Huippujuoksijatar Nikola: ”Töitä tehdään, että meillä olisi hyvännäköinen takapuoli. Minua ei haittaa yhtään, että se näkyy kuvissa. Me ei valiteta”

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras

”Takapuoleni on nähnyt koko Tšekin kansa”​

Nikola Bendová otti kantaa uusiin kuvaussuosituksiin.

Tšekkiläinen pikajuoksija Nikola Bendová on ottanut kantaa Euroopan yleisurheiluliiton (EA) ja Euroopan yleisradioliiton (Ebu) uusiin kuvaussuosituksiin, joiden tavoitteena on vähentää naisurheilijoiden seksualisointia kilpailulähetyksissä.

Bendová kommentoi aihetta Tšekissä järjestettyjen kansallisten mestaruuskilpailujen yhteydessä Plzeňissä. Hänen suhtautumisensa uusiin ohjeisiin oli varsin kriittinen.

– Minun takapuoleni on nähnyt jo koko Tšekin kansa, Bendová nauroi Blesk-lehden mukaan.

EA:n ja Ebun laatima 23-sivuinen Raising the Bar -ohjeistus sisältää suosituksia siitä, millaisia kuvakulmia, hidastuksia ja lähikuvia yleisurheilulähetyksissä tulisi välttää.

Ohjeissa kehotetaan esimerkiksi välttämään alaviistosta tai takaapäin kuvattuja lähikuvia sekä hidastuksia kehonosista, jotka eivät ole olennaisia urheilusuorituksen kannalta.

Tšekissä aihe herätti keskustelua, mutta Bendován mukaan uudet linjaukset eivät näkyneet käytännössä maan mestaruuskilpailuissa.

– Minusta se oli huvittavaa. Pian meidät varmaan puetaan avaruuspukuihin, Bendová jatkoi.

Nikola Bendova on ylpeä kehostaan eikä uhriudu. (y)

 Minun ei pitäisi julistaa, että se on oikea päätös. Omasta mielestäni se on täyttä hevonpaskaa, hän sanoi.

– En tiedä, millaiset tytöt valittivat siitä, mutta kun valitset lajin kuten yleisurheilun tai rantalentopallon, tiedät mihin osallistut. Olen yllättynyt, että tähän tartuttiin vasta nyt. Ehkä he vain kuvaavat hetken aikaa lähikuvaa päistämme, muuten ruudulla näkyy pelkkää mustaa ja selostajat kertovat, miltä kisat näyttävät.

Bendova on voittanut urallaan Tshekin mestaruuden sekä naisten 100 että 200 metrillä. Hän on suosittu sosiaalisessa mediassa ja on esiintynyt myös mallina.
740full-nikola-bendova.jpg

Eihän naisurheilua katsota hyvien tulosten takia, miehet ovat joka lajissa naisia huomattavasti parempia, vaan just niiden naisten perseiden takia joita naiset auliisti instassa esittelevät.

”Bendova on kaikesta huolimatta tyly arviossaan.

– Minun ei pitäisi julistaa, että se on oikea päätös. Omasta mielestäni se on täyttä hevonpaskaa, hän sanoi.

– En tiedä, millaiset tytöt valittivat siitä, mutta kun valitset lajin kuten yleisurheilun tai rantalentopallon, tiedät mihin osallistut. Olen yllättynyt, että tähän tartuttiin vasta nyt. Ehkä he vain kuvaavat hetken aikaa lähikuvaa päistämme, muuten ruudulla näkyy pelkkää mustaa ja selostajat kertovat, miltä kisat näyttävät.”

Vassakuu Bendova, saat mielipiteistäsi: 🥇🏆 🥳🥳🥳

Tiesit taas tasan tarkkaan mistä täällä puhutaan ja tulit tuttuun tapaasi aika nopsaan tänne. Valitettavasti täällä nyt ei ole niitä tosi pervoja juttuja mistä sinä tykkäät kaikkein eniten.
Luin vain herjaviestisi. Ketjun sisältöä ei tarvitse lukea, sillä palstan pervojen ajatukset eivät muuksi muutu. Kuolemiinne asti veivaatte samaa törkyä servereiden tukoksi.

Yhteistyössä