Hui hitto kun äsken pelästyin :( nyt vinkkejä millä muistatte syödä lämpimällä ilmalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minka"

Vieras
Vein vauvaamme 2 kk nukkumaan ja puolessavälissä rappusia alkoi pyörryttää niin pahasti, että olin ihan varma että kohta pimenee kokonaan. Jotenkin selvisin yläkertaan makuuhuoneeseen ja sain vauvan pinnasänkyyn turvallisesti. Itkettää ajatus mitä olisi voinut käydä ja sydän takoo tuhatta ja sataa.

Syynä lienee se, että tänään on ollut todella hiostava päivä ja tajusin vasta nyt, että olen syönyt aamupalan 9-10 aikoihin ja päivällä yhden jäätelön. Juonut olen kyllä mutta jotenkin päivä mennyt taas niin etten ole muistanut syödä enempää kun olen kaksin vauvan kanssa kotona. Juoda olen kyllä muistanut mutta vauva täysimetyksellä niin sekin varmaan lisää sitä, että tulee heikko olo kun ei syö säännöllisesti. Nyt kyllä hain muutaman jogurtin ja ne syön kunhan vähän lämpeevät.

En tiedä auttoiko tämä säikäytys muistamaan taas hetkeksi syömisen, toivottavasti. Mutta millä ihmeellä muistatte syödä jos olette yksin kotona? Minulla aina ollut sama ongelma, että syöminen vain unohtuu jos olen yksin.

Mulle tuli tuollaisia unohduksia kun tein koulun lopputyötä. Joskus huomasin kuuden aikaan illalla että en ole syönyt koko päivänä mitään. Kai se oli sitä työn imua.

Mä olin ennen samanlainen, mutta nyt lapset on jo niin isoja ja heillä on tietty ruokarytmi, niin tulee itsekin yleensä syötyä samalla. Siis ainakin aamupala, lounas ja päivällinen.
Lapset syö lisäks tietysti välipalan ja iltapalan..
Jos joskus sattuu niin harvinainen päivä että oon yksikseni, niin helposti syön sit vaan aamulla ja illalla huomaan että onppa huono olo nälästä.

Mulla kävi samoin kun olin vauvan kans kesällä kotona. Laihduin 6 viikossa melkein 20 kg (vauvakilot+turvotukset+vähän ylimääräistä). No parin kuukauden päästä jouduinkin sairaalaan ja sappileikkaukseen... Oli myrkyt vissiin lähteny kiertämään :/ maksa-arvot perseellään jne.

Jep, nestetasapainot nyt järjestykseen ja suolukkaa rinnan alle!!! Helteellä varsinkin täytyy muistaa syödä suolaista, sillä runsaan vedenjuonnin (ja sinulla myös imetyksen) sekä hikoilyn myötä suolaa poistuu pian liiaksi.

Mulla melkein sama homma tässä yks yö. Olin imettänyt vauvaa parin tunnin aikana 3 tai 4 kertaa, (joo kaksi viikkoinen esikoinen kyseessä, joten imetystä vielä harjoitellaan ja taitaapa olla vielä joku tiheän imun kausikin) no unohdin sitten juoda mitään ja pyörtyä meinasin, onneksi mies oli paikalla ja toi mulle äkkiä mehua!

Muistakaa juoda paljon, varsinkin imettäjät! :)