V
"vieraampi"
Vieras
Viimeksi eilen tapahtui tällainen omituinen juttu jossa lapseni alkoi puhua siitä mitä olin juuri aiemmin ajatellut. Yleensä olleet sellaisia perusjuttuja ja olen hätkähtänyt ja ajatellut miten sopikin näin hyvin yhteen mitä sanoi ja ei siinä mitään. Eilen kuitenkin oli taas täysin sitä mitä olin juuri ajatellut. Käveltiin siis kotiin päiväkodilta käsi kädessä lapsen kanssa ja mielessä oli noita tapauksia kun auton alle oli jäänyt lapsia tässä vähällä aikaa. Mietin itsekseni siinä tilannetta jossa joku lapseni kaveri jäisi auton alle siinä juuri nyt ja mielessäni ajattelin lapseni kaveria nimeltä "Pekka" miten kamalaa se olisi ja voisinko estää sitä tapahtumasta jos näkisin tapahtuman kun aura-auto peruuttaa ja Pekka on jäämässä sen alle. Mietin tapahtumaa niinkin pitkälle että ambulanssi veisi Pekan sairaalaan. Kun olin tämän ajatellut täysin äänettömästi lapseni tokaisi yhtäkkiä. Ambulanssi vei Pekan sairaalaan ja se paranee kyllä. En täysin varmasti puhunut ääneen.
Siis hulluahan tätä on ajatella, mutta lukeeko lapseni minun ajatuksia? Yhtenä toisena esimerkkinä on, että en tykkää eräästä naapurista, mutta en ole tuonut sitä esille. Lapsi kuitenkin tokaisi kerran sen mitä ajattelin tästä naapurista. Ja samoin mitä ajattelen eräästä mökkinaapurista(edes mieheni ei tiedä mitä olen ajatellut siitä).
Hullua tämä on oikeesti, mutta kun näitä on jatkuvasti ja mietin ensin että tuurilla vaan, mutta tuo eilinen oli järkyttävä. Kyselin lapselta miksi sanoi näin ja kertoi vaan että ambulanssi vei Pekan sairaalaan kun se jäi auton alle(ei osaa erotella eri autoja ja auroja yms., 3-vuotias, mutta erityislapsi-kehitys jäljessä).
Siis hulluahan tätä on ajatella, mutta lukeeko lapseni minun ajatuksia? Yhtenä toisena esimerkkinä on, että en tykkää eräästä naapurista, mutta en ole tuonut sitä esille. Lapsi kuitenkin tokaisi kerran sen mitä ajattelin tästä naapurista. Ja samoin mitä ajattelen eräästä mökkinaapurista(edes mieheni ei tiedä mitä olen ajatellut siitä).
Hullua tämä on oikeesti, mutta kun näitä on jatkuvasti ja mietin ensin että tuurilla vaan, mutta tuo eilinen oli järkyttävä. Kyselin lapselta miksi sanoi näin ja kertoi vaan että ambulanssi vei Pekan sairaalaan kun se jäi auton alle(ei osaa erotella eri autoja ja auroja yms., 3-vuotias, mutta erityislapsi-kehitys jäljessä).