin. :mad: Resurssejahan siinä säästetään, mutta voi kun se ongelmakin katoaisi maton alle lakaisemalla. :kieh:

Ruokahaluttomuus sitten iski taas ihan kunnolla. Inhottaa pelkkä ajatus syömisestä, mutta onneksi oli yksi appelsiini minkä sain syötyä. Pari mukillista kahvia tyhjään vatsaan kun ei ole hyvä idea. :D Eilen sain syötyä muutaman siivun täysruisleipää juustolla, yhden kanan koiven, puolikkaan jäävuorisalaatin ja pätkän kurkkua. Reissussa saan onneksi syötyä jostain syystä paremmin, mutta ensi viikko pelottaa jo valmiiksi. Pahinta tässä on se, että huonoina kausina paino pysyy samassa ja ruokahalun palatessa nousee. Ruokavalion monipuolisuus ja ravitsevuuskin on vähän niin ja näin, kun täytyy syödä mitä alas saa. Tätä ruokahalun maanis-depressiivisyyttä on nyt jatkunut jo 2½ vuotta, joten ei tämä voi ihan tervettä kehon omaa tasapainoilua olla.

Tulipas negatiivinen teksti. :ashamed: Pläjäytetään positiivisesti, että ihana viikonloppu on vielä edessä ja maanantaina pääsen tiiraamaan onko muniksissa tapahtunut toivottua edistystä. Lääkäri arvioi ovulaatiota pääsiäiselle ja siihen se luonnostaankin taitaisi asettua, joten positiivisella mielellä odotan mitä loppukierron aikana tapahtuu. :)

Moikka taas...:)

Minä olen viimeajat ollut erittäin epäaktiivinen lapsiasioiden kanssa ja pitänyt (erittäin tervetullutta) lomaa lapsettomuudesta ja lapsiajatuksista.
Olen itseasiassa päässyt niin pitkälle, että pelkkä ajatuskin raskaaksi tulemisesta tuntuu kummalliselta...
jopa ei toivotulta.

Toisaalta vaa´assa on painamassa tämä viiden vuoden turha yritys, joka on ollut 100 % nollatuloksinen. Tuo raskautumisen todennäköisyys ei ainakaan tällä tahdilla parane, kun ei seksiä harrasta kuin joskus ja jouluna eikä oikeastaan edes toivo tulevansa raskaaksi...

Ja jossain vaiheessa sen perheen kyllä haluaisin.. mutta juuri nyt... en. OUTOA. Miten sitä voi yhtäkkiä vuosien jälkeen muuttua ajatukset näin tyystin?
Kun on kaikkensa tehnyt turhaan, niin miten ihmeessä sitä oikein sitten voi yhtäkkiä huomata, ettei haluaisi enää edes yrittää?

Noh, mutta hoitoihin olemme menossa silti. Niistä ei ole takeita, enkä usko niiden auttavan, joten sama se on lähteä hoitoja yrittämään (kun vaan rahat riittää).

Ehkä sitä jossain vaiheessa sitten tulee raskaaksi tai on tulematta. Tällä hetkellä se tuntuu niin ihanan samantekevältä :)

Ensiviikolla on ensimmäisen (toisen ensimmäisen) ICSI-hoidon aloituskäynti ja luultavasti pääsen seuraavan kierron alusta sitten ehkäisemään raskautta e-pillereillä :) Enpä ainakaan tule hallitsemattomasti raskaaksi :D
Juhannusta edeltävällä viikolla on sitten punktio (toivottavasti tällä kertaa päästään sinne asti) ja sitten juhannus joko piinaillaan tai sitten ei. Riippuu kaikesta.
Mutta voi hyvin olla, että olen juhannuksena raskaana miettimässä, että kauanko se raskaus kestää..

Tässäpä tuli sitä omanapailua ...

Minä olen viimeksi kirjoittanut ketjuun 2 viikkoa sitten ja tämän väliajan pysytellyt tyystin poissa. Olen siis aivan ulkona kuvioista.
Nopealla vilkaisulla kuitenkin havaitsin, että tälle kuulle on saatu plussia joten

Lämpimät Onnittelut Plussanneille (jos teitä täällä vielä näkyy) :flower:

Liseylle oviksenmetsästysonnea ja tsemppiä puuhiin ;) On oikeasti tosi helpottava asia, ettei mies ahdistu/saa suorituspaineita vauvanteosta. Jossain vaiheessa meillä oli havaittavissa suorituspaineita, kun oikein tekemällä tehtiin... nyttemmin ne paineet on poistuneet ja vähentyneen seksuaalisen halukkuuteni myötä mies on ikionnellinen aina kun vain saa :D Ei tarvitse houkutella...
Plussatuulia :)

Ansku83
minulle voi laittaa tuonne litanian perään, että YritysVuosi 5. Pitää sellainenkin "merkkipäivä" päästä elämään. Siihen viralliseen päivään on vielä 2 viikkoa aikaa... mut se on niin vähästä kiinni, että voidaan jo puhua 5-vuoden yrityksestä.
Ai niin ja kiitos tosi ihanasta päivityksestä :) Se on kyllä herttainen pupuineen kaikkineen :)
NIIN ja tsemppiä piinailuun!! Toivottavasti piina päättyy onnellisesti :) Plussatuulia!

Mango86 Toivottavasti tosiaan väsymykset johtuu SIITÄ :) Plussatuulia sinullekin :)

macy gray kuulostaa kyllä aika huolestuttavalta tuo sinun tilanne. Jotenkin todella kummalliselta tuntuu, ettei asiaan ole puututtu kun kuitenkin oireet on olleet selviä. Toivottavasti asia selviää ja LOPPUU tuollaset oireet ja väsymykset!
Toisaalta voihan se olla tämä kevät, joka vielä pahentaa tilannetta.. Minulla tämä kevät on ollut aika vaikeaa aikaa. Toivottavasti olosi pian paranee ja ongelmat selviää. Jaksamista ja tsemppiä taisteluun omista oikeuksista :)

Maira sinulla onkin kivaa ohjelmaa tiedossa... :) Alkukierrot on siitä hyviä (kun jotain hyvää etsitään), että silloin voi ihan rauhassa tehdä mitä lystää, kun ei tarvi vielä miettiä ovista eikä tarvi vielä miettiä raskautta. Mukavaa alkukiertoa siis sinulle :)

Sunflower11 sinullako on siis jännät päivät? Huomenna testi?? OMG ! Tsemppiä :) Toivottavasti tulos on toivottu ja menkkajomotukset on jotain ihan muuta...

Epa_88: Voi itku :'( Olen niin pahoillani :hug:

mg: Onpa kurjia oireita :( Mulla ihan tavallinen terveyskeskuslääkäri määräsi kilpparikokeet (ja kaikki muutkin peruslabrat) kun mulla on vähän verenpaine koholla. Onpa kumma miten tuota yhtä verikoetta teillä siellä pihdataan :O Tosi inhottavaa toimintaa... Aliarvioidaan potilaan omia tuntemuksia törkeästi. Ja onhan se inhottavaa kun pitää aina olla itse vaatimassa kaikkea. Toivottavasti saisit kokeen otatettua vaikka sitten tk:n kautta, jos eivät polilla ymmärrä ottaa. Tsemppiä sinulle verikokeen tinkaamiseen :hug:

Maira: Kuulostaapa ihanalle tuo teidän ensi viikon perjantain suunnitelmat :) En ole noilla messuilla käynyt, mutta joskus käytiin kaveriporukalla aina MP-messuilla. Nyt ei ole tullut enää käytyä vuosiin, kun ei mulla ole ollut aikoihin itsellä enää pyörää. Ja siitä on kyllä aikaa kun olen päässyt viimeksi edes ajamaan kenenkään muunkaan pyörällä... Mutta on niin ihania muistoja niistä ajoista kun noilla messuilla aina käytiin =)

iloksi: Ihana kuulla sinusta =) Noin pitkän tien kulkeneena tulee varmasti eteen kaikenlaisia tunteita, ihan laidasta laitaan :hug: Minä NIIN toivon teille tulosta seuraavista hoidoista :heart:

).( Tätiä odotellaan kylään... Pitäs saapua huomenna normaalikierron mukaan, ellei Luget sitten viivästytä tätiä. Toivottavasti ei, koska turha tädin viipyminen vaan ärsyttää : / Niin ja kyllä mä vielä testasin tänä aamuna ihan varmuuden vuoksi, kun kerran tuli tilattua hölmöyspäissään nippu noita 10 herkkyisiä puikkotestejä mammaksista :ashamed: Ihan täysin puhdasta negaa näytti. Nyt siis dpo 14 ja herkkä testi aamupissasta näytti negaa, joten kyllä tämä on mielestäni nyt 100% varmaa, että tärppiä ei tästä kierrosta tule :( Mutta toiveikkaana odotan jo uutta kiertoa ja uusia mahdollisuuksia :rolleyes:

Oikein ihanaa viikonloppua teille kaikille kanssasisarille :heart:

Viimeksi muokattu:
Iloksi: Ihana taas kuulla sinusta! Joko on tiedossa koska hoidot alkaa? Toivon edelleen kovasti että tulet raskaaksi! Ja kiitos, huomenna tosiaan meinasin testata, en kyllä yhtään odota mitään suuria kun on vasta kp 25 (viime kierto oli sen 26) mutta katotaan :)

iloksi Mukava kuulla siustaki! =) En voi kun kuvitella miten turhauttavaa voi olla noin pitkä yritys täydellisellä nollatuloksella! Mutta nyt puhkun sinnekkin oikein paljon positiivista plussaista tuulta! Jos tämä kevät ja kesä tekisi sen pienen ihmeen teille! :heart: Ja kiitos tsempityksestä! =)

MG Voi tötterö sentään, en kyllä tajua miten se voi olla noin mahottoman vaikeeta lääkäreiltä kuunnella potilaan omia tuntemuksia! Näyttää moni lääkäri menevän periaatteella: "Mä olen lääkäri, kyllä mä tiedän mikä sua vaivaa!" Sit kun kysyy no mikä, ni tulee vaan jotain ympäri pyöreetä vastaukseks! Nimim. Kokemusta on tuosta lauseesta ihan oikeesti! Lääkäri tosiaan sanoi noin, kun olin aikanaan selvittämässä miun kiertohäiriöitä pillerien lopetuksen jälkeen. Kysyin sitten että: "No, kerrotko miullekki!" Lääkäri:"Se vika on siun korvien välissä!" Tokasin sille hetken järkytyksestä laannuttua:"Ai, sielläkö se kohtu ja munasarjat sijaitseekin, on tuo anatomia jääny näköjää miulta vähän huonolle opiskelulle sitte!" Sen jälkeen ei sille lääkärille tarttenu mennä ja taispa tuo jäädä 'virkavapaalle' joku hetki sen jälkeen! Eikä sitä oo kyl näkynykkää enää! Mutta, tämä tuskin siun oloa helpotti yhtään! Voimia ja tsemppiä!!! :heart: :heart:

Maira +omanapa: Testi tehty tänään aamulla....NEGA! : / Mutta, jos se täti ei ole tänne kurvaillut keskiviikkoon mennessä, uusinta testi! Lämpöjen perusteella se nyt on luultavammin varma et ovuloitu kuitenkin on! Aikaisemmin tuntui siltä et masis voittaa negojen jälkeen, mut nyt ne on vaan nostanut taistelutahtoa! :D Ja näihin kuviin, näihin tunnelmiin näin sanoen: Tädin orjat sorron yöstä nouskaa, maan ääriin kuuluu kutsumus! Tää on viimeinen taisto, rintamaamme yhtykää! Niin huomispäivän plussat, on siskot keskenään!....tai jotain! :D Mut kumminkin ISOT PLUSSAPUHURIT KAIKILLE!!! Sekä lämpöistä ja aurinkoista viikonloppua!!

muoks.: Päivitän listan kun saadaan seuraava sivu auki! :D

Viimeksi muokattu:
Iloksi: Tuo negatiivinen olotila raskautumiseen saattaa olla ihan alitajuntaista käänteispsygologiaa, jolla yrittää saada itsensä jo etukäteen torjumaan ajatuksen siitä, että pettyisi siihen ei toivottuun tulokseen. Itsessäni havaitsin samantyyppistä "oireilua" kun sisko tuli raskaaksi ja aluksi olin kateellinen ja katkera hänelle kun hän onnessaan eteni raskaudessaan ja itse tietenkin toivoi pääsevänsä nopeasti samaan tilaan. Jonkin ajan päästä aloin enemmissä määrin miettimään mitä kaikkea hyvää elämässäni tulee olemaan mikäli raskaus ei ala. Ja ajan myötä huomaan toitottavani siskollenikin koko ajan miten heillä tulee olemaan vaikeaa kun lapsi kesän lopulla syntyy ja mikä kaikki ei enää onnistu tai mitä ei pystyisi tekemään silloin. Huomautin jopa mahasta miten hänen olonsa näyttää raskaalta mahan takia ja miten olen iloinen kun ei itselläni sellaista vielä ole. Kuulostaa ilkeältä mutta näillä keinoilla olen saanut itseäni tsempattua sellaiseen olotilaan missä raskautumisen halu ei ole enää "pakkotila" vaan yritän tietoisesti "etsiä" siitä myös kaikkea mahdollista negatiivista. Myös hoitojen lykkääminen minulla oli varmaan tuota alitajuntaista torjumiskeinoa jos pettymys siitäkin taas tulee...Toivotan onnea taipaleellenne ja uskon vakaasti että tuo taival tulee päättymään onnellisesti vielä jonakin päivänä:heart:

Viimeksi muokattu:
Ansku83: Loistava asenne ja "lopetustunnelmat" sulla :D Plussatuulia!!! :heart:

Maira: Se on jo ihan sovittu homma, että tuohan on sitten viimeinen kerta pitkään aikaan kun pääset rimpsalle :D Mehän plussataan toukokuussa!!! :D

Kaikki viikonloppuna testaavat: Täällä sitten odotellaan viikonloppuna testikuvia tiirailtavaksi :D :popcorn: Plussatuulia!!! :heart:

Sisa78 Kiitos toivotuksista :heart: Tässä tosiaan on saanut käydä läpi kaikenlaisia tuntemuksia ja jatkuvasti tehdä sitä surutyötä. Surutyötä sen vuoksi, että joutuu luopumaan niistä monista oletuksista ja kuvitelmista mitä sitä elämästä oli. Monet haaveet ja unelmat on haudattu vuosien varrella, mutta tietysti tilalle on sitten tullut uusia (mutta aina vaan vähemmän kuin aiemmin). Monet itsestäänselvät asiat ovat muuttuneet epävarmoiksi ja osa mahdottomuuksiksi ajan saatossa.

Minä toivotan sinulle negasta huolimatta plussatuulia. Ei saa heittää kirvestä kaivoon vielä.. :)

Sunflower11 kiitos sinullekin toivotuksista :) Ja Hirmuiset plussatuulet sinnepäin huomiselle !! Täällähän saa jännittää :)

Ansku82 kiitos plussatuulista :) Ja toivotuksista:) Onnittelut sinulle varmistuneesta (ainakin lähestulkoon varmasta) oviksesta ja plussatuulia myös sinulle negasta huolimatta :) Voihan se elämä yllättää, etenkin kun oikealla asenteella on liikkeellä ;)

Jensar Kiitos sinulle sanoistasi :) Olen miettinyt paljon näitä olotiloja, koska niitä on entistä enemmän alkanut tulemaan tässä viimeisen vuoden aikana. Ensin ihan pieniä hetkiä, kun en ole osannut kuvitella tulevani raskaaksi ja nyt sitten viimeaikoina pidempiäkin jaksoja ilman mitään toivetta siitä raskautumisesta.
Olen miettinyt vauvakuumeen motiivejani ja miettinyt sitä, miksi haluan lapsia ja miksi se on niin tärkeää minulle.
Etenkin toivomisen alkutaipaleella ajattelin vain ja ainoastaan sitä, että kun jossain vaiheessa (lähiaikoina) tulen raskaaksi, niin mitä pitää ajatella etukäteen. Muutama vuosi meni eläen siitä ajatuksessa, että kohta tärppää ja kohta meitä on kolme.
Mitä pidemmälle tässä mennään ja mitä enemmän tuota ikää tulee, niin sitä enemmän huomaan nauttivani tästä helposta, hyvästä elämästä, joka minulla on.
Pelkään sitä, etten enää kykene luopumaan itsenäisyydestäni, vapaudestani, yöunistani ja monista muista pienistä itsestäänselvyyksistä, joita minulla nyt on.
Pelkään olevani jo liian itsekäs saamaan lapsia.

Tässä on jo useampi vuosi yritetty kaivaa niitä hyviä puolia lapsettomuudesta ja ottaa ilo irti vapaudesta. Tuttavapiirissäni olen ainut, jolla se "vapaus" enää on. Muilla on lapsia.
Olen todella onnellinen ja tyytyväinen elämääni näin. Kuitenkin tiedän, että jos lapsenteko nyt lopetetaan, tulen katumaan sitä loppuelämäni.

Jossain vaiheessa ystävieni lapset lentävät pesästä ja ystävilläni on taas aikaa minulle. Siinä vaiheessa lapsettomuus ei oikeastaan vaikuta enää mihinkään. Sitten alkaa seuraava kierros. Sitten ystävistäni tulee isovanhempia, jonka jälkeen oikeastaan loppuelämä menee taas kiinni lapsissa (toisilla enemmän, toisilla vähemmän).

Olen miettinyt myös sitä, että missä vaiheessa on liian myöhäistä saada niitä lapsia. Tällä hetkellä ystävien ja tuttavien lapset ovat pieniä. Jos lapsettomuus jatkuu vielä saman verran kuin tähän mennessä on aikaa mennyt, huomaan olevani yksin pienen lapsen kanssa. Muilla lapset ovat jo isoja, eskarilaisia, koululaisia ja aina vaan vähemmän ja vähemmän tarvitsevat vanhempien jatkuvaa läsnäoloa. Siinä vaiheessa ystävillä on enemmän aikaa.. ja siinä vaiheessa olemme taas tyystin erilaisissa elämäntilanteissa.

Tämäkin asia oikeastaan on sellainen, joka vaikuttaa siihen lapsensaamishalukkuuteen. En halua jäädä yksi.
Nyt olen yksi kaiken ulkopuolella, kun muilla on pienet lapset ja paljon puhuttavaa lapsista.

Lapsettomuus aiheuttaa paljon ristiriitaisia ajatuksia. Toisaalta iän puolesta lapsia ehtii vielä "tehdä" vaikka pari, jopa kolme, jos hoidot sattuvat tehoamaan, mutta sitten kaiken muun elämän puolesta...
en tiedä olenko jo myöhässä.

Kaiken hyvän lisäksi on sitten mies, joka toivoo omaa lasta. Jo miehen toiveen vuoksi en voi antaa periksi lapsettomuudelle. Pakko on yrittää. Ja sen lisäksi, että mies toivoo, olemme miehen vanhempien ainut toivo saada lapsenlapsia. Ja he toivovat lapsenlapsia todella paljon. Senkin vuoksi on pakko yrittää.
Oman sukuni puolelta ei ole hätää, sillä pikkusiskoni on jo perheen perustanut. Hän selvisi paljon lyhyemmällä yrittämisellä ja nyt perheeseen kuuluu jo kaksi lasta. Heillä perheen perustaminen venyi, koska mies ei ensin halunnut lapsia...

Toisaalta on todella helpottavaa olla haluamatta tulla raskaaksi. Toisaalta pelottaa sitten, että se haluamattomuus venyttää sitä raskaaksitulemista taas entisestään. Jossain vaiheessa kuitenkin minäkin haluaisin perheen. Hoito on alkamassa ja olen siihen lähdössä vaikkakin hyvin skeptisin ajatuksin. Olen kuitenkin valmis tekemään kaikkeni sen eteen, että joskus tulisin raskaaksi. Nyt yritän nauttia tästä haluamattomuudesta ja sen tuomasta helpotuksesta ahdistukseen niin kauan kuin se on vain mahdollista.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että halusin lasta tai en, niin jos joskus raskaudun, sopeudun siihen raskauteen ja ajatukseen vanhemmaksi tulemisesta sitten raskauden aikana ja lapsen synnyttyä.

...
Tämä meni nyt jauhannaksi taas, mutta tuntui hyvältä oikeastaan kirjoittaa asioita ulos. En tiedä kuinka paljon mahtoi mennä ohi aiheen ja mitä tulikaan kirjoitettua.

Kiitos sinulle Jensar ja muutkin rohkaisusta. Ehkä jonain päivänä tilanne on toisenlainen kuin nyt. Ehkä jonain päivänä pitkäaikainen haaveeni toteutuu. Siihen asti yritän opetella olemaan onnellinen siitä, mitä minulla nyt on :)

Mukavaa päivänjatkoa ja aurinkoista viikonloppua kaikille!

iloksi Kiitoksia jälleen! :heart: Hempattu ku meinasi ihan tippa tirahtaa linssiin kun luin tuota siun tekstiä! Siitä huokui kuitenkin se naisen vahvuus kantaa asioita! Moni mies (heitä yhtään väheksymättä) olisi jo luultavammin murtunut tuollaisen taakan alle monet kerrat! Mutta siun miehes näyttää olevan yhtä vahva kuin sinäkin! Päässä niin paljon sanoja, mutta niistä ei saa lausetta! Joten jätän tämän änkyttämisen tähän ja pistän nyt peukut pystyyn teille hoitoihin! d:heart:b

SiSa Kiitos ja samoin sinne! Jos niitä tuplaviivoja ei ilmesty nyt, niin toivottavasti sitten pääsette Mairan kanssa ensi kuussa kasvattelemaan massuja! d:heart:b

Iloksin kirjoituksista tosiaan kyllä huokuu sellainen ajan saatossa kasvanut ymmärrys ja elämänkatsomus lapsettomuutta kohtaan. Tuossa on meille kaikille esimerkkiä!! Vaikka itse olen kokenut oman tilanteeni ajoittain hyvinkin vaikeaksi, ei sitä tietenkään minään päivänä voisi verrata iloksin tilanteeseen tai muiden vastaavassa tilanteessa olevien. Silti huomaan monia asioita mitä itsekin olen jo ehtinyt tässä reilun vuoden mittaisessa yrityksessä miettimään. Tuo yksin jääminen kolahti ihan suoraan omaan tilanteeseen...ja oli yksi isoimmista syistä miksi itsellä oli niin kova kiire raskautua juurikin esim. siskon raskauduttua. Olen yllätyksekseni omassa lähipiirissä huomannut että lasten iällä ei loppujen lopuksi olekaan ollut ihan niin paljon merkitystä kun olin joskus luullut. Päin vastoin esim. matkustellessani olen pistänyt merkille että vastaan on tullut seurueita joissa jo teini-ikäisiä ja sitten ihan pieniä jotka sulassa sovussa leikkivät keskenään. Jopa niin että nuo teinit vahtaavat pikkuisia kun vanhemmat keskittyvät omiin asioihinsa ;) Sanoisin iloksille että älä missään nimessä pelkää että jäät yksin, niin ei tule käymään ainakaan lapsen iän kannalta. Toivottavasti olosi iloksi jatkuu samanlaisena tästäkin eteen päin ja kyllä se luonto yleensä hoitaa myös osansa vaikka kaikesta ei aina varmuutta etukäteen olisikaan.=)

ON: Hormoonit alkaa taas jotenkin vaikuttamaan epäsuotuisasti. On ihan väsähtänyt ja vetämätön olo ja sellainen lievä alakulo alkaa nostamaan päätään. Ihan hyvä silti huomata että nämä olot tulevat kierron myötä sykleittäin ja vaikka välillä ahdistaa todella paljon niin alkukierrosta se olo aina kuitenkin jotenkin helpottaa. Vasemmalla väärällä puolella vihloo ja jomottelee, muutama tuntemus ollut vain oikealla puolella. Toivottavasti tulee lyhyt kierto tai edes normaali 35pv|O

Viimeksi muokattu:
Pikapäivitys...anteeksi että tällä kertaavain tällainen!

Epa: Pakko oli sulle laittaa VOIMIA ja HALAUKSIA :hug:!!!!!!

Sunflower: Tsemppiä huomiselle :) Nyt plussat kehiin!!!!

Kaikille tsemppiä ja voimia!! :heart:

Anniala tervehtii taustalta!
Plussasin tossa 1.2. Ultrassa kävin heti seuraavalla viikolla, jotta saatiin raskauden kesto selville, oviksen myöhäsyydestä ja vähän epäselvyydestä johtuen. Olihan se sittenkin ollut ajallaan, päivän myöhässä. Joten ärveet oli 4+6 kun testasin.
Maaliskuun 24 pv, rv 12+1 oli rakenneultra. Siellä saimme kuulla, että pikkuinen oli nukahtanut ikiuneen 3 päivää aikaisemmin :(
Vasta seuraavana maanantaina päästiin kaavintaan, kun ei lähtenyt viikonlopun aikana itsekseen tulemaan. Siitä on nyt vajaa 3 viikkoa. Tuska ja suru on valtava! Ei tän näin pitänyt mennä... :(

Haluan toivottaa kaikille muille tsemppiä ja onnea.
Mut saa poistaa kokonaan. Palaan ehkä joskus, en tiedä. Nyt ei ainakaan ole mielessä yrittäminen. Aurinkoista kevättä ja kesää kaikille!

Iloksi Mukava kuulla sinusta! :)
Hiljaiseksi tuo sinun tekstisi vetää, kokemusta kun ei tuollaisesta ole, ei siihen oikein mitään osaa sanoa..Turha mun on täällä runoilla että tiedän miltä susta tuntuu, kun en voi tietää.. :(
On kuitenkin todella ihailtavaa kuinka sä vieläkin onnistut tuota pakkaa pitämään kasassa ja pienestä epäilyksestä huolimatta otat avoimesti kaiken vastaan, mm. hoidot..
Mä toivon, todellakin toivon, että te saisitte sen mitä haluatte. :hug:

Ansku Ei paha, vielähän sitä ehtii plussaamaan.. :D

Sunflowerin testi kuulumisia olen muuten sitten heti aamulla kärkkymässä, että paree inffota.. :D

SiSa No niin, huomenna sit vaan rättipäiville niin plussataan ens kuussa samoihin aikoihin! :D Mottomme olkoon: "failure is not an option", ihan muuten hemmetin hyvä huudella kun on toi kohtalo puuttunu juttuihin viime aikoina sopivasti... :p

anniala :hug: Pahoitteluni.. :(

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä