Huhtimammat-Mahtihummat 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anskuli79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Anskulilla päivät vaan vähenee...

Meillä ois tänään eka perhevalmennus, ja torstaina ois viimeinen lääkärineuvola. Viime yö menikin hyvin, ku ei särkeny käsiä... Ny kyl on sormet turrana...

Senora ja ihime rv 35

Tervehdys täältä muuttopuuhien keskeltä...eilen saatiin avaimet asunnolle ja oltiin siellä siivoomassa ja vietiin vähän tavaraakin jo sinne. Perjantaina muutetaan sitten virallisesti ja viedään loputkin tavarat sinne. =) Oon ollut aivan tohkeissani muutosta, mutta toisaalta tuntuu etten jaksais yhtään mitään kun yötkin on tosi vaikeita saada nukuttua...lonkka ja nivuset särkee yöllä ihan julmetusti ja heräilen niihin tunnin välein (alkuyöstä) ja vaihdan asentoa...sitten herään muuten vaan aamuyöstä asti ja katselen kelloa lähes puolen tunnin välein :-/ ja näin on ollut jo viikon ehkä kaksikin...tajuton väsymys vaivaa koko ajan. Noh, eipä tätä varmaan pitkään enää tarvitse kestää :) ...enintään vielä neljä viikkoa ;D

Neuvolassa terkkari (nyt olin toisella kuin yleensä) katsoi että vatsa olisi laskenut...olen sitä itsekin tässä katsellut että massuni malli on hieman muuttunut eikä mua ahdista enää yhtä paljoa...siis en enää joudu olemaan ihan suorassa istuma-asennossa eikä vauveli paina enää niin paljoa tuonne oikeaan kylkeen kuin ennen. :) Lisäksi mulla on ollut aika paljon vihlaisuja tuolla alhaalla...ja nyt on tuntunut hieman kuukautiskipumaisia tuntemuksia alavatsalla ja selän puolellakin välillä, että mahtaiskohan paikat alkaa valmistautumaan... ;) Sf-mitta on laskenut (viimeksi 33) 30,5 (tai sitten mittaajien ero vaikuttaa, muttei kai niin paljoa...) Pissa puhdas. Hb 133. RR 132/82. Painoa tullut taas lisää 1 kilo kahdessa viikossa. Vauva rt:ssa. Sykkeet oli taas korkeella mitattaessa, mutta kuuluu jo ihan asiaan meidän vaavin kohdalla. =)

Luin jo illalla juttujanne, mutta nyt en muista mitä piti kommentoida ja väsyttää taas niin että pakko mennä päikkäreille... Nyt pitää tämän muuton kanssa sen verran kiirettä, etten varmaan ehdi kovin usein kirjoittelemaan, mutta yritän silti joka päivä käydä lueskelemassa teidän kuulumisianne ja kirjoittelen sitten taas paremmalla ajalla.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille ja hyviä vointeja! =)

ellastiina rv 38

Piti tulla raportoimaan, että limatulppa on alkanut irtoamaan! Jännää! Voihan vielä mennä parikin viikkoa, mutta jotain kuitenkin on tapahtumassa. Neuvolassakin olin tänään ja kaikki ok. Vauva oli tosi aktiivinen ja väisteli aina kun yritettiin kuunnella sydänääniä (ne oli 150 paikkeilla). Painoa mulle oli taas tullut lisää jotain 600g/vko ja nyt on yhteensä tullut n. 9kg. Sf mitta ei ollut noussut ollenkaan, se on 29. RR 120/70.

Tsemppiä Ellastiinalle muuttohommiin. Ties vaikka muuttohommat käynnistäis synnytyksen. ;-)

-marianne rv37+0

Elastiinalle tsemppiä muuttopuuhiin...

pitäsköhä meidänki harkita pika muuttoa jos se vaik nopeuttas :) noh jospa toi meidän kevät siivous auttas samanlaisesti asiaan :)

Mulla on kans yö unet ihan harakoilla, alaselkä on kipee,lonkat särkee ja jumittaa ja kylkee ei voi kääntää ilman et on 100%:sti hereillä. Sit päiväl on ku elävä kuollut, pää on sekasin ja väsyttää joka käänteessä... liki joka pv on sit tullu nukuttua 1-3 tuntia mikä sekään ei hyvä yö unia ajatellen... mut pakko vaan nukkua jossai välissä kun siihen tilaisuus... kun minä en voi nukkua päivälläkään ennen kun mies kotona lapsien takia... tänään oli tarkotus nukkua pienet unet pikku ukon kans ennen ku isommat tuli koulusta mut ei toi pikku ukko halunnu nukkuu...

Tänään on koskenu ihan ihmeellisesti ylämahaan, on todella kipeetä... enkä osaa selittää sitä kipua kun se ei ole pistävää eikä vihlovaa muta tekee todella kipeää :( voihan se olla että kun vauva kuitenkin jo niin iso että se varpaillaan tms jotenkin muljauttaa ylämasua... en tiiä aiemmin en muista et ois tällasta ollu...

mutta nyt poistuttava takavasemmalle alkaa tää istuminen käydä selän päälle...

mukavaa päivänjatkoa...

Anskuli 38+3

Olipas kiva nähdä muidenkin kuulumisia, kun omia :D
Saas nähdä kuka oikeesti pääsee tosi toimiin ekana. Mariannellakin rupee aika lupaavalta kuullostaan. Onkohan sannasesta tullut jo äiti?!

Täällä voidaan ihan paksusti. Neste kerääntyy hurjaa vauhtia. KOhta ei kengät mee jalkaa vaikka olen löysännyt niitä jo monesti... Sormet on kans tosi kipeet.... :( Painoa tullut 20kg yhteensä, WOW! Millasta tuli vain 12kg ja lähti saman tein pois. Saas nähdä miten nyt käy, aion kyllä laihduttaa imetyksen loputtua, vaikka tuo 20kg olis nlähtenyt pois, niin vielä 10kg lisää siihen. Sitten olis ehkä sopivan kokoinen, muttei vieläkään anorektikko :) Meikäläiseltä meinaa tätä massaa löytyy :)
No huomena taas neuvola... palataan sillon asiaan ;)

Ellastiinalle mukavaa muuttoa... Älähän rasita ittees liikaa...
Mariannella jännät paikat... Saas nähdä kiilaatko ekaks synnärille meistä huhtikuisista...
Voi noita Anskulin kipuiluja... Jospa ne pian loppuis...

Eka ja ainoa perhevalmennuskerta ohi... Käytiin läpi imetystä, synnytystä, muutama sananen baby bluesista ja hormooniheittelyistä... Tais olla yli sentin paksunen nippu monistetta jonka neuvolantäti jakoi luettavaksi. Lopuksi katottiin aika siisti versio synnytyksestä. Sit kertoi, että Oysissa voi käydä tutustumassa synnytysosastoon ihan omaan tahtiin.

Mun oli ihan pakko tulla vielä lukemaan teidän kuulumiset ;)
Voi että kun Mariannella kuulostaa tosi hyvältä tuo tilanne...saas tosiaan nähdä, että oletko meistä ensimmäisenä synnärillä ja pikkuinen nyytti kainalossa =)

Samoin jännäilen Anskulia, että koskas tulee lähtö :) Eiköhän se kevätsiivouskin aja samaa asiaa ;) ja tiedä vaikka siitä sitten lähtis syntymään... Koitahan kestää kipuilujen keskellä vielä vähän aikaa!

Ettei vaan olis Sannasesta jo tullut äiti, kun ei oo vähään aikaan mitään kuulunut... :)

Senorallakin ollut jo perhevalmennusta... Kyllä sieltä aika lailla saa hyvää tietoa ja tuo on hienoa että monisteitakin jakavat :) ...kun meillä ei ainakaan jaettu ja sitten sitä tietoa tuli kyllä tulvimalla ja ainakin toi mun mies oli hieman pyörryksissä siitä kaikesta, kun kaikki oli niin uutta sille.

Jepa, älä turhaan murehdi painoasi...eipä tuo ole paljoa ja äkkiähän ne kilot sitten pois karisevat, kun kahden kanssa päivät puuhaat =) ja vielä jos saadaan hienot kesäkelit niin vaunulenkit ja muu liikunta varmasti auttavat ne karistamaan pois. Itse en viitsi enää koko painosta stressata, kun varmasti tippuu pois...ainakin sitten imetyksen jälkeen alkaa laihdutus täälläkin :)

Kiitos tsemppauksista! Eiköhän tämä muutto tästä luonnistu ja itse toimin nyt enemmänkin työnjohtajana, kun en tahdo enää pystyä edes kunnolla vatsan kanssa kumartelemaan ;) kun se on tiellä koko ajan. :D Siellä sitten vähän siivoilen ja järjestelen paikkoja pikkuhiljaa...saas nähdä viedäänkö huomennakin yksi satsi tavaraa jo aamusta, kun mies menee isänsä kanssa saunaremppaa ym. suunnittelemaan :) Aikovat laittaa lauteet uusiksi, kun ovat jo sen verran kuluneet ja vähän hassun malliset siihen saunan tilavuuteen nähden niin meinaavat rakentaa vähän isommat ja paremman malliset lauteet ym. Ovat tuollaisia remppaajia nuo miehen suvun miehet ;D

Neuvolan terkkari pelotteli, että saattaahan olla että käynnistyy piankin ja mulle tuli sellainen olo että pakko saada asiat järjestykseen...niinpä pakkasin nyt sairaalakassin valmiiksi, mutta vielä on tarkistettava että kaikki on varmasti mukana. =) Muutonkin ajan meinaan kuljettaa tuota kassia autossa mukana jos kuitenkin jotain alkaa tapahtumaan, vaikka en kyllä usko... :)

Íllalla viel pyöri ajatukset siinä valmennuksessa... Mitä ny pikaisesti selasin niitä annettuja papruja, niin paljo oli netistä tulostettua... Onneks näkyi osoitteet.. Aattelin kerätä ne nettiosoitteet yhteen ja käydä muutenki niillä sivuilla joista tekstit poimittu. Jos kiinnostusta nii laitan linkit tännekki...

Aamukahvia tässä juodaan. Meillä on tarkoitus lähtee pilkille päiväksi. Tehdään eväät ja teet pulloon ja otetaan mukaan makkaraa ja halot ja päivän päälle paistetaan makkaraa.

Huomenta!

Tiedustelisin miten teidän vauvelit liikkuu? Mulla 33+6 ja on melko hiljaista suurimmaksi osaksi aikaa. Yleensä silloin pientä muljuamista, kun syön ja iltaisin kans vähän. Ei kuitenkaan voi verrata aiempaan jumppailuun. Onko niin, että vauvalla ei vaan ole tilaa kääntyillä ja potkia?

Meidän vauva on ollut jo monta viikkoa raivotarjonnassa ja pylly pympsöttää tuossa keskellä edessä.

Voikaahan hyvin!

RvaHoo liikkeet vähenee selvästi loppuajalla... ihan paras tapa seurata masukin liikkeitä on se että katsot sen aktiivisimman ajan milloin vauva liikkuu ja menet sängylle kyljelleen ja tunnin ajan tarkkailet vauvan liikkeitä... tuntiin pitäisi tulla ainakin 10 liikettä... jos jää epävarmaksi olo niin toinen tunti perään ja sama laskenta... jos vauvan liikkeet jää selkeästi alle 10 tunnin aikana niin kannattaa käydä nla terkal tms tarkastuttaa sydän äänet... tällaiset ohjeet minä sain nla:sta...

Senoralla mukava päivä tiedossa :) minäkin voisin lähteä... en ole päässy pilkille pariin talveen :( Lapsesta asti se on elämään kuulunut, kun isä oli ahkera kalamies ja siinä me aina mukana kulettiin :) ollaan pyritty joka talvi viemään lapsetkin pilkille, mutta viime talvena se jäi... jos tänä talvena edes kerran kerkeis... parin viikon päästä olis kyl vuokran antajan tms järkkäämä talvipäivä tapahtuma mis olis pilkkikisaa ym ym. mutta tiiä pääseekö sinne kun ei ny toi kaveri oo ottanu onkeen tullakseen ;) Täällä tuli eilen ihan tuhottomasti lunta... Oli talvisemman näköstä ku oikeestaan koko talvena :D nyt ku pitäs kevään jo tulla ni tänne vaan puskee uutta lunta... on nää maaliman kirjat jo ihan sekasin ;)

Huomenna olis nla kai sinne joutuu vielä raahaamaan itsensä kun tämä kaveri ei ota tullakseen :)

Karvanen kaveri ahtautu tietokone pöydän alle makaamaan jalkoihin... tuli turvaan ku pikku mies ei meinaa antaa sen nukkua rauhassa, reppana ku taas yön valvonu :)

mut nyt aamupuuron tekoon ku on toi oma aamupala ja pikku ukon aamupala viel syömättä... koulukkaat tuli syötettyä ja laitettua kouluun :)

mukavaa päivän jatkoa...

Anskuli ja TAhvoTiinuli 38+4

Anskuli, mullakin on huomenna neuvola. Ties vaikka törmätään siellä. Tai ehkä ollaan jo tietämättämme törmättykin... =)

Joo, tänne tosiaan tuli eilen taas uusi annos lunta. On oikein kauniin talvista, puutkin valkoisena. Kuin suoraan jostain postikortista.

Tänne ei sen kummempia. Vauvan liikkeet on kyllä ehkä jonkin verran vähentyneet. Tai päivästä on jäänyt ainakin yksi liikkumisjakso pois. Mutta sitten kun alkaa liikkua, niin liikkuu ihan kunnolla, ettei tarvitse erikseen laskea.

Jaaha, turvottaa sen verran, että voisi lähteä pikku kävelylenkille.

Mukavaa päivää!

Riikka 38+3

Terkut neuvolasta. Kaikki ok (RR, pissa yms.) Painoa tullut taas 1500g/viikko. En todellakaan ymmärrä miten toi paino noin rajusti nousee, vaikka en ole mitää muuttanut. Liikun samalla tavalla, kun ennen ym. Osa on ainakin niitä nesteitä, kun sormet ei meinaa taipua ja kenkiä saa löysätä... täytyy varmaan kokeilla syödä ananasta tai mansikkaa, pitäis vähentää turvotusta? Sf-mitta 32.5 ihan keskikäyrällä mennään tai välillä hippasen keskikäyrän yli. Millasta mentiin koko ajan alakäyrillä, joten saas nähdä minkä kokoinen tää väkkärä oikein on :P

Missäs anskuli ja riikka asuu, kun talvimaisemista saa nauttia. Täällä ei taida uskalla pilkille lähteä, kun jäät niin heikkoja... Muutenkin talvitouhut on jäänyt tänä talvena tosi vähille, vähäisten lumien ja pakkasten takia. Sais jo aurinko paistaa ja lumet sulaa ja ilma lämmetä. Olen kevät ihminen :D

Taas pikaiseen tulin täällä käymään...pakkaamiset jatkuu hetken päästä, välillä vaan pitää huilia että jaksaa. :) Mies on iltavuorossa ja aamupäivä meni uudella asunnolla...keittiöremppaa ollaan aloiteltu ja yritetään saada valmiiksi ennen muuttoa. Eipä tässä paljoa yhteistä aikaa jää vietettäväksi, kun mies remppaa ja mä siivoan minkä pystyn/ehdin... :-/ No, ehtiihän sitä tuossa pääsiäisenä sitten näkemään kun miehellä on pitkä vapaa. :D

Tänään tuntui taas vähän vatsassa kun vaatekaappeja pesin valmiiksi...saadaan sitten laittaa suoraan vaatteet kaappiin. :) Nyt on sitten supistellut välillä mutta ei kivuliaasti...illalla tuli muutama kipeäkin. Vauva liikkuu edelleenkin tosi paljon ja jumpsuttelee tuohon ylävatsalle ja kylkeen...nyt on alkanut myös mönkimään pää edellä ihan tuonne haaroväliin ja välillä se tuntuu aika ikävältä! =) Mulla on alkanut tulemaan sellaista pahoinvointia niin kuin alkuraskaudessakin oli, ainakin iltaisin tulee helposti...saattaa kyllä johtua siitäkin etten saa öisin nukuttua...tänä aamuna heräsin taas jo kuudelta ja nukkumaankin päästiin vasta puoli yhden maissa ja siinä vielä heräilin varmaankin 3-4 kertaan... :-/

Mutta nyt täytyy mennä laittamaan pyykit kuivumaan ja sitten taas pakkauspuuhiin...

Mukavaa viikon jatkoa ja voikaahan hyvin!

ellastiina rv 38+1

Iltaa Mammat =)

Pitkästä aikaa maltan kirjoitellakin.
Yksi ilta kirjoitin pitkän pätkän ja sitten nämä sivut eivät suostuneet lähettämään tekstiä, turhauduin kun meni koko teksti ihan hukkaan ja aattelin että toiste sitte =)

Muuttointoa Ellastiinalle, on kyllä varmaan ihana päästä uuteen kotiin!!=)
Mullakin on pahoinvointia, ajattelin jo että onko mahatautia, mutta voipi olla raskaudestakin johtuvaa. Sellainen etova olo koko ajan ja tosi usein pitää haukata jotain pientä.
Mulla on ollut aika paljon supistuksia, öisin aika napsakoitakin. Vauva on jo alhaalla, mutta viimeksi nla-lääkärissä tutkittiin ja paikat on edelleen kiinni. Kohdunsuu on ollut pehmeä jo viikolta 28 tai 29 asti.
Nyt on parina päivänä tullut vähän limaista, veristä vuotoa. Tosi tosi vähän, mutta lienee sekin merkki jostain....

Onkos teillä miehet jo hermona/tutkalla lähestyvän synnytyksen takia?
Mun ei tarvi kun vähän huokaista, niin mies on jo kaasuttamassa synnärille=)

Kaikki olis jo neitiä varten valmiina, joten tulkoon kun on valmis=)
Vähän reilu neljä viikkoa olis vielä jäljellä.
Mies kyllä sanoi, että hänellä on sellanen tunne, ettei mennä laskettuun aikaan asti.
Saas nähä =)
Ja saas nähä kuka ekana poksahtaa. Sannanen on tainnut jo pienet potkunyrkkeilijänsä saada=)
Hyvät voinnit kaikille odotuksen loppumetreille

Hupsis, 35+4

Hupsista, ettei vaan olis limatulppa tai sen osia tuo limainen/verinenvuoto?!

Hih, pitäis pistää vedonlyönti pystyyn, että kuka saa ekana asukin rinnalleen ;)
Mä veikkaan, että sannanen on saanut pojut jo maailmaan (!).
Seuraava vois olla sitten "yllättäjä" se vois hyvin olla ellastiina, kun siellä muuttostressi käynnissä. Sitten vois olla anskuli :)
No joo se siitä arvailusta ;) Jos menisin vaikka telkkaria katsoon :D

Terveiset myös neuvolasta, paino oli pysynyt samoissa, sf-mitta 31 ja kaikki ok. Terkka arveli, että syntyy ennen la:ta ja arveli myös, että nopeesti syntyy..mutta saapa nähdä pitääkö arviot sitten paikkansa. Vkonloppuna supisteli jo mukavasti ja tänään myös, mutta ei kipeästi...hyvä kuitenkin että ees jotain tapahtuu.

Ellastiinalle jaksamisia muuttopuuhiin :)

Meillä mies toivoo, että ei syntyisi vielä..kun sillä on aika kiirettä töiden kanssa.

Huomenna mennään ostoksille ja torstaille suunnittelin suursiivousta :)

maruska rv 38+1

Ehdinpäs tänne vielä piipahtamaan...tämän päivän pakkaamiset on nyt pakattu kun en jaksa enää.

Heh Jepa...enpä usko että tää mamma vielä vähään aikaan poksahtaa ;) ja mä veikkaan että se on anskuli tai marianne...tai sitten just hupsista, jolla tosiaan taitaa olla sitä limatulppaa tullut... :) mutta jotenkin on sellainen tunne sannasesta että siellä vois olla pojat jo masun ulkopuolella, joten kuulumisia täällä odotellaan kovasti!! =)

Juu, limatulpan irtoilua minäkin vuodon syyksi veikkailen.
Mulla on seuraava neuvola vasta yli viikon päästä. Esikoisesta en limatulpan irtoamista huomannut.

Musta tämä maha on jo aika alhaalla. Hengitys on helpompaa kuin joku aika sitten, ja närästys on myös kadonnut.
Sf mitta oli viimeksi 32, sitä ennen 31, mutta mittaaja oli eri.
Inhottava painontunne alavatsassa on lisääntynyt, joten taitaa vauveli asettua lähtökuoppiinsa siellä =)

Olen ajatellut kanssa tehdä suursiivouksen, menee kyllä varmaan ensi viikolle.

Taidan mennä kävelyllä koiran kanssa, esikoinen käyttikin jo toisen koiruuden.

Päivänjatkoja Mammat =)

hupsis, 35+5

Ellastiina, luulen kyllä että vedät "ässät hihasta" ja oot synnärillä nopeammin, kun uskot. Oon vakuuttunut, että muutto saa sen aikaiseksi ;) Pitäähän sitä yllättäjää veikata ;)

Juu, täällä tuli kans aamulla pieniä palasia limatulpasta. Millasta, kun tuo limatulppa tuli kokonaan lauantai-aamuna(?), niin Milla oli maailmassa tiistai-aamupäivästä. Saattahan siinä mennä jopa 2vkoa, kun limatulppa on lähtenyt ja lapsi on maailmassa. Kovin yksilöllistä on. Mutta lupaavaa enteilyä tulevalta :D Saas nähdä uskaltaako sitä ostaa tänään kaupasta karitsaa/lammasta pääsiäiseksi. Jotenkin tuntuu, että jos varaa kovasti herkkuja, niin synnärillä tosiaan ollaan. Tuskin tuo mies lammasta yms. täällä itekseen laittelee :)
Jokos olette miettinyt valmiiksi sitä, että koska isi aloittaa isyysloman? Meillä edelleen ajatuksena, että aloittaisi, kun tullaan synnäriltä kotiin. Millan kohdalla olin melkein viikon sairaalassa ja loma olisi mennyt "hukkaan", kun kuitenkin kotona sitä apua tarvii, ei niinkään sairaalassa. Paitsi tietenkin itse H-hetkenä!
No nyt taidan mennä takas siivoamaan, kun kerran aloitinkin! Huomiseksi jää sitten vaan ruokakaupassa käynti, jos sinne pääsis heti aamusta, niin välttyis ruuhkalta!?

Päivää!

Täältä Suomen Ateenastahan minä ja anskuli kirjoitellaan. Uskalsin "paljastaa" sen, luotan siihen että tämä on sen verran iso pitäjä ettei meitä tunnisteta. =)

Käväisin aamusella neuvolassakin. Painoa tullut reilu kilo viikossa (hirveä turvotus päällä), verenpaine ok, pissa puhdas. Sf-mitta jo kolmatta viikkoa sama eli 34 cm, mahanympärys sen sijaan kasvanut 3 cm viikossa. Vauvan pää edelleen aika ylhäällä, ei siis vieläkään laskeutunut. Ensi viikolla onkin normaalin neuvolan jälkeen ryhmä, johon tulee muitakin ensisynnyttäjiä tästä lähinurkilta, joilla on la samoihin aikoihin. Kuulostaa kivalta, ehkä sieltä löytyy uusia ystäviä.

No niin, täällähän kuulostaa monella olevan synnytys jo ovella... Vaikea mennä veikkailemaan seuraavaa poksujaa (sannasella taitaa olla jo pojat maailmassa). Joku "musta hevonen" voi hyvinkin yllättää ja kiilata ohi. =) Toisella palstalla yksi huhtivauva oli syntynyt kotiin. Ambulanssimiehet ja kätilö sentään ehtivät paikalle. Kaikki meni kuitenkin hienosti, äiti ja vauva voivat hyvin.

Ellastiinalle tsemppiä muuttopuuhiin!

Riikka 38+4

Heipä hei...

nla kuulumisia täältäkin painoa oli kehkeytyny ihan mukavasti lisää mut laitettiin turvotuksen piikkiin... mulla kun ekaa kertaa ny parin viikon sisään kertyny sitä ihmeellisesti :( RR 127/82, pissa puhdas, kohdunpohjan korkeus 36,5 eli yläkäyrällä mennään, lapsvettä edelleen normaalisti, vauvan syke pomppi tasaseen 140 tietämillä mut oli niin karkulais päällä et käväs jopa 168 :) kaveri mukavasti laskeutunu, joten olisi jo valmis tulemaan ku vaan potkun sais ;) seuraavan ajan viel anto kuun vikalle päivälle ihan sille varalle jos kaveri päättääkin jäädä yliaikaiseks... mitä toivon mukaan ei tee...

Oli kyl niin ihana käydä kävellen neuvolas kun tääl nyt vuorostaan lumisateiden jälkeen niin ihanan keväinen ilma :) Aurinko paistaa niin ihanasti... tosin muute se kävely ei niin hyvää tehny ku joka paikkaa alko kolottaa ja supistellaki alko ku eka oli härkitty kaveria masun läpie ja sit viel kävelyy päälle lisä rääkkinä...

Minä tässä taas jännään miten kauan mahtaa lapsilla kotiin tulo... Poika meni neitiä vastaan ku pääs himpun aiemmin koulusta ni en epäile yhtään jos on äkäsellä päällä ku tulee... neidillä oli menny maks 5 min matkaan puol tuntia ku oli unohtunu leikkimään vaik ties et toinen odottaa... nyt oli poika sit tytskyn saanu käsiisä... eli ny on menny n 45 min siitä ku tyttö pääs eikä ne oo ees viel puoles välis matkaa... Aaaargh... ottakaamme huomioon että kun itse hain tytön ni me käveltiin koululta kotiin maks puol tuntia... Kyl täs vaaditaan jo odottajalta hyviä hermoja... parhaimmillaan tytön koulumatka on kestäny 2.5 h... et semmosta... kyl mun pitää oikeesti toivoo et kun lähtö tulee joko lapset on koulus et mies kerkee ne hakeen pois tai on ottamas vastaan niit kotona tai et lapset on jo kotona, mul ei tuolla tahilla ainakaa oo aikaa oottaa ja ku tytön reitit on välil muuta ku sais olla... oi voi voi, mitenkähä sais lapsen pieneen päähän et suoraan kotiin ja ei jäädä leikkimään matkan varrelle...

Noh pitänee keittää teetä ja purasta jotain odotellessa :) jaksaa paremmin odottaa ;)

Aurinkoista kevätpäivää

Anskuli ja TahvoTiinuli 38+5

raportoin minäkin nla-kuulumisia; ilokseni asukki oli pää alaspäin, eli viikon takaisesta oli kääntynyt, itse en kyllä kääntymistä ole huomannut, mutta oletin olevan "oikein päin", kylkiluiden alla tuntuu möykky, joka liian iso pääksi. Ja tarjonta tarkistettiin ihan ultralla, eli ei pelkkään käsikopeloon luotettu. Muutenkin kaikki ihan hyvin, sf-mitta 35. Ensi viikolla käyn äitipolilla jo aiemmin sovitun mukaisesti tarkistamassa tarjontaa. Neuvolaan sain ajan vasta 3.4. eli sitten on jo la nurkan takana.

heippa mammat

olikin taas ehtinyt tekstiä tulla :) voi kun jaksaisi itsekkin olla edelleen aktiivinen, mutta jostain syystämusta on tullut hirveen laiska kirjoittamaan mitään..

mä oon aloittanu iltalenkkeilyt -tosi lenkkeilyä ;) kierrän meidän tonttia aina pari tuntia illan pimennyttyä, niin ettei naapurit näe ;) koirat tosin on aika ihmeissään, pistäisivät mut varmaan pöpilään jos osaisivat ;D
mutta kun lähden lenkille oikein tuonne "kylälle" niin aina tulee melkein paniikki kun rupeaa sattumaan mahaan että kuinka tästä pääsee kotiin.
kun tuota omaa pihaa kiertää niin voi aina istahtaa tarpeen vaatiessa terassille jos hirmuisesti sattuu, mutta yleensä ei tarvitse, kun pelkkä tieto että tuoli on lähellä, auttaa :)
oon noilla "lenkeillä" saanut jo muutamia supistuksia aikaseksi! ..mutta vain muutamia illassa, mutta josko ne siitä pikkuhiljaa, toiveikkaana ainakin olen :)

jotain tuossa oli puhetta liikkeistä, mä ihmettelin tuossa kun poitsu oli tuossa pitkään todella paljon rauhallisempi kuin mitä on ollut muutoin raskauden aikana, mutta ajattelin sitten vain että kaitpa siltä on tila loppunut kun ei enää niin kauheasti liiku.. mutta nyt se on aloittanu taas. entistä vilkkaapana... vaikka tilaa ei olis niin se väkisin viuhtoo menemään.. auts ;)

hih, mä tuossa herkuttelin "terveellisesti" ;) kun suklaan syöntiä pitäisi rajoittaa niin laitoin sitten itselleni mandariinia ja persikoita..kera vanilja kastikkeen SEKÄ kermavaahdon ;) ..että semmoinen terveellinen välipala.. ;)

oikein ihanaa pääsiäistä kaikille huhtimammoille!!!! ja toivotaan että pian saadaan vauvauutisia!! :D

tohippi

Iltaa Mammat!

Onnittelut IceAgelle!
Uutisia minunkin taholtani. Saatiin maha-asukki käännettyä tänään, toinen ulkokäännös-yritys siis kannatti, vaikka alunperin oli ajateltu ettei toista yritystä edes annettaisi tehdä. Olikin lekurit ote ihan erilainen kun viime kerralla. Itse käännökseen meni varmaan puoli minuuttia, niin sutjakasti se kävi. Toimenpide tietty vähän jännittävä, mutta ei sitä kivuliaaksi voi sanoa, mitä nyt vatsanahka voi jäädä pahasti sormien väliin puristuksiin käännöksen yhteydessä. Sanoisin pikemminkin että hermoja vaativa toimenpide, että luottaa siihen että kaikki menee hyvin. Eli nyt meidän listalla kaikki vaavit ovat sitten pääkkötarjonnassa, ainaskin toistaiseksi:) Pääsen mäkin haaveilemaan alatiesynnytyksestä:)

OIkein mukavaa odotusta meille kaikille!

t. Boogie
37 + 3

Laitan vielä tuoreimman listan tähän meille muistin virkistykseksi:)

28.3.2008 anskuli79, 28v, neljäs lapsi, K-SKS
29.3.2008 Riikka, 29v, esikoinen, K-SKS
31.3.2008 maruska, 29v, pikkukakkonen,
31.3.2008 ellastiina, 26v, esikoinen, K-HKS
4.4.2008 iceage, 33v, viides, TYKS
6.4 2008 Loviisa-74, 33v, esikoinen, P-KKS
6.4.2008 Boogie74, 33v, esikoinen, kättäri
7.4.2008 *marianne78, 29v, pikkukakkonen, VKS
7.4.2008 Tohippi, 26v, esikoinen, VKS
7.4.2008, lucia1, 26v esikoinen,
7.4.2008 Sannanen, 22v, esikoiset, kättäri
8.4.2008 Jepa1, 24v, pikkukakkonen, TAYS